Jump to content

Recommended Posts

Hoi

Ben ik weer. Ik ben nu een poosje DL aan het dampen en dit bevalt mij zo goed dat ik een tweede mod en tank ga aanschaffen.

Mijn oog is gevallen op de pico S met Falcon King tank.

Wat voor batterijen raden jullie aan?

Er kunnen 18650 en 21700 in.

Ik begrijp dat je de Falcon rond de 80 watt dampt.

18650 batterijen heb ik al voor mijn pico 25.

En een lader ook.

Kan ik deze gebruiken of is het aan te raden 21700 batterijen aan re schaffen en zo ja welke.

Er staan er veel op nkon.nl

Bedankt alvast!

5 hours ago, Tamara said:

Sommige mensen beweren van wel als ik er op Google. Deze site beweert van niet maar die beweert ook dat ze niet in de i8 passen en dat gaat dus wel. Gewoon proberen dus: https://www.imrbatteries.com/blog/chargers-which-fit-20700-21700-cells/

Ik vermoed dat Nitecore de modelletjes in de loop der tijden iets ruimer heeft gemaakt vanwege de komst van de 21700.

Een oudere I4 lader hier, daar passen ze net wel in, maar je trekt de wraps geheid aan stukken, zo strak als dat het zit.

Nieuwere D4 heeft dan net die paar mm meer, waardoor ze er wel soepel in gaan.

Aangezien naast Chinese handelaars ook NL dampshops in de Orient hun beste slag slaan, goede kans dat de oudere versies nog lange tijd verkocht worden. Maakt verder ook niets uit, behalve of je 21700 net wel of niets past, de techniek is al jaren exact hetzelfde.

6 hours ago, Johannes Koning said:

Hier een paar die goed zijn:

Samsung INR21700-40T 4000mAh - 35A (gaat het langste mee) 4000mah 

Samsung INR21700-30T 3000mAh - 35A

Vapcell INR21700 3100mAh - 35A

Efest 21700 3700mAh - 35A

Die laatste, de Efest verouderd hier vrij rap. Na een jaar al bij beide significant capaciteitsverlies, terwijl ik toch veel ook een modje met andere batterijen ernaast gebruikt heb. 

Die sla ik persoonlijk dus maar over inmiddels, ten faveure van de Samsung 40T's.

Edited by Raycoupe
Efest opm.

Ik wil niet eigenwijs zijn maar als ik dit zo zie past het  mischien toch wel. Mischien toch maar eerst proberen. Een andere oplader is later alsnog zo in huis😁

https://www.planetofthevapes.co.uk/forums/ecig-discussion/general-chat/threads/21700-can-fit-in-nitecore-d2.167920/

https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/Vaping/comments/a0ol85/nitecore_d2_and_21700_batteries/

Of zeggen jullie ik zou het risico niet nemen ivm beschadigingen van de batterij?

@FoggieRick Je beschadigd hoogstens de wrap, het plastic om de batterij heen, als je tenminste geen hamer pakt om hem erin te krijgen. 😁

Het vervangen van een beschadigde wrap moet je toch eens gedaan hebben, zodat je dat klusje niet schuwt als je een beetje beschadigde wrap tegen komt en er weken mee blijft door lopen. Pakje wraps kost bijzonder weinig, föhn erbij en na de eerste keer een beetje pielen, weet je bij de tweede hoe het makkelijk en simpel gaat.