Jump to content

Recommended Posts

Hoi, ben sinds een week weer begonnen met dampen.. sigaretten weer mee gestopt.

De justfog word al twee jaar bij iedere stoppoging uit de kast gehaald. En na een tijdje verdwijnt ie weer er in.

Vond het dampen en de smaken gewoon niet lekker.

Eergisteren weer bij de vapeshop geweest en daar een Uwell whirl 22 te leen gekregen.

Moet zeggen dat deze manier van dampen een stuk beter bevalt dan met de justfog.

Na een paar dagen lezen hier op het forum zie ik dat ik nu DL aan het dampen ben ipv MTL😁 

Wat een termen allemaal VG PG RTA.. ik kom er niet uit. En dan alle merken mod’s en tanks... help😁

Ben nu aan het twijfelen of ik de uwell kopen moet... de grootte bevalt, de smaak en manier van dampen bevalt.

maar je kan er niks aan instellen... en hij lekt uit de luchtgaatjes, en hoe lang de batterij mee gaat, geen idee🤷‍♀️

hoe vind ik nu mijn manier van dampen en mijn smaakjes...

voor mijn man hebben we de geekvape aegis solo besteld. 

Nu ik nog...

de pico van Eleaf heeft mijn man gehad en die vond ik te groot en te zwaar.

Welkom @JungleCin

Bij deze nodig ik je uit om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Leuk om iemand wat beter te leren kennen.

Welke pico heeft je man gehad? Dat zal niet de populaire 75W geweest zijn neem ik aan. Die kan ik toch niet lomp en zwaar noemen.

Er zijn genoeg toestellen/setjes voor DL dampen die je wel in kan stellen. Misschien is dat meer iets voor je? Verder moet je nog nadenken of je een ingebouwde batterij wilt of een externe batterij (plus lader en twee batterijen, zodat je nooit zonder zit). 

Ik zou zeggen : koop de whirl tank en een akkudrager die je helemaal kunt instellen, dan geef je jezelf de beste kansen om het dampen optimaal op je behoefte af te stellen en te zorgen dat deze poging je definitieve omslag wordt. Hou er wel rekening mee dat het DL dampen met deze tank , op 0,6 ohm, ook wel restricted DL genoemd, niet extreem open is. Er zit dus nog wel een kleine ' learning curve'  in die uiteindelijk bepaald of je daar bij blijft, of naar een meer open DL g aat verlangen . Maar eerst maar eens overstappen, dan zie je daarna wel verder. Als je eenmaal niet meer rookt, kun je jezelf ook af en toe iets permitteren 😉

Tamara ik weet niet zeker meer welke pico... is een 1,5 jaar geleden.. tis een soort blokje. Ik vond em lomp, mss doordat ik een pennetje had?

L33ntje, Past die whirl tank dan zomaar op alles?

Dus door deze tank zit ik als het ware tussen MTL en DL in?

Ik wil supergraag definitief overstappen!

Dus ik kan ook met tanks wisselen mocht iets minder goed bevallen?

Posted (edited)

T is een blokje inderdaad. Dus je wilt weer een pen model? De Uwell Nunchaku is een pen die je wél kan instellen en werkt met een losse batterij. Meestal wordt hij als set verkocht maar dan zit er volgens mij een zelfbouw tank bij (RDA), dat zou ik je nu nog niet aanraden dus kijk of je los de mod kunt kopen.

Alle mods en tanks hebben tegenwoordig dezelfde 510 aansluiting en zijn dus uitwisselbaar.

Edit: de Nunchaku wordt ook verkocht met een Sub Ohm tank. Hier bv. https://www.mr-joy.nl/nl/uwell-nunchaku-startset-2ml-zwart.html

Edited by Tamara

Ja, vrijwel alle tanks hebben tegenwoordig de zelfde aansluiting, dus je kunt eigenlijk elke kop op elke mod pakken, zolang het je voor het oog bevalt. 

Als je de Pico groot en lomp vond, zou dat haast de Pico Dual moeten zijn geweest, maar de pico's die allemaal iStick heten zijn doorgaans kleine bescheiden dingetjes, nauwelijks groter dan een pakje sigaretten eigenlijk, met 1 accu. 

Natuurlijk is alles groot vergeleken bij een pennetje, maar je moet het zo zien : het is bijna niks, maar dan heb je ook niks. Maar weinig mensen halen daar echt voldoening uit. 

Wat je wilt is voldoende damp, gier en een accu die wat langer dan een uurtje meegaat, en dat heeft allemaal een beetje ruimte nodig. Er zijn tegenwoordig wel podsystemen die erg bescheiden afmetingen hebben, maar ook daarbij is de batterijduur beperkt, en de instelmogelijkheden zero. 

Ik wou in het begin ook niet al te groot, maar het is ongelofelijk hoe snel dat formaat went, en hoe snel je meer let op de mogelijkheden en het uiterlijk van een mod dan het formaat. Gewicht kan soms wel een dingetje zijn. 

Uhm... oké idd een pen model denk ik.. 

Dus ik zou de nunchaku kunnen kopen met de whirl tank?

kan ik ergens op het forum vinden wat iedereen bedoelt met RTA of RDA?🤪

Posted (edited)
7 minutes ago, Tamara said:

De Uwell Nunchaku is een pen die je wél kan instellen en werkt met een losse batterij. Meestal wordt hij als set verkocht maar dan zit er volgens mij een zelfbouw tank bij (RDA), dat zou ik je nu nog niet aanraden

Nee, als kit zit er een DL-verdamper op. (De Nunchaku). Geen zelfbouw, maar wel echt heel erg DL, geen restricted. 

'Pen'  is echter een groot woord voor een verdamper met de doorsnee van een volwsassen zaklantaarn. Ik noem ze eerder staafmodel. 

Als je met je muis op de woorden gaat staan die je niet kent (herkenbaar aan de stippellijntjes) krijg je een korte uitleg van de afkorting, die je weer kunt opzoeken hiuer in de dampwiki. In het kort : RDA en RTA zijn verdampers waarvan je zelf de coil bouwt uit weerstandsdraad en watten. 

Edited by L33ntje

Posted (edited)
6 minutes ago, L33ntje said:

Natuurlijk is alles groot vergeleken bij een pennetje, maar je moet het zo zien : het is bijna niks, maar dan heb je ook niks. Maar weinig mensen halen daar echt voldoening uit. 

Wat je wilt is voldoende damp, gier en een accu die wat langer dan een uurtje meegaat, en dat heeft allemaal een beetje ruimte nodig.  

Jip, dankje😉 denk dat het meer aan t vergelijk met mijn pennetje lag idd..

En nee voor mij doet ie het niet. Teug me een ongeluk aan dat ding.

Edited by Tamara
FBT - quote ingekort (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

En die geekvape aegis solo voor mijn man? Is dat wat?

Een volwassen zaklantaarn😂😂 sjah een pen kan je het idd niet echt meer noemen nee...

maar ik vind em an sich wel lekker dampen. 

Ben nu wel nieuwsgierig naar het echte DL dampen, dacht nml. dat ik dat nu wel deed

Probeer de solo eens van je man. Daar zit een Cerberus tank op als het goed is met coils van 0.3 Ohm. Dat geeft nog wat meer damp dus dan kun je proberen hoe dat voor je is.

Momenteel de Aspire Cygnet met een Digiflavour Siren 2, compact simpel in gebruik en de tank rebuilden is kinderspel.

Wil je dat ik ze allemaal opsom? :grins

Het zijn in ieder geval allemaal zelfbouwers, op de Minifit na, dat is een pod systeem. Ik ben begonnen met een Pico 75W met Melo 3 mini tank, deze tank werd al snel vervangen door een Serpent mini RTA 

Nee, te lange lijst.. 😜 De Ehpro 101 is een 50watt 22 mm penmod en in China nog te bestellen voor rond de 28 dollar. Als je die echt klein wil hebben, kan er een deel tussenuit en kan je er een 18350 batterij in kwijt. dan is het echt een heel compact kort ding. In 18650 formaat is hij 3 cm langer. 22 mm tankje erop en je hebt een mooi setje

Overigens 18350, staat voor de maat accu: 18 mm diameter, 35 mm lang.

18650: 18 mm diameter, 65 mm lang. Deze laatste is wel zo'n beetje de standaard, al gaan wat grotere batterijen het nu overnemen.

Posted (edited)

Mag je best vragen, maar ik ga ze niet allemaal opnoemen. Is veel te veel. In elk geval uitsluitend zelfbouwers, momenteel de Corona V8 en de Siren V2. (1x dl, 1x mtl), op een Thinkvape Exus resp. Aspire Puxos, en op de reservebank de Brunhilde en de Manta mtl rta . Voor mij geen kant en klare coils meer. Dat heb ik één week volgehouden.

Edited by L33ntje

Hi! Heb inmiddels een istick pico met melo 4 aangeschaft. Bevalt tot nu toe wel goed.

Maar ik lees overal verhalen over dat iedereen ineens overstapte van het roken naar het dampen.

Zit echt te wachten op het moment dat ik denk ja dit is echt lekker.

Ik blijf zin houden in een peuk🙄

Smaakjes zijn het allemaal net niet...

Hoeft geen tabaksmaak te zijn want sigaretten vind ik ook echt niet lekker.

Van twelve monkeys de macaraz ofzoiets🤔 gekocht.

Ben uiteindelijk een pakje sigaretten gaan halen. Ben echt n paar uur misselijk geweest van die smaak. Kreeg em ook niet uit mn vaper. 

Damp nu van collins de cactus. 

Ook niet lekker maar ga er ook niet van over mn nek😂

Mijn man heeft iets met fruit en mint en die damp ik ook af en toe..

Hij vind het dampen geweldig 

Oh ik damp 12 Mg nic, soms 9mg, soms 6mg

12 vind ik soms te heftig.. zit een 0.5ohm coil in en damp rond de 30 watt

Volgens mij zit je met die 30watt wel aan de ondergrens van wat er voor die coil aanbevolen wordt. Al eens je wattage in stapjes omhoog geprobeerd te brengen? Kan ook de smaak ten goede komen. 

En over dat van het ene op andere moment overstappen....dat is zo persoonlijk. Ik heb er bijna een jaar over gedaan om volledig over te stappen. En dat was qua dampen met pieken en dalen. In de tussentijd heb ik veel (heel veel) smaakjes uitgeprobeerd en mezelf verdiept in het dampen. Op een gegeven kwam ik er achter dat smaakjes buiten mn “comfortzone” mij het beste smaakten en toen verdween langzaam ook de behoefte aan een sigaret.

Gewoon even doorzetten en op zoek gaan naar voor jou lekkere smaakjes.

Posted (edited)

Yes Dankje heb em hoger gezet, kijken hoe dat gaat👍🏼

Dus je hebt nog een jaar sigaretten gerookt naast het dampen?

Ik heb nu 1 pakje gerookt er naast in 1,5 week.

Nu geen sigaretten meer in huis.

Mn man heeft helemaal niks meer gerookt er naast en dampt al op 0mg... 

Mss vergelijk ik teveel met hem🤔

En wat bedoel je met “buiten mn comfortzone”?

Van de tabaksmaak wat ik dacht dat ik hebben moest, mn luckies🥰, ben ik al afgestapt.. lijkt allemaal niet op een peuk.

Edited by JungleCin

Klopt. Wilde ik eerste instantie alleen maar minderen. En uiteindelijk smaakten de sigaretten niet meer en heb ik ze helemaal laten liggen. Wat ik hier vooral mee wil zeggen is dat je jezelf niet te veel druk op moet leggen. En dus ook niet moet vergelijken met een ander 😉

Met buiten mn comfortzone bedoel ik dat ik in het begin niet had verwacht ooit fruitsmaakjes en menthol achtige dingen ging dampen. Menthol sigaretten vond ik smerig en fruit eet je. Nou ik kan je vertellen..damp alleen maar fruit en een menthol achtige toevoeging is ook nog lekker. 

Dus ik zou zeggen ga gewoon een beetje smaakjes proeven en probeer er van te genieten. De rest komt vanzelf 😁

Misschien is dit wat voor je qua smaak, Tobacco Bastards No.9 van Flavormonks.

Dit is een shortfill, d.w.z. je moet hier alleen nog een nicotine shot aan toe voegen.

Deze vond ik wel wat van een Lucky weg hebben, een wat toasted flavor.