Jump to content
Juicy Eck

MTL RDA voor op een squonker??

Recommended Posts

Hallo mede dampers,

Ik ga binnenkort de Dovpo Topside squonk mod 90W single aanschaften en ik ben daarvoor nog op zoek naar een degelijke MTL RDA en het liefst beetje betaalbaar max +\- €50,.

Voor DL heb ik de Hellvape drop dead en die bevalt me uitstekend. handig voor testen van nieuwe smaakjes. Maar ook mijn daily vapes smaken er gewoon beter in. Vandaar de aanschaf van een squonker.  En betreft DL RDA's is er meer dan genoeg aanbod. Maar voor MTL RDA is de keuze wat beperkter.  uiteraard heb ik het internet en youtube al ruimschoots afgespeurd maar ik kan nog niet echt een keuze maken.

Wellicht dat jullie wat meer ervaring hebben met MTL RDA's en mij kunnen adviseren. alvast bedankt. 

Van de beserker RDA komt een nieuwe versie uit. Beserker V2. Mike Vapes heeft er een review van op YouTube staan. Misschien eens bekijken. Ik ben van plan deze binnenkort aan te schaffen 👍

Misschien een tip.

Groet Richard

Ik gebruik met veel genoegen de Holic MTL RDA op allebei mijn Dovpo Topsides.

Posted (edited)

bedankt voor jullie reacties. 

De Beserker V2 is wel interresant ben benieuwd wanneer die verkrijgbaar is. 

Verder heb ik inderdaad de RDA forums al afgespeurd, maar niet echt iets interessants gevonden.

wat betreft al die gehypte vape spul. ik ben inderdaad ook benieuwd naar de wat onbekendere merken en soorten. 

Edited by Juicy Eck

De Digiflavor Etna is ook een optie. De 2x 0,8mm insert heeft een perfecte MTL trek en is wat breder qua lucht die de coil raakt, dus goede koeling voor MTL fused claptons.

MTL RDA's die echt geweldig zijn ben ik er nog niet veel tegengekomen.

Vaak hebben ze een grotere kamer dan een RTA en daarom voor mij ook iets minder smaak ten opzichte van een RTA.

Alles hangt ook van de MTL af die je wil, is dat strak of een losse MTL? Bijvoorbeeld strak noem ik een 0.8 tot 1mm airflow en losse MTL 1.2 tot 1.8mm airflow.

Voor mij persoonlijk is de Eden Mods Salix een goeie, heeft een heel compacte kamer en enkele airflow inserts om te testen.

Maar ook de Vapefly pixie die heel goedkoop is dat is een erg onderschatte RDA en kan ik wel best goed strak krijgen op gebied van airflow.

Zelf kijk ik ook wel uit naar de nieuwe berserker RDA, ziet er goed en beter uit dan de eerste versie.

Als ik een tip mag geven als je strak MTL wil hebben is kijk dan geen reviews van Amerikanen want hun "MTL" is voor mij toch heel anders dan wat ze in de EU als MTL beschouwen.

Voor mij zijn hun builds van 0.6 tot 0.8ohm en daar 30w op plaatsen niet echt MTL, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Edited by Jim

Eens met Jim.

De Amerikaanse manier van MTL dampen is geheel anders dan de Nederlandse - Europese manier.

Zo is de Vapefly Galaxies RDA (met 1,45 Ohm coil Ni80 of Kanthal) perfect voor mijn MTL damp-profiel, op 12 watt en een 18 mg Tabak Liquid of Tabak/menthol Liquid.

Je kunt zelf instellen hoe strak of los je de airflow ermee wilt hebben, doormiddel van een schroefsysteem op het dek zelf.

En ook de Berserker v1 (met 1,5 Ohm coil Ni80 of Kanthal) is ideaal als MTL Squonker RDA, althans, da's mijn mening en smaak ervaringen ermee...

Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke draad-type je wilt gaan gebruiken en hoe laag of hoe hoog je de Coil build gaat maken en op welke wattage je

dan vervolgens gaat dampen.

De Cthulhu Mods 1928 MTL RDA zou volgens velen ook een goede aanschaf zijn.

Wellicht eens kijken in het Subforum Post speciaal voor de MTL dampers....

daar worden meerdere tankjes en RDA's besproken die specifiek geschikt zijn om er MTL mee te dampen.

Edited by Camikease

Ik gebruik naar volle tevredenheid de Cthulhu 1928 RDA op mijn Topside Squonker. En heb voor deze RDA om en nabij € 14,-- betaald bij Ali.

@Juicy Eck

je kunt nu al een Vapefly Holic mtl rda scoren... voorzien van Coil en Wick..... a 12 euro

(en hoewel ik er nog over zitten te dubben om em zelf te kopen... Gun ik em jou..... ik heb al zoveel goede MTL dampwaar)

En een Vapefly Pixie rda ook voorzien van Coil en Wick.... a 10 euro

te samen voor de Prijs van een goede RDA elders.... ex verzenden

beiden in zeer goede staat... (Jim is zeer zuinig op zijn spulletjes)

Dan heb je in elk geval al 2 (van de hierboven genoemde) MTL RDA's te pakken om uit te proberen......

Edited by Camikease

Momenteel gebruik ik de Innokin Zenith tanks met de 0.5 Ohm plexus coil (deze weerstand is niet te vergelijken met een rta) deze gebruik ik met name voor Tabak achtige, koek en de wat volwassener smakende liquids. Met een wat strakkere airflow. Deze heb ik dan ook op het kleinste luchtgat (weet even niet hoeveel mm). Afhankelijk van de liquid verander ik de wattage nog wel eens. Maar dit is tussen de 12W en 15W. Sinds een tijdje hebben mijn Zennith tanks op mysterieuze wijze het probleem dat ze valse lucht aantrekken waardoor ik een minder strakke trek krijg, zelfs met de airflow helemaal dicht trekt er lucht doorheen. nu heb ik daar weer een trucje voor gevonden maar ik ben der wel klaar mee. sowieso ben ik nu wel klaar met de kant en klare coil tankjes. Toch hebben deze tankjes me nu al een jaar van het roken af geholpen.     

Voor de fruit, menthol en alle diabetes smaakjes gebruik ik de Innokin Ares tank. waar ik wat ervaring in het bouwen en wicken heb kunnen opdoen.  Mijn favoriete build is toch wel rond de 0.9 Ohm. hiervoor gebruik Kantha A1 26AW met iets van 6 wraps op 2,5 mm en dan spaced. En dan zit ik tussen de 15W en 20W veel hoger hoeft van mij niet voor MTL. En dan vaak toch wat meer restricted DL met de airflow op het 3de gat. ik geloof dat dit 1,5 mm is.  En ik hou de ontwikkelingen van de Ares 2.0 in de gaten. ik heb hierover contact gehad met de Dimitris en verheug mij er zeer op om deze nieuwe tank te mogen testen.

Maar heb laatst een rol:  

Alien Wire Demon Killer: 0.3 x 0.8 + 32 GA, are 2 flat wires from 0.3mm and 0.8mm (interior) surrounded with a 0.20mm wire (exterior). Composed in A1 Kanthal.

en een rol:

Coil Master K clapton: kanthal A1, 26GA an Nichrome 30ga 

aangeschaft en daar krijg toch wel mooie kleine spaced coil's mee. Ben hier nog wat mee aan het spelen maar ook hier is de voorkeur wel +/- 0,9 Ohm.

Ik beschouw 30W inderdaad ook niet echt meer als MTL, kan me ieder geval niet voorstellen dat je met een airflow tussen de 0.8 en 1.8 nog een aangename damp krijgt met die warmte. Met mijn huidige MTL tanks kom ik met restricted DL niet boven de +/- 20W en met de DL tankjes begin ik pas vanaf +/- 60W. alles daar tussen doe ik momenteel niks mee. maar wellicht dat ik in een gekke bui dat gebied nog eens ga ontdekken. 

En ik heb mede dankzij de goede informatieve reviews van @Jim deze week 2 nieuwe RTA MTL tankjes besteld bij een natuur winkel van over de zee. Dus kan niet wachten tot die binnen zijn.

- Gate MTL RTA van Ambitions Mods

- Treu MTL RTA van Naturevapes en EHPRO  

Om te vieren dat ik 1 jaar vape heb ik mezelf wat budget gegeven om nieuwe speeltjes aan te schaffen. Uiteraard heeft het High End segment mijn interesse gewekt en ik heb op de Hall of Vape in Stuttgart bij de modders gallerij wel heel veel prachtige dingen voorbij zien komen. maar uit soort van zelfbescherming heb ik mij zelf een limiet aan budget en aantal speeltjes opgelegd. anders gaat het zeker uit de hand lopen. zoals vele onder ons wel kennen. En daarnaast wil ik eerst wat meer ervaring en kennis opdoen voordat ik de volgende stap in het vapen gaan nemen. 

Ok om een kort verhaal lang te maken..... 🙂 hahaha 

Nu weer on topic: 

Cthulhu Mods 1928 MTL RDA:

interessant. daar ga ik nog even wat meer over opzoeken

Eden Mods Salix: 

mooie RDA. maar ik hou hem nog even in gedachten voor later.

Vapefly pixi:

interessant. wellicht een iets hogere driptip op doen vanwege de warmte productie. 

Vapefly Galaxies RDA:
interessant. mooie design, wel wat ingewikkelde air flow instelling. 

Holic MTL RDA:

Ook een leuke RDA. maar ik lees hier veel verschillende verhalen over.

Digiflavor Etna:

ik vind 18mm nety iets aan de kleine kant. maar mooie rda

De Berserker:

In het algemeen krijg ik een beetje het idee dat die wel heel erg gehypt en uit gemolken word op het internet. ik heb geen van alle versie nog geprobeerd dus is meer een gevoel kwestie. maar de V2 ziet er wel interessant uit.   

Ik ga nog eens rustig mijn huiswerk doen. en een wel overwogen keuze maken 🙂

@Camikease Wat nobel van je dat je mij de RDA gunt 🙂 haha  dank je wel!  ik zag nog wel wat interessante items bij de verkooplijst van @Jim die ga ik nog eens goed doornemen en even onderhandelen 🙂 

3 hours ago, Juicy Eck said:

Digiflavor Etna:

ik vind 18mm nety iets aan de kleine kant.

Snap ik, maar 1 van de weinige MTL RDA’s met een kleine verdampingskamer. Salix hoor ik ook goede dingen over, maar ook weinig opties qua inserts (Etna ook). Ben ook benieuwd naar de Berserker V2. 

Edited by Crow