Jump to content
Cocoon992

0,12 ohm coils ohm to low

Recommended Posts

Hallo,

heb me pre made coils gekocht in mijn lokale vapestore zijn quad core fused claptons van wotofo. Echter omdat ik gehaast was niet naar de ohms gekeken maar ze zijn 0,12 op verpakking. In mijn dead rabbit gestoken en nu geven ze 0,04 aan of 0,05. Mijn mod vuurt pas vanaf 0,05 (dovpo topside dual). Is er een manier om mijn ohms wat te verhogen met 0,01 of 0,02??

Posted (edited)

Zijn de pootjes lang genoeg om er een wikkeling bij te maken?

P.S. aan iedere kant dus een halve wikkeling erbij, dat moet lukken.

Edited by Hansy

Zo niet. Wat voorgloeien met een aansteker En dan er met je pincet overgaan kan wel helpen. 

Vaak komt de ohm waarde wat lager uit als de hotspots er nog niet uit zijn. 

Door ze warm te maken word het metaal wat zachter en kan je al wat hotspots verwijderen. 

Als het goed is moet je ze daarna gewoon verder kunnen uitgloeien. 

Ik knip mijn coils altijd zeer kort op 4 mm met mijn coil cutter. Misschien dat het daar aan ligt dan zal vanavond ze langer laten hoop dat dit wel lukt dan.

En dat van de aansteker zal ik ook proberen erbij bedankt

2 minutes ago, Cocoon992 said:

Ik knip mijn coils altijd zeer kort op 4 mm met mijn coil cutter. Misschien dat het daar aan ligt dan zal vanavond ze langer laten hoop dat dit wel lukt dan.

Zo kort mogelijk afknippen is juist goed, dat is ook wat Mopper bedoeld, het beste wat je kan proberen wat ik al eerder zei. Als je een coil tool hebt of een boortje van de juiste diameter dit in de coil steken en aan beide kanten een half slagje erbij draaien, moet lukken.

Misschien kan je het ook met 1 coil doen. De hotspots er uit halen gaat in ieder geval en dan kan je ook zien of de weerstand nog hoger wordt. Als je je kunt behelpen met een single coil dan kan je dat ook doen totdat je betere coils hebt. Of een rolletje draad om ze zelf te maken.

Let je wel op hoeveel watt je gebruikt, want bij 0.05-0.06 heb je al heel snel dat je over je amperage heen gaat.

Los daarvan kan je ze spaced maken. Geven ze ook iets hoger aan.