Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Augvape Merlin Nano.

Recommended Posts

Vandaag een review van een 18mm MTL RTA, de nieuwe Merlin Nano.

18mm is iets dat niet veel mensen zal aanspreken en dat is begrijpelijk, mij zou dit ook niet aanspreken maar ik heb nu toevallig een mod die perfect staat met een 18mm RTA en daarom wou ik deze tank wel eens testen.

Maar ik ga er direct aan beginnen en de rest van de info krijg je in het filmpje en tussen de foto's door.

Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles eens zien en voorzie ik de tank ook van een buildje.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/like👍/subscribe☑️/comment🖊️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren.

De verpakking en de spares:

mFMNCik.jpg

PYDSqz5.jpg

Het tankje ziet er wel goed uit, sober en clean.

PqwWkXK.jpg

L0Rqoxc.jpg

Onderaan geen info wat wel ongewoon is maar wel een hybrid safe 510 pin.

Yd0WeeC.jpg

510 driptipje.

rSAbVOo.jpg

Je krijgt ook een beauty ring van 22mm, mooi of niet moet je zelf maar uitmaken maar mij persoonlijk zegt het niet veel.

sREbqh7.jpg

Met het recht glas is de inhoud 2ml en met het bubble tankje 3.5ml.

Dat PCTG bubble tankje is wat mij betreft wel afschuwelijk lelijk, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dit ooit te gebruiken want er zelfs naar kijken doet pijn aan de ogen.

JodL0vA.jpg

Het tankje vullen doe je langs onder, oldskool bottom fill dus maar hier is niks verkeerd mee.

1SOIcWC.jpg

De kamer van het deck dat doet wat denken aan de Dvarw 16, eigenlijk zo goed als hetzelfde.

T21IT8U.jpg

xjo2v7r.jpg

Het deck is ook een standaard MTL deck met de twee posts over elkaar en niks speciaal hier.

x9y2l62.jpg

Bij de vorige foto denk je misschien wat is dat grote airflow gat, maar dat is omdat ze hier werken met airflow inserts.

Dit is ook gelijk het zwakste punt van deze RTA en kan zelf potentieel gevaarlijk worden!

De inserts zitten er in met een o-ring maar die is veel te los en de inserts zitten er maar losjes in, in mijn filmpje laat ik je dat goed zien.

Het is ook met alle inserts hetzelfde en ik heb naar enkele andere reviewers hun review moeten kijken om te zien of die hetzelfde probleem hadden, en jawel blijkbaar is het een algemene fout van Augvape.

Met dat de inserts zo los zitten zou die wel een los kunnen komen en gewoon een hard short maken tussen je posts, dan wil je dit natuurlijk niet meemaken als je een mech gebruikt...

Je krijgt drie inserts, een 1mm/1.5mm/2x1mm.

C2q6FTD.jpg

Je krijgt ook twee coils bij de spares, zou een NI80 coil van 0.6ohm en een kanthal 1ohm coil zijn.

Maar je moet zelf uitzoeken welke het is want er is geen vermelding van.

De coil plaatsen is makkelijk, MTL dampers zijn het ondertussen gewoon van een deck als dit te gebruiken.

587wzwP.jpg

J9KjWZd.jpg

Hk2VvWA.jpg

Wicken is wat mij betreft ook niet moeilijk.

gT2HoQp.jpg

oBkFQ8g.jpg

Het is op mijn Fakirsmods Illusia dat ik deze tank wou hebben, dit modje is gemaakt voor tanks tot 18mm en staat er dus mooi op wat mij betreft.

ZoPvBzA.jpg

Mijn bevindingen:

- Simpel tankje en vrij basic

- Smaak heb ik niks te klagen, klein en compacte kamer dus ook een redelijk warme vape zelfs met hogere ohmwaarde.

- Airflow optie van 1/1.5/2mm is netjes, zelf had ik graag nog een 0.8mm insert gezien voor de echt strakke MTL vape maar dat is persoonlijk natuurlijk.

- De airflow komt binnen in de spleet die je ziet tussen base en de tank, heb hier blijkbaar een foto van vergeten maken.

- Het bubble tankje is wat mij betreft echt het lelijkste tankje dat ik al gezien heb, snap niet dat ze Augvape iets hebben van ja laten we dat maar doen...

Heb ik wat te klagen?:

- Jazeker en toch wel belangrijk als je deze tank zoals mij op een mech zou willen gebruiken!

Die airflow inserts zitten echt te los en dat kan potentieel gevaarlijk worden, de kans is echter heel klein omdat je coil en katoen het wel zal verhinderen dat de insert helemaal uit het gat zal komen.

Er is wel een simpele oplossing voor om dat te vermijden en dat is iets wat ik vaak toepas als de o-ringen te los zitten, dan wikkel ik gewoon een beetje flosdraad (dat voor je tanden ja) onder de o-ring.

Simpele oplossing maar wel doeltreffend.

18mm rta en de 1mm insert maken het voor mij interessant 👍