Jump to content

Speelduur batterij


Ger84

Recommended Posts

Ik ben erg benieuwd naar de speelduur van batterijen in de mods.

 

Ik heb er nog weinig ervaring in, en veel mods gaan uit van losse batterijen ipv intern. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met levensduur na een volle lading. Heb nu gekozen voor de voopoo drag mini met 4400 mah intern, maar ik wil eigenlijk meer. Ik gebruik hem momenteel redelijk intensief. Moet hem na anderhalf tot 2 dagen weer laden. Ik gebruik de zentih tank en 1,6 ohm coil MTL.

 

Merk dat de eerste streepjes in de aangeving van niveau langzaam gaan, maar de laatste gaan snel weg. 

 

Ik zit er dan ook aan te denken een 2e mod erbij te halen. In een weekend lurk ik er regelmatig aan, en baal dat het dan zo snel bijna weg is.

 

Gaan batterijen langer mee als intern? Hoe lang doen jullie met de batterijen (intern of extern) en waar moet ik op letten om een eventuele andere mod met eventueel externe batterijen aan te schaffen?

 

Ook wel interessant, hoe laden jullie? Ik gebruim gewoon mn telefoon lader, maar je leest soms dat men met de mods nog niet zo ver is als met telefoons. Kan ik veilig alles overal inpluggen?

 

Ik weet dat dit soort vragen al eerser voorbij kwamen, maar soms oude topics en lastig terug te lezen. 

 

Hoor graag van jullie kennis en ervaringen ?

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Ger84 said:

Gaan batterijen langer mee als intern?

Dat denk ik niet. Ik heb alleen mods met losse batterijen. Met 2 18650 batterijen kan ik bijna een dag doen. Ik heb altijd volle batterijen in een apart doosje mee dus zit nooit zonder.

Hier thuis heb ik een lader van Golisi. Dat is een fijn ding. De batterijen gaan er lekker soepel in en ik hoef niet dat lipje eerst naar achteren te trekken om de batterij er in te doen. Daarnaast staat een dispenser voor 18 batterijen en ik doe de volle bovenin en haal onder weer batterijen uit die ik gebruik. Zo rouleert het mooi. Ik denk dat ik er nog 10 batterijen bij koop want in mijn mods zitten er al 10.

Als ik van huis ga en de batterijen zijn bijna leeg dan doe ik er meteen volle in en anders damp ik ze eerst leeg.

Met losse batterijen zit je altijd goed.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Klopt zo een Beetje met wat ik ervaar, bij 0.18 watt en 60watt houd mijn mod geen hele dag.

Reserve batterijen en een goede lader is inderdaad de goede keuze.

De meeste mod's gebruiken 18650 enkele 20700 of 21700 ,(welke langer méé gaan) of 26650 .

Ik gebruik meestal een mod met 1 x26650 .

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Kunnen/durven jullie de batterijen snachts op te laden met een universele lader?

 

Er is natuurlijk een hele hoop gezegd over laden en ontploffingen, was ook met samsung telefoons.

 

Ik krijg misschien de onterechte indruk dat de vaping buisness nog achterloopt hierin.

Edited by Ger84
Link to comment
Share on other sites

Het kan maar ik doe het nooit, zodra ze klaar zijn haal ik ze zo gauw mogelijk eruit. Het is ook niet verstandig om ze 's nachts op te laden en' 's morgens er pas uit te halen. Mocht er onverhoopt iets gebeuren en je ligt te slapen dan kun je ook niet ingrijpen en ben je straks verder van huis 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

 

3 minutes ago, Pazmaster said:

ben je straks verder van huis 

Ach dat verder van huis valt wel mee, zo ver is de slaapkamer niet. Het kan beter mis gaan als ik lig te slapen dan wanneer het naast me staat zoals nu.

Als ik ga slapen en ze zijn al vol dan haal ik ze er ook wel uit.

Als je echt bang bent voor ongelukken dan mag je de lader wel in een brandkast zetten.

Link to comment
Share on other sites

Ik doe gemiddeld anderhalve dag met mijn batterijen een dual mod 3 dagen. Ik damp niet hoger dan 15 watt. 

Ook ik laad de onbeveiligde batterijen niet op als ik naar bed ga of de deur uit moet. 

Ik doe batterijen in de mods die ik die dag gebruik en als ik ga slapen  haal ik ze eruit. Je kan vinden dat ik overdrijf maar mijn nachtrust is een stuk beter. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Klinkt gek maar dat dan weer niet. Die laad ik gewoon ‘s nachts op. Waarom die dan wel?! Geen idee eigenlijk. Misschien toch een stukje meer vertrouwen in de batterij van een mobiel en dat terwijl je daar ook weleens van hoort dat het mis gaat. Dus ja niet echt een onderbouwde rede maar is wel zoals ik het doe en me prettig bij voel. :denk

 

Heeft trouwens niks te maken met vertrouwen in de makers van mods want laad batterijen extern. 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Weinig, maar toch.... kennelijk is men hier heel voorzichtig. Is dat terecht? Hoe is de kwaliteit en veiligheid met laden? Is er overcharge beveiliging zoals met tel? En hoe gaat de rest ermee om? Wat is het verschil kwa gebruik, ervaringen en meer tov je gsm en mod? Snap je wat ik bedoel/heen wil?

Edited by Ger84
Link to comment
Share on other sites

Een Sony VTC6 heeft 3000 mAh, tegenover jouw 4400. Jouw batterij zal dus ongeveer 1,5 keer zo lang mee gaan. Voordeel is natuurlijk wel dat batterijen zo gewisseld zijn. Dual battery mod is ook nog het overwegen waard.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat er niets is dat 100% ongevaarlijk is. Als je een groot keukenmes hebt dan kan dat ook van het aanrecht bovenop je tenen vallen. En vliegen is ook levensgevaarlijk! want er storten ook af en toe vliegtuigen neer. Daarom vroeg ik hoeveel ongelukken er echt gebeuren en hoeveel batterijen er gebruikt worden. Het risico dat er iets mis gaat met een batterij zal zeer klein zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ja ik begrijp mah, tov ohm en wattage wel. Maar ik heb na het nieuws van ontplofte batterijen met vapers wel de indruk dat iedereen hier erg serieus neemt dat er risico's zijn met laden. Ik wil de discussie openen of dat terecht is. Want met mobieltjes laden we allemaal snachts op (iig velen) ondanks dat samsung of apple bv wel eens in het nieuws is geweest ermee. Toen was ook de discussie van originele laders enzo zou wel veilig zijn. Vapers is wat dat betreft niche... Dus ik ben benieuwd of de kwaliteit daarom minder is van laden (samsung had ook een enkel geval, met meer users), ook omdat de fabrikanten klein zijn. Of houden we onszelf nou voor de gek, en zijn de batrerijen en laders van een zelfde niveau en is de kans ook maar 0,001 procent dat het mis kan gaan zoals met gsm's.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat onze batterijen/opladers net zo veilig zijn als batterijen in bv mobieltjes. Ik laad telefoon en tablet trouwens niet ‘s nachts op. De VTC’s blijven echter weleens een nachtje in de lader. Vriend vergeet ze er altijd uit te halen en wil er ook nog weleens een in de oplader stoppen als ik al slaap. Ik maak me er niet heel druk om.

Edited by Tamara
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nou gaan er bij mij best wat batterijen op een dag door omdat ik dagelijks 2 series-mechs gebruik dus ik heb er eigenlijk altijd wel een paar in de lader zitten.

Laat ze er ook rustig een nachtje inzitten, goede lader dus die stopt netjes met laden als ze vol zijn.

 

Volgens mij is een goede lader net zo veilig/onveilig als de gemiddelde telefoon of laptop lader, en die laat ook iedereen hele nachten aan.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een Nitecore 4x lader en ik vind dat deze toch aardig warm wordt.

Ik heb tevens een kleine usb ventilator met dubbele schoepen die flink wat lucht verplaatst maar toch fluisterstil is, die zet ik dan voor mijn lader.

Dat scheelt een hoop, gemeten met een laser temp. meter 30℃.  van 55℃ naar 25℃. Dat geeft mij een veiliger gevoel.

Laden doe ik ook 's-nachts, maar niet als ik van huis ga.

Edited by Hansy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Hansy Had voorheen ook 2 NiteCore laders liggen (2 en 4 bay) en die worden inderdaad best warm. Deze liet ik ook liever niet 's nachts laden.

Maarja met minimaal 4 mods in de roulatie ontkwam ik daar niet aan dus stonden ze op een plek waar het geen kwaad kon als er toch iets mis zou gaan.

 

Heb nu een Gyrfalcon all-88 en die wordt nauwelijks warm dus die staat gewoon binnen bereik in de kamer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...