Jump to content
DeGijs

Goedkope cotton..

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb laatst om eens te testen goedkope katoen gekocht uit China (Sea Wolf Cotton) voor 1.14 per zakje ipv de Cotton Bacon die ik normaal gebruik.

Nu heb ik er net mijn Drop Dead mee gewickt en het valt behoorlijk op dat de kwaliteit toch echt behoorlijk anders is als wat ik gewend ben.

Als ik een nieuwe wick heb, vuur ik altijd een paar keer zonder topcap en gooi ik er wat liquid bij tot de wick mooi nat is, voor ik een hijs neem. Het viel gelijk op dat de damp die er af kwam veel minder is, en de cotton de liquid niet goed opzoog.

Lang verhaal kort: wie wil er 5 zakken Sea Wolf Cotton hebben :P

Meer mensen deze ervaring?

Kort verhaal: Koop een zak kapperslont voor een tientje en geniet van een levenslange voorraad.

Maarrehhh  Eerst vuur je een paar keer zonder topkap, en daarna maak je de wick pas nat? Is dat niet ietwat verkeerd? Of bedoel je uitgloeien zonder wick?

Nee dat zeker niet, staat er misschien niet duidelijk. Eerst een nieuwe wick, dan, liquid er op, dan paar keer vuren ;) Uiteraard als de coils al mooi opgloeien.

Heb wel vaker gelezen hier over kapperslont, misschien toch maar eens aanschaffen.

Overigens als je in China koopt, kun je ook de cotton bacon prime die nog sneller de liquid opneemt kopen bij Ali voor €3 nog iets voor 5 pakjes. Hoef je niet die goedkopere voor te proberen.

Ik koop meestal alleen bij cigabuy, daar hebben ze geen Cotton Bacon. Gebruik nu ook de Prime, bestel dat meestal bij zwoofs of smooxx.

Niet zo beste ervaring met Gearbest ook. En doe 2/3 maand met een zakje, dus dat zijn ook de kosten niet..

Ik zweer nog steeds bij Cotton bacon V2 (merk niet echt verschil met de prime), en tegenwoordig ook de Keros cotton, die is iets ruwer. Een ja, ik koop ze gewoon in Duitsland. Doe weken zoniet maanden met een pakje, een wikkel minimaal een of twee verdampers per dag. Als je daar op moet bezuinigen, die je ergens iets verkeerd denk ik. De kleine pakjes en doosjes zijn makkelijk meenemen.

Ik gebruik in de kleinere (mtl) tanks vaak ook nog wel mujipads, gewoon omdat je daar nou hele smalle strookjes van kunt snijden, en daar stapeltje komt sowieso nooit op. 

Heb overigens gewikt met zo ongeveer alle denkbare watten, inclusief Kapperswatten en tampons, en uiteindelijk is het enige belangrijke dat de vezels van de watten in de zelfde richting zijn gekamd. 

Het prettigst zijn trouwens de 'schoenveterwatten' die bij sommige verdampers zitten (en die je ook zo kunt kopen), maar die vind ik dan weer overdreven om te kopen. Veel afval en geen invloed op de dikte.

Posted (edited)
6 hours ago, DeGijs said:

Nee dat zeker niet, staat er misschien niet duidelijk. Eerst een nieuwe wick, dan, liquid er op, dan paar keer vuren 😉 Uiteraard als de coils al mooi opgloeien.

Ik doe het nog anders. Ten eerste gloei ik mijn KA1 draad voor met een brander. De spanning is dan uit de draad en dat draait wat makkelijker.

Plaats de coil in mijn build deck en check voor hot spots. Dan maak ik de coil vochtig met de vloeistof die ik wil gaan dampen en verwarm mijn coil zodat de vloeistof verdampt.

Ik maak de coil niet meer roodgloeiend, dit herhaal ik een paar keer. Er vormt zich dat een bijna onzichtbaar patina laagje op de coil. Dan wicken, primen en een paar keer verwarmen.

Ik merk dat in dan nauwelijks break-in time heb en de smaak gelijk goed is.

Maar eigenlijk is voor mij de smaak het beste als de coil al wat aangeslagen is, meestal na een dag dampen.

Edited by Hansy

Overigens als je in China koopt, kun je ook de cotton bacon prime die nog sneller de liquid opneemt kopen bij Ali voor €3 nog iets voor 5 pakjes. Hoef je niet die goedkopere voor te proberen.

Echte of fake? Heb ook zo eens goedkope gekocht...

Ik maak altijd coils met 4 id dus de katoen vliegt er door, pakje per maand. Via fasttech direct 10 pakjes en dat kost je dan 35 EUR. En even wachten tot er weer een commercieel feest is dan krijg je nog wat korting.

Verschil tussen v2 en prime is wel groot vind ik. De v2 heeft een vreemde smaak bij de eerste trekken en de prime heeft dit niet. Ook de structuur vind ik anders. Als je bij oorbeeld 2 slierten terug samenvoegt met de v2 dat blijven 2 samengevoegde slierten en bij de prime even rollen en je ziet het zelfs niet meer dat het 2 slierten waren. Ook samenknijpen om door de coils te krijgen is bij de v2 handiger omdat je daar indien je 1 cm samenknijpt enkel die ene cm samengeknepen is. Met de v2 is die 2de cm ook smaller...

Posted (edited)

Bij nader inzien zou je wel eens gelijk kunnen hebben @Stekke ik zie er nu voor de eerste keer diy style bij staan. Ik heb op de achterkant wel gewoon de

scratch me staan. Kan natuurlijk nagemaakt zijn...  Overigens mochten het niet de echte zijn. Voor mij is er geen verschil te merken met de eventuele originele!

https://www.aliexpress.com/item/33045739942.html?

Edited by Dvarwlover

Waar kom je terecht als je qr scant?

Ik kwam toen uit op hun facebook bij die fakes.. en je moet maar eens wat googlen over fake v2/prime. Het zou ook te herkennen zijn aan kleuren die niet “echt” zijn dus ik heb toen minuten liggen staren op een fake en een echte en ... ik ben gestopt.

Het enige echte duidelijk verschil visueel was het trademark logo. Op de fake was een r met cirkel en op de echt tm met cirkel. Maar blijkt dat de oude echt v2 ook een r met cirkel hadden dus ja.... 😅

Tot je katoen gaat vergelijken... in de fake zitten dikke geklitte stukken. Misschien gewoon van de band gevallen/afgekeurde echte...

@stekke sorry voor de late reactie ik heb het over het hoofd gezien. 

Dan kom ik uit op http://www.wicknvape.com.cn/ als ik daar de cijfers invul krijg ik anti-counterfeiting No.does not exist,please recheck.

Maar het is gewoon het juiste nummer wat onder de scratch me staat. Hier ook op de voorkant een r met cirkel.

Grappige wat is nu ook pas zie, op de voorkant een sticker made in China en op de achterkant gedrukt op het pakje made in the USA.

Dus we gaan er dus maar van uit dat het zeker de fakes zijn. Alhoewel ik geen enkel geklitte stuk/stukken gevonden heb in mijn pakjes....

Gister 10 pakjes besteld bij Ali , als ze binnen zijn zal ik ook eens checken. Normaal controleer ik het nooit. Alleen als ik het niet vertrouw

Namaak betekent niet altijd dat de kwaliteit slecht is, en al helemaal niet dat het gevaarlijk is. Het is gewoon nagemaakt. Gebruik maken van een bekende verpakking om meer te kunnen verkopen. Voor minder geld zijn mensen daartoe altijd ten volle bereid. En Chinezen zijn meesters in het namaken van spullen. Inclusief patenten en certificaten 😉 Maar ook de artikelen zelf hoeven kwalitatief niet onder te doen voor het origineel. Het is meer een copyright-issue en ordinaire broodroof dan een gevaar voor de gezondheid of slechte kwaliteit.

On 17-8-2019 at 22:03, Moppersmurf said:

Kort verhaal: Koop een zak kapperslont voor een tientje en geniet van een levenslange voorraad.

Heb ik gedaan en wie hem hebben wil, mag hem komen halen of tegen verzendkosten gratis hebben. Waarschijnlijk ligt het aan die van mij, maar er kwam een partij bijsmaak van die watten bij de eerste hijsjes. Zo erg dat ik niet eens de moeite heb genomen om er ff 'doorheen' te dampen. Wat een kont-smaak. Mijn Muji is gewoon nagenoeg direct goed. 

On 17-8-2019 at 23:33, Maickie said:

Muji pads zijn ook vrij goedkoop op ome ali. 5-7 euro voor 180 pads ofzo.

En nog veel goedkoper als je ze gewoon rechtstreeks bij Muji in Duitsland koopt (online). Laatste keer was iets van €6 (inclusief verzenden) voor 240 pads.

Voor op reis en onderweg heb ik altijd een zakje XFKM Organic Cotton bij mij. Wickt uitstekend, geen bijsmaak, makkelijk te doseren en kost geen drol. Door het hersluitbare zakje is het makkelijk voor onderweg.

Edited by Chasepoes

Ik blijf ook bij Muji, net besteld bij Muji Duitsland.

In een ander topic ook gemeld.

Ik heb nu 360 pads voor €11,00.

Ik haal 10 wicks uit een pad, knip ze doormidden en dan knip ik er 5 stripjes van, precies goed voor 1 wickje.

Schermafbeelding 2019-09-06 om 10.42.19.png

P.S. omgerekend doe ik daar zo'n 12 jaar mee. 😀

Edited by Hansy

11 minutes ago, Moppersmurf said:

Hee wat raar @Chasepoes

Als je wil stuur ik je met liefde een stukje uit mijn voorraad. Nooit iets geks van gemerkt.

Ik geloof je direct. Wellicht heb ik de verkeerde. Welk merk/type/uitvoering gebruik je?

Deze heb ik van de kapperswinkel-online:

spacer.png

Edited by Chasepoes

Momenteel gebruik ik 

77417DED-CA42-40E9-A8C7-E86A2F20820E.jpeg

En de cotton bacon prime zodra hij weer binnen is

Edited by Maurice1974

7 minutes ago, Chasepoes said:

Ik geloof je direct. Wellicht heb ik de verkeerde. Welk merk/type/uitvoering gebruik je?

Vertel ik je zo snel mogelijk. Mn laatje is nu even gebarricadeerd door mn lintzaagmachientje.

Comair, 80% viscose, 20% katoen.

Op een een of andere manier staat viscose mij niet aan, hoewel van natuurlijk materiaal (cellulose) wordt het zodanig bewerkt dat er in feite een kunststof ontstaat.

Ik heb daar liever geen dry-hit van.

Die schoenvetertjes zie ik absoluut het nut niet van in, ik wil zelf bepalen hoeveel materiaal ik voor een wick gebruik.

En een puntje er aan draaien is zo gebeurt. Ik heb dit al eerder gezegd, de perfecte manier om een schijtgoedkoop product voor een bloedprijs te verkopen.

@Maurice1974 Dat probeerde ik net al duidelijk te maken.

Die schoenvetertjes zijn bij de wotofo profile heel handig. Met dat harde stukje kun je dat plaatje wat het katoen tegen de mesch duwt makkelijk naar beneden duwen om ruimte te creëren. Anders kom je net 1 hand tekort

3 hours ago, Chasepoes said:

Deze heb ik

Je moet de lont hebben van 100% katoen, die is goed.

@Maurice1974 ik schroef de mesh aan 1 kant los en leg de katoen er onder en schroef het weer vast. Zonder vetertje.