Jump to content
Es1980

Liquid met echte tabaksmaak

Recommended Posts

Hallo,

Vandaag een Justfog Q16 aangeschaft, met wat smaakjes liquid. Maar ik mis een echte tabaksmaak. Ik rook vaak alleen bij koffie of wijntje en niets is dan lekkerder dan een tabaksmaak. Welke adviseren jullie??

Van sigaretten rook ik American Spirit bleu. 

Groet Esther

Probeer eens een NET van Drakes uit GB.
Indien gewenst zelf nicotine toevoegen. Snelle levering uit Groot Brittanië. Britse pond staat historisch laag.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Posted (edited)

Bedankt! Heb ze een mail gestuurd voor advies!

Groet Esther

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Ik heb zelf nooit net's gehad,,, die worden getrokken van echtte tabaksbladeren.

Wel weet ik dat als je dat in een "zelfbouw" tankje gooit dat je zo'n beetje om de dag een nieuwe coil moet zetten.

Bij een q16 gaan die coils al vrij snel en ook nog eens duur.

Een net tabak in zo'n tankje lijkt me niet een slim plan toe.

Het komt er wel dicht in de buurt, al zal het nooit echt in de buurt komen want er is geen verbranding, maar ik zou het niet in zo'n tankje proppen.

Posted (edited)

Heb je dan wel een tip wat ik in de Q16 kan doen wat zoveel mogelijk naar tabak smaakt? Want de meeste smaakjes smaken echt niet lekker bij een glas wijn, dus pak ik toch weer een sigaret. 

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Ik maak al jaren een lekkere tabaksmaak, zonder asbak effect.
Zelfs de coils blijven in een goede conditie.
Ooit was een RY4 een perfecte vervanger, tot ik deze ging maken.

15 minutes ago, Cyber_Huub said:

zonder asbak effect.

Een klein beetje asbak effect doet het hem nou juist, dat is wat de meeste ex rokende dampers missen.

Heb vanochtend 30ml Tobacco Bastard No.9 van FM gemaakt als solo mix, voorheen flikkerde ik er nog van alles bij, heel lekker hoor, maar niet dat gewone sigaretten effect.

Nu ga ik steeds meer solo mixen maken, dan kan ik echt proeven hoe ze smaken en niet alleen ruiken, want die twee zijn niet te vergelijken ben ik achter gekomen.

Daarna kan ik altijd nog met gesteepte solo mixen een blend maken per 10ml.

Tenminste dat is mijn plan.

Er is geen geheim recept, maar wel een bepaalde exclusiviteit.
Slechts op 1 plaats in de wereld kan ik dat spul krijgen.
Vrijwel iedere roker krijg ik met dat spul om.
De liefhebbers proeven hier dan ook echte tabak in, maar het is geen NET.
Ik geloof ook zo heilig in dat spul, dat Ik een liter of 5 van deze flavour op voorraad heb.
Ik heb de pech(of geluk) dat ik over mijn nek ga van de schroeilucht bij tabak.
Een asbak met uitgedrukte peuken is al helemaal uit den boze.

Er zijn wel enkele pareltjes op liquid gebied die ik zeer waardeer, maar om de prijs heb laten schieten.
House of Liquid had met zijn El Toro lijn een paar heerlijke liquids.
Dit zijn wel NET liquids.
Helaas was ik met dit zalige spul duurder uit dan met roken.

Posted (edited)

Mijn ADV  is gold&brown van T-juice, de aanbevolen percentage is 15% maar ik maak hem op 5%.

Ik word het gewoon niet moe 🙂

Dan heb ik ook nog van T-juice de Eastern blend, ook weer in plaats van 15% weer op 5% 🙂

En primo verde van T-juice tuurlijk, ook op 5%

Deze 2 laatste gebruik ik enkel bij MTL

Voor mij hoeft die asbak smaak niet, gewoon lekker. Hoewel niet iedereen er ook gek op zal zijn.

T-juice heeft in plaats van aroma ook  K&K tabak liquid, ik zou voor de zoekende voor tabak smaakjes, die toch eens proberen 🙂 👍

Edited by K&H

Nou daar heeft die beste man wat aan dit 🙂

Die knaap begint net, en dan komen jullie met je favo recept uit eigen toko 🙂

Ik snap het wel, want de vraag word altijd gesteld en er zijn hele topic's van maar alle begin is moeilijk.

Kijk je wilt niet meer roken.... dus ik zou sowieso een sapje nemen met 12 mg nicotine erin... ( over nicotine zeg ik niet te veel want dan worden ze weer gek hier 🙂 )

Dan heb je 2 opties:

1 je neemt iets wat op tabak lijkt en stoom een paar weekjes door en je went er aan... ( tabak is lekkerder omdat je gewend bent aan die smaak)

2 je neemt een smaak die goed bij een fles wijn kan ...

Je hebt ontelbaar veel smaken....

Voor tabak google eens millers e liquid en zoek iets uit met 12 mg nic en 50pg/50vg ( niet te hoog in vg gaan, dat kan dat tankje moeilijk aan)

Voor optie 2 kun je ook eens smaken gaan proberen die helemaal niet op tabak lijken maar goed bij je wijntje passen..

Dus kijk maar eens bij wat onlineshops wat ze in de schappen hebben dat je aanspreekt.

Echt iets dat lijkt op je tabak bestaat niet.

Maar een goede vervanger dat je zegt dat trekt voor mij de kar, zul je een beetje moeten testen.

Ter motivatie:

Ik damp ook MTL, en rookte als een tierelier

maar heb mijn draai met dampen aardig kunnen vinden...  het was een openbaring.

Dus gewoon koop wat flesjes... test het 1 en ander uit... ga hier op forum wat lezen... en doe rustig aan..

Het kost je wat tijd en moeite.

Maar op een bepaald moment zeg je: Dit met mijn wijntje  doet het voor mij, heerlijk. 😛

Posted (edited)

Zo simpel is het 🙂👍 en voor de niet drinkers doet cola wonderen, en voor de dieeters plat water lol

Edited by K&H

Welkom @Es1980

Bij deze wil ik je uitnodigen om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Leuk om iemand wat beter te leren kennen.

En zou je meteen de quote etiquette door willen lezen? Alvast bedankt.

dan moet hij wel van zoet houden....

persoonlijk vind ik ry4 niet te dampen....

Groot probleem bij rokers is vaak dat ze de dampzooi te zoet vinden.

Heb ik zelf ook, die zoete zooi vind ik niet te pruimen.

Als je van zoet houd of een licht zoetje is het gemakkelijk kiezen, maar hou je daar niet van, dan word het een stuk moeilijker.

Toch wat ik zei,,, beetje zoeken, wat lezen, doorzetten, en op een dag zeg je... bingo 😛

15 hours ago, Es1980 said:

Hallo,

Vandaag een Justfog Q16 aangeschaft, met wat smaakjes liquid. Maar ik mis een echte tabaksmaak. Ik rook vaak alleen bij koffie of wijntje en niets is dan lekkerder dan een tabaksmaak. Welke adviseren jullie??

Van sigaretten rook ik American Spirit bleu. 

Groet Esther

Ik maak NET e-liquid van o.a. American Spirit Blue tabak. Ook omdat ik geen voldoening kreeg van de tabakssmaken op de markt en aardbeitjes en koekjes niet te dampen vind. Het smaak zoals een pakje tabak ruikt.

Het lekkerste vind ik deze gemixed met een NET van Pueblo tabak (ook een niet gesausde, pure tabakssoort) en daar doe ik nog wat vanille en soms een drupje kers bij, die smaaktonen doen het goed bij een glaasje rode wijn.

Een nadeel, doordat er altijd een deel suikers en onzuiverheden in blijven zitten, koekt je coil behoorlijk rap aan. Geen probleem voor de iets meer gevorderde damper met een RTA of RDA waar je makkelijk iedere dag een schoon watje in schuift, maar met fabriekscoils wordt het een dure hobby.

Ik zit net een tankje Tobacco Bastards No.9 van Flavormonks leeg te dampen, gemixt op 10% met 6mg/ml nic, 50/50 PG/VG.

Het moet eigenlijk verder steepen maar ik heb weer geen geduld, dit is helemaal niet slecht, eigenlijk heel lekker.

Doet mij op dit moment een beetje denken aan een Lucky Strike, toen ik het begon te proeven zat er nog een beetje asbakkensmaak aan, maar die is nu weg.

Dit maakt een goede kans om ook een ADV te worden.

Voor de beginnende damper die nog niet thuis is in DIY is dit ook als Short Fill en Shake&Vape te verkrijgen.

Ik heb laatst een fles Kentucky-Aroma gekocht van de V-line van Black Notes, en ik moet heel eerlijk toe geven, die komt verdacht dicht in de buurt van de NET-aroma's die ik zelf getrokken heb van onder andere Pueblo en American Spirit. Net niet helemaal gelijk, maar genoeg om me de moeite van shag in de PG weken te kunnen besparen. 

(Al ben ik al een beetje van tabakssmaken afgestapt : vind het bij vlagen nog lekker, maar niet meer de hele dag, en alleen MTL). Prima alternatief. Ben wel van plan nog een paar andere uit die serie te proberen. 

Ik heb er nog niet heel veel geprobeerd maar voor mij komt CdD 13 het meest in de buurt van tabak. Misschien iets zoet maar dat vind ik best lekker. Wat ook nog een voordeel is is dat deze maar op 2% gemengt hoeft te worden, lekker goedkoop dus. 

Ik vind de e-liquids van Drakes de beste e-liquid. Ik damp nu Latakia. Het is te rokerig. Het overheerst de tabaksmaak. Ik vind het wel lekker. Ik had Kentucky moeten nemen. De Kentucky heeft een sterke tabaksmaak en het is minder rokerig dan Latakia. Ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt dat een tabaks e-liquid rokerig kan zijn. Ik heb de Latakia gemixt op 10%.

Denk dat die beste dame eerst gewoon beter af is met wat gekochte flesjes uit de shop...

zo zijn de meeste van ons allemaal begonnen...  😛