Jump to content
vapernautilus

Nautilus 2s tank loopt leeg

Recommended Posts

En welke Liquids gebruik je nu? Ook niet onbelangrijk.

Ik mag en kan vanuit mijn positie natuurlijk niets over andere vapeshop(medewerker)s  zeggen en ken ze ook niet, maar zelf heb ik wel de neiging me in dit soort problemen vast te bijten tot ze zijn opgelost of in elk geval de oorzaak achterhaald of omzeild is. 

Ik vermoed ongezien nog steeds een beetje dat de box toch een sterke voorkeur heeft voor zijn eigen tankje, en dat er wat met een andere box gespeeld moet worden om te kunnen uitvogelen waar het probleem zit. Een typisch kopje-koffie probleem waar de klant wel een beetje geduld bij moet hebben, want een exacte wetenschap is dat dampen nog altijd niet, en vooral mtl dampen is een 'expertise' die niet alle shopmedewerkers beheersen. Sterker nog ,een hoop van hen, inclusief mijn eigen collega's (niet die waarmee ik samenwerk ;-)) hebben zich daar vaak nog nooit in verdiept. 

Tamara , nu zit er terug een 0.7 ohm coil in , die in de winkel heeft me deze aangesmeerd en hij zei dat het de juiste zijn toen ik het vroeg . er staat ook op de coil '20-25W' . maar hiervoor zat er een 1,8  ohm coil in zoals iemand hier zei . maar dat werkte ook niet jammer genoeg. de batterij gaat prima aan en uit , maar ik kan hem nu met deze coil niet meer verzetten van wattage dus blijft hij op 'bypass mode' staan.

Zou het kunnen door iets anders?

L33ntje, die persoon uit de dampshop zei dat het door de liquids is dat ik dat probleem heb , toen zat er een liquid in van 0 mg . maar hij verkocht me een van 12 mg , toen ging ik naar buiten en was er het zelfde probleem. het probleem is eigenlijk dat als ik een hijs neem er bijna geen damp binnenkomt  en ik een raar smaakje heb (geen verbrand smaakje , meer de liquid smaak maar dan niet lekker ) . L33ntje , met dit tankje (nautilus 2s) had ik voorheen geen problemen maar plots wel.

Nicotinegehalte heeft werkelijk geen enkele invloed op de damp die geproduceerd wordt, hij heeft gewoon willen verkopen. En doe er eerst eens een 1.8 Ohm coil in. Als je liever naar de winkelier luistert ook prima maar laat hem het dan oplossen 😉

Nicotine heeft geen invloed op de damp, maar wel op de smaak. Vaak is het een smaakversterker, maar sommige smaken (vooral pervers zoete koek-een Dessertsmaken) gaan er zeker niet op vooruit. Tabak, thee en drop worden er beduidend beter van.

Wat ik eigenlijk bedoelde te vragen was welke base er gebruikt is in je liquid. Nautilus-coils zijn zeker niet gebaat bij hoog vg. Dat geeft an sich wel veel damp, maar die kleine coiltjes kunnen het niet goed doorvoeren een verstoppen er van. Dan is er gewoon niet genoeg liquid op de coil om te verdampen. 

Ik had de eerste weken ook moeite om een verbrande smaak te herkennen (ben er nog steeds geen ster in), maar het verschil tussen lekker Fris gewikkeld en aangekoekt proefde ik wel degelijk. Maar bij mij was 'geen of bijna geen damp meer' wel de duidelijkste aanwijzing dat mijn coil weer naar de vaantjes was. Meestal binnen een (halve) dag met 50/50, twee dagen met 100% pg

Valt me ineens te binnen; hoeveel luchtgaatjes heb je open staan?

het is geen verbrande smaak. ik neem een hijs en er komt gewoon geen damp uit m'n mond of nauwelijks damp.

het grote luchtgaatje staat open , dus die zonder de puntjes.

Ik heb alles nog eens uitgekuist en weer een nieuwe coil ingedaan maar dat helpt allemaal niet .

Ik weet gewoon dat het niet is zoals het moet zijn , dit kun je geen dampen noemen wat ik nu doe met die vape want in het begin was het gewoon normaal