Jump to content
cas49

vapefly galaxy op mijn Joyetech Elitar epipe 75w geeft problemen

Recommended Posts

Ik heb een Joyetech Elitar epipe 75w  en een Vapefly Sterrenstelsels MTL RTA Tank

Nu knalt de hele tijd de tank/ coil en als ik een haaltje neem zit er meer vloeistof in me mond dan in de pijp ik heb een rubbertje onderin zitten tussen het glas en de coil houder die zat er al maar kom niet verder en dat ploffen word ik ook een beetje angstig van ik damp nu op 8 watt

Werke weerstand heeft je Coil in de Galaxies ? Om op 8 watt te kunnen dampen, moet je Coil toch minimaal 1,8 ohm zijn. Minder ohm betekent meer watt. 

Dit is gewoon niet goed gewickt. Te weinig watten in de liquid holes (lekt ie niet van onderen?) en waarschijnlijk ook de watten te los door de coil (dan plopt ie).
Fotootje zou wel helpen!

8 wat dat is wel heel laag. Je liquid verdampt waarschijnlijk niet goed en dan slurp je het op, kan ook het ploffen veroorzaken. Wattage ff wat hoger gooien

Ik neem aan dat we het hier hebben over die galaxies van vapefly? MTL tankje?

die paf ik zelf ook, geweldig tankje....

wat het lage wattage bij dat ding betreft, 8 wat is wel erg laag, maar 10 watt wil al prima... zelf damp ik dat ding op een watt of 11, coil van 0,9 ohm..

Het wicken van dat ding is wat tricky....

Beetje losjes door de coil heen, dat hij met wat weerstand van links naar rechts gaat.

Aan weerskanten op iets meer dan een cm afknippen, beetje fluffy maken, en dan strak op de holes zetten... dan lekt hij niet.

Wat dat ploffen en geborrel betreft:

Dat heb je vermoedelijk steeds na het vullen denk ik?

Wick hem maar eens zoals ik zei, en dan vullen... en dicht...

Daarna even de tip er af en boven een wasbak afslaan als een thermometer.

Je zal zien dat er dan dikke druppels liquid in die bak liggen....

Dat veroorzaakt dat geknal en geborrel... er blijft wat liquid achter in de luchtbuis....

Elke keer na het vullen even afslaan, en je hebt die problemen niet...

Is een geweldig goed tankje... een smaakbom...

Zeg @cas49 , heb jij dat hele kleine blokje wat op het midden van het dek zit, wel vervangen door een zelfde blokje (alleen met nog kleinere gaatjes) welke in het zakje zit bij de reserve dingetjes ?.

Niet, dan probeer het maar eens.

@Adeo Juist door het blokje met dat grote gat zat een blokje in met 2 gaatjes  @junkiexl en de coil is 1.1 ohm en met 8 watt ploft ie nog een klein beetje

Hoe minder weerstand des te hoger de wattage kan ?

Zit te twijfelen tussen 0.5 ohm of 1.0 ohm te kopen

@cas49 kleine tip: kijk even dit artikel / videootje in de forumwiki over hoe je kunt taggen. Dan zien mensen sneller dat je ze aanspreekt. (Ik heb je tags nu even voor je gerepareerd.)

Je gebruikt een Joyetech Elitar epipe, en die zet je mooi in een standaard, dus die tank staat niet rechtop maar "ligt" zeg maar bij niet gebruiken... (oke, hangt schuin)

Geen idee of die tank daar goed tegen kan en mogelijk teveel vloeistof in zijn kamer krijgt? 

Als je geen last van lekkage hebt zal dat niet het probleem zijn, ik vermeld het maar even

standaard.thumb.jpg.f872bc4801d96c81abf4a46e117481d7.jpg

Staan hier ook keurig in een (zelfgeprutst) houdertje.

@cas49   let er vooral goed op dat het watje in de rood gemarkeerde ruimte  geprikt  gaat worden.

Als dat niet goed gedaan wordt gaat hij gegarandeerd lekken uit de luchtgaten.

In het groen gemarkeerde vlak komt het vierkante blokje met het kleinste gaatje naar boven.

Dek1.thumb.jpg.5f0c4307b828950eb602d05d20d62c04.jpg

In dit voorbeeld heb ik de coil even weg gelaten.

Nee, dat is het probleem ook niet, alles hangt of staat met het aanbrengen van het wickje.

Daar moet je echt aandacht aan besteden want anders gaat het fout.

Meestal breng ik na het schoon branden van mijn coil en het plaatsen van een nieuw watje eerst 2 druppels liquid op het watje, schoorsteen erop draaien en dan maar een heel klein beetje liquid  bijvullen.

Nog even wachten......... en dan een hijs, en nog een hijs,  gaat dat goed, geen gepruttel en geen lekkage vanuit de airholes , bijvullen maar.

@Adeo Leuk die standaards en ik heb ook die 2 pijpen maar die van mij liggen gewoon op mijn bureau en ik heb juist aandacht gegeven aan de watten in die 2 kamertjes maar heb het blokje wel vervangen voor die met het grootste rechthoekige gat omdat ie met 2 kleine gaatjes ook al sputterde en knalde en ook omdat ik niet weet wat dat blokje voor functie heeft @the martin Lekken doet ie niet meer ik had denk ik het tankje niet goed aangedraaid angst dat ik hem zou slopen

Had graag filmpje en een foto willen laten zien maar lukt me niet had ik kunnen laten zien hoe hij ploft en hoe het eruit ziet

dat blokje is de luchttoevoer....

Al naar gelang de trek, kun je dat aanpassen...

Dus hou je van een luchtige trek pak je de grootste, hou je van een zwaardere trek pak je een kleine..

Je moet hem een beetje strak op die gaten wicken,  anders gaat hij lekken.

En die tankjes kunnen idd niet goed tegen platliggen

Voorbeeld ik gooi heem vaak in mijn broekzak, dan wil er via de coil wel eens wat vloeistof in die luchtbuis terecht komen.

Daarom zei ik, de tip er even af, en dan 'afslaan: als een thermometer.... dan vliegt dat eruit...

Ik zie het niet héél goed, maar er lijkt mij te weinig watten in de coil te zitten. Kan me vergissen van bovenaf.

Als ik zo kijk lijkt mij dat het volume van de watten wel goed is , maar er hangt een hoop af, zoals @junkiexl ook al aangaf, dat het behoorlijk stevig en secuur in die beide gleuven aangebracht wordt.

@Starrie de watten die ik gebruik is standaard met zo.n stokkie eraan vast (kant en klaar ) ik zal van het weekend een foto maken van de zijkant , weet iemand hoe ik hier een filmpje kan uploaden ? @Adeo ik heb de watten er toch redelijk goed ingeprakt in die sleufjes

.

@cas49 , mogelijk hier wat aan

Als je een zelfgemaakt filmpje hebt misschien iets aan het laatste gedeelte van bovenstaande link?

Jammer @cas49, hier geeft filmpje aan "

Video niet beschikbaar

Deze video is privé.