Jump to content

Advies 1ste RTA


SkippyFR

Recommended Posts

Hi dampers!

 

Na lange tijd dampen ben ik aan een nieuwe stap toe.

Damp nu met de smok G-priv2 met bijbehorende tank.

Ik wil op deze mod nu een RTA gaan proberen.

Wie kan mij adviseren over een eerste RTA die dus niet te lastig is te prepareren.

De 1 zegt een Zeus X de ander weer de dead rabbit.

Wat zijn jullie gedachten gangen hierin?

Vergeet niet dat ik nu nul ervaring heb in builden en coils draaien etc.

 

Ik ben benieuwd

 

Grtz Skip

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

@SkippyFR Ik heb je topic verplaatst naar Hulp bij je keuze

 

Ik zou een single coil RTA zoeken. Minder werk en geen gedoe met identieke coils die niet alleen gelijkmatig maar ook gelijk aan elkaar moeten opgloeien.

Edited by Tamara
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@SkippyFR wat @Tamara al zegt een single rta is een mooie manier om te beginnen. De oumier wasp Nano is bijvoorbeeld een heel makkelijk tankje om te bouwen en wicken. En nog goedkoop ook. En om te beginnen met coils draaien wicken enzovoort zou ik een tool setje kopen daar zit dan gelijk alle gereedschap/hulpmiddelen in die je nodig hebt doosje prebuild coils erbij of een rolletje draad naar keuze. ( mijn advies is ss316 26ga ) gewoon omdat dit redelijk makkelijk te bewerken is. En wat katoen naar keuze. 

Edited by Maurice1974
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De reden dat ik twijfel over wat ik nou moet aanschaffen om te beginnen met RTA is ook omdat ik geadviseerd ben door een dampshop medewerker om mijn huidige beast om te bouwen via een RDA TVF12


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Zelf coils draaien zou ik pas mee beginnen als je wat ervaring met het opbouwen van je RTA hebt.

Voor weinig geld koop je kant en klare coils, daarbij hoef je ze alleen op maat te knippen. Je heb al een doosje met 10 claptons voor rond de €5, wil je fused claptons/aliens dan zit je rond de €10 á €15 per 10.

Om te beginnen kun je ook "schoenveter" katoen gebruiken. Dan heb je altijd de juiste hoeveelheid die je alleen op lengte hoeft te knippen en eventueel wat uitkammen.

Gebruik zelf nog wel eens Wotofo veter-katoen als ik even snel een rebuild moet doen.

Voor het leren bouwen zou ik lekker wat YouTube filmpjes bekijken, reviewers doen meestal wel voor hoe de RTA die ze reviewen het beste gebouwd en gewickt moet worden.

 

Zoals hierboven al genoemd is de Kelpie een mooie, smaakvolle en niet te moeilijke RTA om mee te beginnen.

Bij NatureVape heb je die nu voor maar 14,99GBP?Hier een presentatie/tutorial door de ontwerper.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@SkippyFR Ik heb hem daar besteld en had er voor de zekerheid een bubbleglass bij besteld aangezien Engeland ook de 2ml regel heeft.

Bleek achteraf niet nodig want die zat gewoon bij de RTA. Heb er nu dus 1 reserve ?

 

Engeland zit (nog) in de EU dus geen douane, geen invoer kosten als je boven de 22$ zit.

Ook als je buiten de EU besteld neemt de NL douane niets in beslag btw, hooguit invoer betalen als je de pech hebt eruit gepikt te worden.

 

Ik heb pas nog een Titan mod/tank uit China besteld en die werd eruit gepikt. Eerste keer in ruim 20 bestellingen.

Moest wat betalen omdat de waarde 100$ was maar de mod inclusief de 28ml tank zijn gewoon doorgelaten?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik vond zelf de Geekvape Ammit erg fijn om te leren, wel een MTL tank, maar kan ook heel restricted DL gedampt worden. Makkelijk te bouwen en wicken. 

 

Daarna kocht ik de Wasp Nano, Direct Lung. Een kleine smaakbom en wederom erg makkelijk te bouwen. Daarnaast is de prijs bij Nederlandse webshops niet al te hoog. Erg te spreken over dit kleine ding!!

 

 

- Edit: Ik zie dat je de Kelpie al hebt besteld ?

Edited by Aaruman
Link to comment
Share on other sites

On 26-8-2019 at 06:32, SkippyFR said:

Type Coil ik het beste kan wicken?

@SkippyFR Ja ik gebruik daarvoor tri-core fused Clapton NI80 3-26/36 Merk Ambrosevape op rol ze hebben ook wel pre-made via Aliexpress wel te krijgen. Maar het blijft verder een persoonlijke keuze wat je fijn vindt. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...