Jump to content
Blue

Welke settings?

Recommended Posts

Hi! 

Ik heb een eLeaf iStick Pico, sinds enkele dagen mee ah dampen. Ik mis alleen de 'zwaardere' trek die je bijvoorbeeld bij een sigaret wel hebt. Ik heb er een aspire k3 tankje opzitten, zonder luchtinvoer regeling, met een coil van 0.7 ohm, aangeraden door medewerker van vapeshop. Mod staat ingesteld op 18,5 watt. 

Nu vroeg ik me af of ik hier nog iets aan kan veranderen zodat de trek wat zwaarder wordt? Merk dat ik nu toch nog vaker naar een sigaret grijp..

Ik ben echt nog helemaal vape-n00b dus sorry als dit een domme vraag is :')

Alvast bedankt 😁

Met zwaardere trek bedoel je meer damp?

Volgens mij kun je nog wel wat hoger gaan met die 0,7 ohm coils, tot zo'n 23 watt volgens de fabrikant als ik me niet vergis.

Het blijft uiteraard wel een bescheiden tankje met bescheiden wolkjes.

Je ziet vaak dat als mensen eenmaal gewend zijn aan de damp, ze meer willen. Meer damp, meer smaak, meer keelklap/throathit. Gelukkig heb je een losse mod, kun je altijd nog een ander tankje op schroeven.

1 minute ago, Moppersmurf said:

Hoeveel nicotine gebruik je?

8 of 11 mg

Posted (edited)
3 hours ago, Raycoupe said:

Met zwaardere trek bedoel je meer damp?

Hmm weet niet zo goed hoe ik 't uit moet leggen. Wat meer 't sigaret-gefühl, al is dat natuurlijk nooit helemaal na te bootsen. 

Ik heb soms het idee dat ik meer lucht dan damp inadem oid... Mis de wat zwaardere trek die je aan een sigaret moet doen.

Edited by Tamara
FBT - quote ingekort (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Posted (edited)

Waarschijnlijk geldt m'n laatste alinea dan ook voor jou, zwaarder geschut aanschaffen.

Edited by Raycoupe

Posted (edited)

@Raycoupe

Heb je nog tips of aanbevelingen voor me toevallig? 🤭

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/

7 minutes ago, Blue said:

8 of 11 mg

Meestal grijp je naar een sigaret door de behoefte aan genoeg nicotine. Je zit daar vrij laag mee in combinatie met dat tankje. Dan blijf je al snel naar sigaretten grijpen.

Ik ben slecht op de hoogte van de hedendaagse tankjes met fabriekscoils.

Hier is het alweer jaren zelfbouwers, RTA's en RDA's (squonken) en dat is toch weer een hele hobby erbij, dat zelf bouwen.

Ik heb de indruk dat je een strakkere trek wil als je zegt dat je meer lucht dan damp inademt. 

Dan zou ik naar een echt MTL (mond naar longen = meer dat sigaret gevoel) gaan, op gebied van fabriekscoils MTL tank heb ik enkel ervaring met:

- Nautilus 1 of 2

- Innokin Zlide

Zijn geen dure tankjes en coils en ze gaan ook best lang mee.

Beide tankjes hebben een strakke trek en in combinatie met je 8 - 11mg liquid zou je meer die prikkel in de keel moeten krijgen.

Zou eerst dat eens proberen met je huidige liquid en je kan daarna natuurlijk ook nog altijd iets meer nicotine gebruiken als dat niet het gewenste effect geeft.

Hou met je vingers een stuk van de airflow dicht en kijk of je dat meer bevalt. 

Nadeel van die K3. Erg los en geen airflowcontrol

Posted (edited)

De K3 gebruikt de gewone bvc-coils, dus in elk geval de 1,8 ohm er in proberen. 

Als de lucht niet verstelbaar is, is die voor een shagroker inderdaad vaak te luchtig. Wat ik bij zulke tanks deed, was een stukje plakband op de luchttoevoer en daar met een speld een heel klein gaatje in maken. Werkt perfect.

Beter is uit te kijken naar een mtl tank waarbij je de luchttoevoer kan versterken. Alle modellen nautilus komen in aanmerking. (Al zou ik de 2 overslaan, 2s is makkelijker te vullen). 

Maar met 1,8 ohm coils en en stukje plakband, goed je nog niet meteen aan een nieuwe verdamper. 

Edited by L33ntje

werkt dat niet dan de nautilus mini of wat leentje en die Blauwe smurf al zeiden...

lekker vloeistofje erin.... paft perfect... ik zweer erbij 😛

@junkiexl nog geen mogelijkheid om nieuw tankje te halen en wil eigenlijk meteen die snowwolf erbij halen als ik toch bezig ben 😇

Zou eens wat spelen met de lucht toevoer. Als je hem dicht zet op de justfog bijvoorbeeld trek je je onozel bijna 

On 18-8-2019 at 12:20, Blue said:

Ik heb er een aspire k3 tankje opzitten, zonder luchtinvoer regeling,

🤔

11 hours ago, Swag said:

Zou eens wat spelen met de lucht toevoer. Als je hem dicht zet op de justfog bijvoorbeeld trek je je onozel bijna 

Dat is heel relatief. Ik was ook strakgerolde shag gewend, en kwam de eerste tijd alleen door met de 1,8 ohm Coils in de nautilus en de luchttoevoer gewoon helemaal dicht. Nul gaatjes. Dan kan er nog net genoeg langs voor een flinke strakke trek. Langzaam is in de loop van de eerste maand die lucht wat verder open gegaan, maar mtl doe ik nog steeds op maximaal 2 gaatjes. En ook op dl wil ik nog steeds voelen dat ik trek, die fysieke weerstand zeg maar, dus ook geen open draw voor mij.