Jump to content
cas49

vapefly galaxy op mijn Joyetech Elitar epipe 75w geeft problemen

Recommended Posts

@cas49 filmpje werkt,  maar waarom  dat setje zo'n herrie maakt, echt geen idee.

Heb hem een aantal keren bekeken , ik weet het niet.

Zijn hier vast wel dampers die je meer kunnen vertellen.

Ik heb zelf ook de Gallaxies rta maar ik kon er geen vriendjes mee worden..   Herrie maken bedoel je dat knetteren @cas49?  Heb je het wattage al iets omhoog geschroefd? 1.1 ohm en 8 watt is erg laag namelijk. 11-12watt moet die wel kunnen handelen.. 

En die coil was die ook voorgedraaid?
Als je die watjes aan een stokje gebruikt kun je het niet dikker maken dat snap ik.
Maar het is wel een kwestie van tunen. Beetje meer, beetje minder. Andere coil enz....

Ok waar ik nu mee kom is een kwestie van persoonlijke voorkeur...

Sommige vinden het niet lekker, maar zelf zweer ik erbij..

Ik gebruik een andere draad ss316l  28ga

Ik vind kanthal niet te pruimen, en het nadeel is ook wat dat het niet gelijk bij de eerste haal warm is.

Dit spul is erg dun en gelijk warm, en met mtl een perfecte smaak in mijn beleving

Ik maak dan een coil met een diameter van 2,5 mm 10 slagen.

Dan kom uit op 0,9 iets hoger net geen 1 ohm

Katoen er doorheen.... wat van links naar rechts schuiven , moet wat weerstand hebben maar niet te veel, en zeker niet te weinig want dan lekt hij

strak op de gaten maar niet te veel katoen, want dan krijg je een dryhit.

bekijk dit eens...

ps dampen op 10/11 watt

zo wick ik hem...

1 afknippen

2 beetje "fluffy" maken en op de gaten

3 met de punt van beetje na stoppen op die gaten ( mag best met wat kracht, dat je voelt dat je dat gat te pakken hebt en hopla)

4 met  liquid goed nat maken  ( dan word het praktisch 1 geheel, en zit mooi op zijn plaats)

En dampen maar....

Onder die coil ik neem dat blokje met het kleine gat.

DSC00766.JPG

DSC00767.JPG

DSC00768.JPG

DSC00769.JPG

ps en nogmaals:

na het vullen even afslaan in een wasbak, want er zit bijna altijd een druppel in die luchtbuis...

En dat veroorzaakt dan geborrel en geknal...

@junkiexl Moet je het niet doen zoals ik deed, zo hard afslaan dat je de wick uit de gaten slaat. Dat zie je niet en even later een vreselijke gore dry-hit. :gek

hahaha 😛

neuh maar dit tankje is er een beetje gevoelig voor....

Als ik hem bijvoorbeeld in mijn broekzak heb loopt er ook wel eens een druppel in die buis..

En dan borrelt die dus wat... sla ik hem ff af,,, en dampen maar weer.

Posted (edited)

@junkiexl  als ik goed naar je laatste foto kijk zie ik  dat de brede sleuf met de beide gaatjes nog deels zichtbaar is , je stopt de wat dus expliciet in die gaatjes van de sleuf ?

Ohhh @junkiexl  wat een mooie coil :yeah

Edited by Adeo

moah kennelijk niet helemaal goed op de foto... staat er wel op hoor...

lekt ook niet....

Maar ik zei al ik werk met hele dunne draad op 2,5 mm... is gewoon een heel klein coiltje

paft als een tierelier, met een mooie strakke trek, daar hou ik van...

Dl vind ik wel lekker om een keer te proeven en zo, maar zal hem bij mij nooit worden..

Ik moet juist een zware dikke damp hebben met een zware trek..

En dit tankje levert dat wel 😛

ps ik zet hem er gewoon op.. pak dan die punt pincet... en ram hem er idd met vrij veel kracht in....

Heb hier ook nog zo'n rolletje draad liggen, ga het uitproberen maar pak dan wel op 3 mm.

ss 316l 28ga....

3 mm zal ook nog wel passen denk ik... deck heeft niet veel speling...

Is ook niet een gemakkelijke tank... maar als hij 1 keer werkt, paft die als een tierelier..

Voordeel van dat draad is dat het op een laag wattage gelijk warm is...

Smaak is ook anders.

Maar kanthal vond ik ronduit smerig...

3 binnendiameter heb ik er nu ook al in zitten ( KA1 26 ga ) ongeveer 10 windingen en  1.42 Ohm op 12 watt.

Die diameter iets groter omdat ik bij 2.5 mm regelmatig ontdek dat de wick in het midden in de spoel zo ongeveer middendoor is gebrand, en bij 3 mm kan er net iets meer wick materiaal in.

@Adeo De wick doorgebrand? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat kan volgens mij alleen maar als je een aantal dry-hits hebt gehad?

Hoe lang doe je dan met een wickje? Ik zet er bij dagelijks veelvuldig gebruik toch zeker iedere week even een nieuwe wick in.

@Hansy, er staat dus 'zo ongeveer middendoor is gebrand' , wat mij opvalt is dat ik , met de  uitermate zoete sapjes , die ik gebruik, de wick regelmatig vervang en wat me dan opvalt is dat ik de wick niet in 1 keer uit de spoel kan trekken maar dat hij er in 2 stukken is, m.a.w  in het midden is hij zwart.

Dat valt me in het bijzonder op bij een coil  met een diameter van 2.5 mm.

Doe hooguit 2 vullingen met 1 wick, bij vervangen van de wick de aangekoekte coil even schoonbranden.

En inderdaad heb ik hier wel eens een dry-hit bij mijn experimenten.

@junkiexl,

ondanks dat alles zo klein is/was, maak je sinds oktober 2018, toch hele mooie coils. Oefening baart kunst.