Jump to content

Zenith tank lekt


Markoss

Recommended Posts

Sinds kort heb ik een Innokin Coolfire mini met een Zenith tank.

Super tevreden over op 1 onverwacht ding na: lekkage.

 

Gisteravond zat de tank nog halfvol, toen ik vanmorgen keek stond hij zo goed als droog.

 

Hij lekt aan de onderkant van de tank, waar hij erop geschroefd moet worden. 

Bij de lucht toevoer ring, of misschien de coil zelf? beetje moeilijk te zeggen.

Screenshot_20190820-190216_Gallery.thumb.jpg.e383e4591966e0f29cb228e469c7ccd0.jpg

 

Er zit 1 zwarte  grote (extra?)O- ring in het doosje, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar die dan voor bedoeld is.

Zie ik iets over het hoofd?

 

Heb net alles schoongemaakt, na een paar keer dampen zie ik dat er toch weer liquid gelekt heeft op exact dezelfde plaats. ( zie foto)

 

Ik damp momenteel met een 1.6 ohm coil op 10 watt (advies 10-14 watt)

Mijn liquid bedraagt 57%pg en 43% vg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zelf nooit lekkage gehad met mijn zenith.

De zenith staat erom bekend bij mijn weten juist niet te lekken. 

 

Behalve een keer toen had ik de coil er niet goed in zitten.

Dit komt best nauw je moet hem zo draaien dat hij er goed in past met de vlakke kanten op de juiste plek en dan nog even aandrukken. Waarna je de ring erop schroeft. 

 

Die zwarte ring weet ik ook niet waarvoor hij is die heb ik nog nooit gebruikt?

 

Edited by FoggieRick
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Precies dat. De Zenith-coils moeten met de afgevlakte kanten PRECIES in de uitsparing onderin de tank. Zit hij een heel klein beetje scheef, dan sluit hij an sich wel, maar zal onherroepelijk gaan lekken. 

 

De ts20 tank van Innokin heeft exact de zelfde makke. En hoewel ik het bij elke verkoop uitleg en laat zien, komt gemiddeld de helft van de klanten tóch een keer terug met een scheve coil. En vaak een muurvast gedraaide ook nog, in de hoop het lekken te stoppen. Heb er al een extra tang voor aangeschaft :lol:. 

 

En voor de toekomst : na het coil wisselen en voor het vullen even voelen of je tussen de ring en de tank je nagel er tussen kunt steken. Zo ja, coil opnieuw inzetten, zo nee, vullen en dampen maar. 

Edited by L33ntje
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nadat ik de coil heb geplaatst, met de vlakke kanten precies in de uitsparing en hem daarna vastduw, dan kan de coil nog steeds een heel  klein beetje naar links of recht draaien, waardoor hij dus alsnog scheef kan staan?

Het is misschien maar een halve mm speling, maar toch.

Ik zal daar extra op letten.

 

 

En hoe vast moet de tank erop gedraaid worden.

Ik lees in de handleiding niet te vast.

Vast=vast.

 

Die 3 streepjes/ inhammetjes bovenop de mod (zie foto)bij de aansluiting waar die dienen die eigenlijk voor?

Als ik de tank toch nog vaster probeer te draaien voel ik wel een soort van klik.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Minder dan een halve millimeter zelfs; gewoon net niet muurvast. Maar dat is geen probleem ; de dichtingen van de coil sluiten dan voldoende af. Gaat er om dat hij niet een beetje onder het dek zit.

 

Inderdaad, handvat. Of : vast is vast. 

 

Die streepjes op de mod hebben niet echt een functie eigenlijk. Voor zover ik zelf ervaring heb met lekkende/zwetende tanks, maken zulke groefjes het juist makkelijker voor de liquid om de mod te lopen ;-). Echter, als de mod echt bij deze tank hoort, die door zijn bouw juist rondom de aansluitpin kan lekken, kunnen de kanaaltjes er voor zorgen dat de liquid niet IN de aansluiting loopt maar naar buiten. Extreem veel heil zou ik er niet van verwachten.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Problem solved! 

 

Ik merk nu ook een duidelijk verschil tijdens het inhaleren.

Volgens mij kwam er eerst ook (valse lucht) mee, onder waar de lekkage zat, sissend geluid.

Logisch natuurlijk.

 

Dat is nu niet meer, hij damt nu stiller

en NOG beter dan voorheen.

Heb net even flink doorgedampt, daarna de tank er nog eens af gehaald en alles is nog brandschoon.

 

Bedankt voor de hulp!

Ik kan weer lekker dampen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Markoss
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...