Jump to content
Xsaartje

Wat na de eerste starterset

Recommended Posts

Hoi hoi,
Natuurlijk al wat op zoekfunctie gezeten, maar mijn vraag sluit er niet op aan...…. Ik heb nu sinds een week of 2 de justfog Q16 maar ik denk dat die n te zwak is voor mijn zin...…. batterij gaat echt niet lang mee en soms mis ik wat 'power' in de damp……  coils gaan ook niet lang mee (al denk ik dat het is omdat ik vooral Cookie/vanille of cappucino neem)
Dit is nu MTL, maar e grotere dingen is dit dan allemaal DL? (zit op 12mg nicotine ter vervanging van de sigaret…..) en als ik wat online zoek, is het toch al snel Chinees voor me 😮 
Jullie aanraders voor en groentje om toch al wat verder te gaan? 🙂 

Die Q16 is echt een instap nodelletje en idd niet heel krachtig.

De eerste grote keuze is dan DL vs MTL en dat moet je echt gewoon proberen om te weten wat je fijner vind.

Ikzelf was binnen een week al van mtl naar dl geswitched omdat ik die dikke wolken veel prettiger vind.

Pas als je die keuze hebt gemaakt kun je goede set gaan samenstellen van mod (batterijdrager) en tankje wat geschikt is voor jouw keuze.

En op dat gekozen setje pas je dan je liquid samenstelling aan.

Bij dl meer vg en minder nicotine.

Bij mtl doorgaans ongeveer 50/50 vg en pg en meer nic omdat je minder damp binnen krijgt per teug , 12 mg is waarschijnlijk dan prima.

Het blijft allemaal heel persoonlijk natuurlijk , de ene wil een strakke mtl de volgende een losse mtl en de 3e een damp kanon waar je u tegen zegt 😋

Ben ook begonnen met MTL en de justfog q16, het is een leuke beginnersset. Er zijn natuurlijk nog zat andere MTL setjes die wat beter qua smaak ervaring zijn en iets meer damp doorlaten.

Weet niet of je in Utrecht in de buurt woont maar daar vind ik de winkel mr.joy prettig. Mogelijk ook in Amsterdam hetzelfde daar kan je even de dampers testen. Krijg je een mondstukje en staan de dampers die ze verkopen als showmodel met smaakjes voor gebruik. (Ook kan je hier bijna alle smaakjes proeven die ze in de winkel verkopen dus kan je gelijk kijken of je nog wat anders bevalt)

Ben zelf overgestapt toen op de smok priv m17. Een MTL/DL combi bracht me meer voldoening. Heb zelf niet echt een goede tip dan een  bezoekje aan mr.joy om wat dampers te testen voor je wat aanschaft. Mogelijk zijn er meer van dit soort winkels waar je dampers vrijblijvend kan testen, die heb ik zelf nog niet ontdekt. Maybe komen hier nog wat ervaren dampers kijken die je nog andere stenenwinkels kunnen aanraden zodat je wat kan testen voor je besluit een andere damper te kopen.

Goeiemiddag @Xsaartje, ik heb je topic verplaatst naar "Hulp bij je keuze" en de titel ff bewerkt.

Succes 👍🏻 

@Kurmit ja denk dat die keuze momenteel nog wat lastig ligt..... 1x van een DL getrokken met granaatappel op 0mg nic en ik hoestte me bijna een ongeluk haha 😛 

@Huisregels oh bestaat de combi ook? Ja al gehoord van die winkel en dacht dat die in Antwerpen ook zitten, mss daar eens gaan, want ik woon in een kleine gemeente, hebben wel een Vapor shop maar my god, die is duur 😮 ik ben persoonlijk bij de Dampshop 15km vrdr geweest om te beginnen, daar fijn geholpen, maar ook wel beperkt in keuze

@Sub-Ωhm dank je wel!! 🙂 

Ah ja is bangelijk een mr joy in antwerpen 👍Leopoldstraat 75, 2000 Antwerpen 🙂

@Xsaartje inderdaad ook een nieuwe geopend in Antwerpen van mr.joy. Denk wel dat ze dezelfde service alledrie bieden qua testen van dampers. De combi MTL/DL van smok priv m17 heeft vooral met de coils te maken. Die zijn in 0.6 en 0.4 verkrijgbaar. De 0.6 is bedoeld voor MTL al kan je die ook prima testen op DL. De 0.4 voor DL

Posted (edited)
9 minutes ago, Xsaartje said:

1x van een DL getrokken met granaatappel

Tja die granaatappel kan nogal explosief zijn......nee geintje.

Als onervaren damper een DL hijs nemen valt niet mee, zeker met een wat zuurder fruitsmaakje, dat kan een flinke klap geven.

Ga voor een setje die MTL en RDL (restricted Direct Lung) aankan. dan kan je beslissen wat voor jou het prettigste is.

@Huisregels Je bent me net voor. 😉

Edited by Hansy

@Hansy zal dat ook aan de leeftijd liggen?😋

Of kijk ik gewoon teveel op dit forum🤭

Nee, een bevestiging van meerdere dampers is altijd fijn lijkt mij ✌️👍

@Hansy en @Huisregels ja lijkt me een super tip 😄 nu nog vinden hahaha  😛 

En om even de boel wat op te vrolijken, ik heb net het smaakje Waldmeister ontdekt, helemaal n mn nopjes nu ❤️ 

15 minutes ago, Xsaartje said:

ik heb net het smaakje Waldmeister ontdekt

Dat klinkt als een biersmaak. 😎

Posted (edited)

Ik ben ook begonnen met mtl, en heb zelfs bijna een jaar voornamelijk mtl gedampt, en nu nog ongeveer de helft van de tijd. Maar met een Justfog had ik het nooit gered, en nu nog geeft die mijn geen voldoening. 

Ik ben begonnen met de zelos-kit met de nautilus 2 (oude versie), maar dampte de coil ook well een paar Watt hoger dan aanbevolen en met de lucht helemaal dicht. (Strakke sjekkies gewend). Maar afgezien van dagelijks coils wisselen, voldeed het wel. 

Na ongeveer een week ben ik begonnen met mijn eerste zelfbouwer. De ammit 22 single coil. Suboptimaal want eigenlijk gedacht voor dl, maar met wat aanpassing wou het prima.

Vrij snel heb ik toen een hele batch gebruikte zelfbouwers gekocht, waar onder andere een Kangertech Toptank en een Kayfun V5-kloon in zaten, en die twee heb ik heel lang gebruikt. Mijn eerste nieuwe (en makkelijkere) mtl zelfbouwer was de Digiflavor Siren, en die is tot op de dag van vandaag favoriet. 

Nog steeds ben ik in ruim twee jaar in de damp-business geen verdamper tegengekomen met fabriekscoils die voor MIJ een bevredigend resultaat opleverde EN langer dan een dag met de coils deed. Maar ik was dan ook wel een zeer zware, veeleisende roker, zeker geen doorsnee. (Ca 80 sjekkies per dag). 

Ik vermoed dat je prima uit de voeten zult kunnen met een goede mtl verdamper waarvan je in elk geval de lucht kunt verstellen, waar meerdere coils in passen (0,6 t/m 1,8 ohm) en waarvan je het vermogen zelf kunt instellen. Is wel even een kleine leercurve om daar voor jou de optimale instelling te vinden (gewoon een beetje rondspelen met de mogelijkheden een zeker ook met verschillende mondstukjes), maar dan heb je ook wat. Coils van onder de 1 Ohm kun je met de lucht helemaal open ook dl inhaleren.

Het is zeer zeker niet ' de bedoeling' daar je dl gaat dampen, en dat is ook zeker niet 'beter' dan mtl. Ik vermoed nog steeds dat als het mijn werk niet was geworden, ik stug mtl zou zijn blijven dampen. Het is lekker, maar heel anders, moeilijk te vergelijken met roken en kost definitief meer liquid en met accu. Ik zou het zeker niet ontraden, maar het is ook niet iets dat 'moet'. Dampen is niet iets met een stijgende lijn waarin je andere niveaus kunt bereiken ofzo, en steeds een andere stap moet zetten. Tenzij je dat wilt natuurlijk. 

Edited by L33ntje

3 minutes ago, Hansy said:

Is het zeker niet. Het is een groen kruid (Lievevrouwebedstro) waar bowl en limonade en pudding worden gemaakt, is primair zoet met een vanille-ondertoon. Het is in Duitsland een zeer algemene geliefde smaak, die dan ook in veel liquids voorkomt. En ja, er is ook Waldmeisterbier. 

2 hours ago, Hansy said:

Neenee 🙂 zoals door @L33ntje perfect uitgelegd, een drankje, maar bestaat ook in pudding 😉 als half Duitse me bijna doodgezocht ernaar, uiteindelijk in een NL webshop te pakken gekregen (bestellen op Duitse sites geprobeerd, maar ik stuiter op de bewijzen om mijn leeftijd te bewijzen 😕 )

@L33ntje bedankt voor de uitleg! en ben zeker bereid te groeien en te proberen 🙂 ik ga volgende week een paar Dagen Duitsland gepland en wil daar ook eens wat shops zien, al ben ik daar onzeker, omdat ik op duitse sites veel merken zie, maar dan schrik heb voor onderdelen en zo....

@Xsaartje Schrik van wat voor onderdelen enzo? 

Doorgaans zijn dampwinkels geen zelfbediening, en is het personeel bereid je overal hulp en uitleg bij te geven. Er is, helaas, wel verschil in kwaliteit want voor 'dampconsulent' is geen opleiding, maar met het uitzoeken van de juiste damper kan, nu jij ongeveer weet wat je zoekt, iedereen je eigenlijk prima helpen. 

Als je dat dingetje kocht als een vervanger voor roken, dan zou ik eerst een goed MTL paffertje aanschaffen....

Koop gewoon een simpele pico 100 wattertje of zo... 31 piek ex batterij...

Daar past het tankje wat je hebt ook weer op, maar dat is niet zo geweldig..

neem er bv een galaxy mini bij met bvc coils... en je gaat een enorme sprong vooruit... damp[t nog steeds mtl en lekker zuinig.

Dl zijn slurpers, en als het je gaat om de trek van een peuk dan zou ik daar voorlopig niet aan beginnen...

Eerst even zorgen dat je een fijn MLT tankje hebt... kun je later altijd weer verder zien, het past zo'n beetje  allemaal wel op zo'n pico 100

Dl ik heb het wel verschillende keren gedaan en geproefd, maar voor mij zal het nooit een vervanger van roken worden.

Bovendien moet je dan zelf wel gaan mengen, anders word het een dure grap.

Wil je zuinig en een goede damp, dan is het recept wat ik hierboven gaf een prima aanwinst voor jaren damp plezier...

Ik hang al meer dan een jaar aan bovengenoemde...

Levert prima damp, simpel en goedkoop.

@junkiexl , MLT tankje ?? , natuurlijk een Vapefly Galaxies MTL RTA

Ben er zeer content mee 😁

Posted (edited)

Niks mis mee, maar wel een rta, en daar gaan zeer zeker geen bvc coils in passen 😉

Edited by L33ntje

klopt.... we hebben beide dat tankje...

maar ik heb ook een galaxa mini... en die raad ik de topic starter van harte aan voor MTL...

Ideaal geeft veel meer voldoening dan die q16

En wat ik al zei,,, DL kan altijd later nog wel eens...

DL en dan dat spul in de winkel kopen, das veel te duur, dan moet die zelf gaan mengen..

Galaxy mini met bvc coils en hopla heerlijke MTL damp...

MTL heeft sowieso de toekomst... 😛

46 minutes ago, junkiexl said:

MTL heeft sowieso de toekomst... 😛

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

1 hour ago, junkiexl said:

klopt.... we hebben beide dat tankje...

maar ik heb ook een galaxa mini... en die raad ik de topic starter van harte aan voor MTL...

Ik beschouw mezelf niet direct meer als een noob, Mar heb je misschien een link naar de tank die je hier noemt ? Ik ken alleen de Vapefly Galaxies, is toch echt een ets, daar passen dus geen fabriekscoils in, bvc of andere.

Geen Mini; hij of al klein genoeg. 

Googelen op Galaxies mini lever alleen hits op naar telefoons (en anders geschreven). De bvc coils passen mijn beste weten alleen in de nautilus , de nautilus mini, nautilus 2 en 2s en de Ijoy Elf....

Dus, als je me de tank in kwestie even kunt tonen/linken zou ik je zeer erkentelijk zijn.

@L33ntje , ik denk dat @junkiexl  zich vergist in de naam .

1641906365_2019-08-1919_14_06-Start.png.2397ecf03ac8dcdfd6fcb15dbbc3825c.png

En dan heet tie Vapefly Fantasy Mini Tank.

Met coil dus, maar ik kan me vergissen.

Dat zou hem kunnen zijn, maar die gebruikt ook zeker geen bvc coils. Voor zover ik uit de foto kan opmaken, zouden melo-Coils er in kunnen passen, en daarmee ook de Aspire Triton 1,8 Ohm Coils.

Ken deze tank niet, maar wel de Vapefly Nicolas, ( ook met zijn eigen coils) en dat is definitief een uitstekend mtl tankje. Ben sowieso wel een Vapefly-fan eigenlijk 😉

Van de Eleaf-EC-Coils ben ik dan weer niet zo'n liefhebber, en de meesten zijn subohm (0,75 maximaal).

foutje van mij kant haalde de naam door elkaar idd ...

nautilus moest dat zijn met bvc coils.... dus de nautilus mini....

die andere is id van vapefly, de galaxies.... ook een geweldig tankje trouwens en idd das de zelfbouwer natuurlijk 😛

Topic starter raad ik dat niet aan, maar de nautilus mini met bvc coils...

Foutje bedankt 😛