Jump to content
vapernautilus

Nautilus 2s tank loopt leeg

Recommended Posts

hallo, mijn nautilus 2s tank loopt leeg, m'n vape zelf is een aspire reax mini .

ik heb de coil vervangen (coil van 0.7 ) , die zit er goed in . Maar de tank loopt heel snel leeg. Waar 

loopt die e liquid dan want aan de vape hangt geen vloeistof en op de grond of zo ook niet?

het ringetje zit er op en het glaasje zit er goed op , maar ik weet niet hoe dit komt , kan het zijn 

door dat de e liquid nu 3mg is in plaats van 12? grt

Het is natuurlijk geen magisch tankje en 2 ml is niet heel veel. Als jij zo'n stap in het omlaag gaan in nic in 1x hebt gedaan, zal je veel meer lurken aan dat ding, met als gevolg dat je tankje leegloopt.. Zak niet te snel in nic, koop een flesje 12 en 6 mg, mix die samen en je hebt 9 mg. Rustig aan

Posted (edited)

Als de tank heel snel leeg is maar nergens lekt, smaakt het je waarschijnlijk net effe te goed. 😉

Als je nu met, bijvoorbeeld, een 0,7 ohm coil dampt en hiervoor een 1,8 ohm coil had, ja, dan gebruik je ook bijna twee keer zo veel liquid. Je zult dan echter ook geconstateerd hebben dat je twee keer zo veel damp maakt.

Minder nicotine kan bij sommige mensen ook ervoor zorgen dat ze meer gaan dampen, omdat de behoefte minder snel bevredigd wordt.

Hoe meer nicotine, hoe hoger de weerstand en hoe lager het vermogen, hoe langer het duurt voor je tank leeg is. En omgekeerd.

Edited by L33ntje

Welkom @vapernautilus

Bij deze nodig ik je uit om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Leuk om iemand wat beter te leren kennen.

Het liquid niveau in je tank kan nog wat dalen als je er net een nieuwe coil in hebt zitten omdat de coil vloeistof opneemt. Je nicotinegehalte heeft niets te maken met je ‘verdwenen’ liquid.

Posted (edited)

De 0,7 ohm coil moet je wel op een hoger vermogen dampen dan de 1,8. (Rond de 20 IPV rond de 10). Dat verklaart dan echter niet waarom toch je tank zo snel leeg is......hm, vreemd.

Edited by L33ntje

nja ik snap het ook niet , heb hem daarnet vol gedaan en nu is hij weer bijna uit en heb er bijna niet van gerookt .

en ik kan enkel op bypass mode dampen want als ik op het knopje duw om de wattage te verzetten gebeurt er niks.

Nou het is heel simpel hoor , alles wat je er in gooit aan liquid en er niet uit lekt word dus door jou opgedampt 🤭

En met die 0,7 ohm coil gaat het een stuk sneller zeker op bypass mode.

Even de handleiding lezen en terug in wattage modus gaan lijkt me niet onverstandig.

Als je perse minder liquid wilt verbruiken moet je naar coil met hogere weerstand zoals hierboven al geopperd.

En als je geen voldoening krijgt gewoon meer nicotine er in !

Succes 👍

2 hours ago, L33ntje said:

De 0,7 ohm coil moet je wel op een hoger vermogen dampen dan de 1,8. (Rond de 20 IPV rond de 10). Dat verklaart dan echter niet waarom toch je tank zo snel leeg is......hm, vreemd.

Ik heb het even niet vers paraat, maar als je het menu wilt verstellen moet je of de +en de - een paar seconden tegelijk ingedrukt houden, of de + en de vuurknop. Ik meen de laatste combi. En dan door een paar tc modi geen tot je weer ' wattage' in beeld hebt 

Op bypass schakel je eigenlijk de instelmogelijkheden van de batterij uit, een vier die gewoon maximaal. Dan is niet alleen je tank snel leeg, maar ook je accu 😉

er staat geen - of + teken op de vape, enkel de vuurknop en het klein knopje om de wattage te verzetten. en ik hou ze allebei een paar seconden ingedrukt maar er verandert niks.

en die van de vape shop heeft me die coils verkocht , die moet dat toch weten dat ze niet geschikt zijn?

Welke mod heb je dan??? De ez watt ofzo? Ik dacht (bij nautilus) eigenlijk aan de Zelos. Blijkbaar fout gedacht.

Posted (edited)

Ah, dat verklaart een hele hoop. Dat is namelijk eigenlijk een box voor uitsluitend mtl met bijbehorend tankje  met zes 'wattstanden' voor de 1,8 ohm Coils. Ik vermoed 8-9-10-11-12 watt . Bij weerstanden onder de 1 ohm echter, gaat hij automatisch op bypass, omdat alle voorgeprogrammeerde standen veel te laag zijn.

Bij de nautilus zitten altijd 2 Coils : een van 0,4 en 1 van 1,8 Ohm. Met de 1,8 Ohm Coils zou je de stand van 8-10, hooguit 12 watt hebben moeten gebruiken. Een stand hoger ging vermoedelijk ook wel lekker. Ik dampte de 1,8 Ohm  graag op 14 watt. Wel in twee dagen je Coil door, maar boeien..... Dat is het lekkere en regelbare mod. 

Nu met de 0,4 ohm Coil zou je op 20-22 wat vergelijkbaar lekker kunnen dampen, maar die trek je er op bypass niet uit. In die stand geeft de batterij wat hij nog maximaal heeft (vol 4,2 volt en zakt met elke teug een beetje dieper tot ongeveer 3,5 en stopt er dan helemaal mee.

(Het is één van de redenen dat ik niet graag mechanisch damp : ik damp graag boven de 4 volt met kanthal. Een op bypass (of een mechmod, of een semi-mech) is dat met een paar trekkies voorbij.)

Affijn, lang verhaal kort : morgen even Coils van 1,8 ohm halen, en het passende (maximale) wattage uitkiezen. Dikke kans dat je dan weer een bevredigende damp hebt.

Alternatief is een nieuwe mod die je wel helemaal naar believen kunt instellen.

Edited by L33ntje

En ja, de persoon van de vapeshop zou dat moeten weten maar geloof me, er zijn zo veel verschillende apparaten, dat het onmogelijk is ze allemaal te kennen, een dit is nog een heel nieuw en vrij apart ding. Ik kende hem ook niet een heb hem ook niet in het assortiment (en van wat ik er nu over lees komt die er ook niet). Als je de box ook niet daar gekocht hebt, is de kans zeer groot dat hij hem ook niet kent. 

Het is echter eigenlijk, net als de Innokin ez watt, een apparaatje met gebruiksaanwijzing waar eigenlijk ook een bepaald type tank op hoort. Ze lijken simpel, en zijn dat ook, maar voor wie gewoon normale instelbare mods gewend is, is het vaak een heel gepiel. 😉

het is inderdaad een apart ding lol , heb er al een hoop miserie mee gehad . oo en ik heb hem daar gekocht hoor maar dan ging ik een paar weken later eens terug naar dezelfde winkel en geeft die mij deze coils mee. en die tank is heel lastig los te krijgen zeg. en het is m'n eerste vape ben er nog maar mee begonnen 😛 

maarja dan zal ik eens kijken voor andere coils , bedankt voor de hulp . Hopelijk kan ik weer volop dampen dan xd

er komen schietgeluiden uit de vape en er schiet letterlijk rook uit , het zijn net draden ipv stoomwolkjes

en er zit nochtans een andere coil in

Posted (edited)

Die is dan denk ik een beetje verzopen. Die draden zijn echter gewoon damp, en de rook die je denkt te zien ook. Ik krijg het bij zelfbouwers met heel dik draad en wat teveel liquid op de coil. Kan geen kwaad. De knalletjes ook niet. Even een paar keer er flink in blazen terwijl je de vuurknop ingedrukt houdt, dan blaas je hem droog.

Laat me raden ; je hebt nu je accu weer helemaal vol zodat hij op bypass effe volle kracht geeft ? 

Edited by L33ntje

hallo, m'n vape is een aspire reax mini en de tank is een nautilus 2s,

kheb er een nieuwe coil in gestoken van 1,8 ohm maar hij maakt een luid

knetterend geluid en soms komt er damp 'uitgespoten' . en als ik op de vuurknop duw en in het 

mondstukje kijk zijn het net alsof er draden uit komen 'geklommen'. Heb dit al eens meegemaakt 

maar nu is het er opnieuw. en als ik er van damp komt er bijna geen damp uit en de smaak is ook 

maar vies, (niet verbrand) . wie kan me helpen?

Goeieavond @vapernautilus, ik heb jouw topics over de Nautilus samengevoegd, kan prima in een topic, het probleem en de antwoorden blijven dan centraal op ren plaats.

Welkom trouwens op ons forum, bij deze ben je uitgenodigd om jezelf in onderstaand topic aan ons voor te stellen…

... altijd leuk een nieuw lid iets beter te leren kennen.

die in de vapeshop zei dat het door de e liquid is die er in zat en ik kocht een in de winkel en het gaat nog altijd niet en ook niet met nieuwe coils , weet er aub iemand hoe dit kan? ik zou graag kunnen terug normaal dampen ermee zoals het hoort .

Wat voor een coil zit er nu in? Wat zijn je instellingen? Wat gaat er precies niet?