Jump to content
Stratus

Hoe slepen jullie je spullen mee?

Recommended Posts

Als ik een paar uur weg ga van huis dan neem ik helemaal niets mee.
Als ik een dagje met de auto weg ga, dan neem ik twee dovpo topside squonkers mee met elk een 21700 batterij en 10 ml inhoud squonk flesje. Gezien het feit dat ik MTL damp en niet zo heel veel per dag, is de inhoud ruim voldoende voor 4 dagen. In mijn auto heb ik twee cup houders zitten, waar ze allebei perfect naast elkaar kunnen staan.

Posted (edited)

Ieder natuurlijk zijn/haar ding maar als ik dit allemaal lees ben ik nog blijer dat ik mijzelf die vrijheid gun om zonder weg te kunnen gaan, nogmaals ieder zijn ding.

Edited by The Unknown

2 minutes ago, Maickie said:

Dan is het ineens een stuk makkelijker. Het is gewoon hoe je het ziet.

maar ga er niet 6 mods 5 tankjes en 20 batterijen voor meenemen.

Moeten we ons nu verantwoorden waarom we zoveel zooi meenemen?
Hell no!
Ieder dampt op zijn eigen manier, en sleept mee wat ie wil, en op zijn/haar eigen manier.
Wie makkelijk zonder kan, laat de zooi fijn achterwege.
Wie de dampslet bij bepaalde evenementen is, en iedereen van dienst is, sleept zich de kolere.
Foek, heb ik me nog verantwoord 😜

toch begrijp ik @Maickie Als je je erop instelt dat je niet kan dampen, gaat het mij makkelijker af dan als ik wel spullen bij heb maar niet KAN/MAG dampen. Als ik niks mee neem weet ik dat het ik het er mee moet doen tot ik terug thuis ben.

14 minutes ago, Cyber_Huub said:

Moeten we ons nu verantwoorden waarom we zoveel zooi meenemen?

Het zou me echt een reet roesten al neem je een trailer vol dampers mee 🤣 dit is gewoon hoe ik het zie.

Ik heb een klein, oud digitale camera tasje aan m'n riem hangen. Qua stijl enorm jaren negentig vorige eeuw, maar wel praktisch. ☺️

Daarin past de Pico Squeeze 2, een vers gewickte reserve RDA, extra 21700 batterij en een flesje met 10ml extra vloeistof. Daar kom ik geheid de dag mee door. :bloem

Ga ik langer weg, heb ik een doosje met elleboog pincet, knippertje, schroevendraaiers en andere benodigdheden om de RDA's te recoilen/wicken, plus extra modje met RTA en 100ml eliquid. Red ik het niet met 6 x 21700's, dan de lader ook mee.

Op vakantie heb ik een aluminium camera koffertje, waar meer kwetsbare spullen in zitten, zoals bv. navigatiesysteem, powerbank en zonnepaneeltje, daar past alle mogelijke rommel voor het dampen ook bij.

jezus wat zijn jullie allemaal slaaf van het dampen

bij mij gaat een vape pen mee en eventueel een flesje van 10ml

Allemaal is wat overdreven @Carioca Ik en anderen hebben gereageerd met opmerkingen over zonder of met ‘maar’ 1 mod van huis gaan. Daarnaast, leven en laten leven hoor. Toen we nog rookten zeiden we toch ook niet tegen elkaar: jemig jij kan echt nog geen uur zonder he? 

Velen voelen zich met dampen in ieder geval een stuk minder verslaafd, ik in ieder geval wel, en dat is al flink winst. Dat mensen dan al dan niet hun halve collectie mee op pad nemen, vanwege de verslaving of meer vanwege de hobby, dat moet ieder lekker zelf weten.

5 minutes ago, Tamara said:

Toen we nog rookten zeiden we toch ook niet tegen elkaar: jemig jij kan echt nog geen uur zonder he? 

Toen reden we honderden kilometers om, om te tanken en sigaretten te kopen in Luxemburg.

(BP Cappelen).

Als ik ergens heen ga, neem ik een Pico met een gevuld 4ml tankje in de hand en zet er nog zo eentje rechtop in mijn tas. Voor de zekerheid ook nog een met DiY-sap gevuld 10ml flesje.

Wat betreft verslaving:  de meeste mensen zijn verslaafd aan het leven, de rest heeft zelfmoord gepleegd.

Posted (edited)

1 mod, de Nautilus X, een flesje en een lader. Maar meestal blijft alles door de week overdag thuis.

Edited by Fender

Altijd als ik de deur uit ga, 2 mods met ADV in m'n jaszakken, 2 bijbehorende refill flesjes (van die zachte siliconen die je op je mod schroef)

1 mod in m'n broekzak, met de smaak dus jour (iedere dag weer een andere) zonder refill flesje,

In m'n auto ligt standaard een gebruiksklare mod, op m'n werkplek staat een kleine xtar lader en op m'n bureau heb ik een podsysteem om stealth te dampen binnen zodat niemand er last van heeft.

Nu met het warme weer geen jas mee maar een klein rugtasje die ik geheel rebels niet op m'n rug draag maar gewoon in m'n hand hou want anarchisme woohoo, beetje schoppen om iedereen wakker te houden ja toch

1 hour ago, balling said:

Toen reden we honderden kilometers om, om te tanken en sigaretten te kopen in Luxemburg.

Wij reden geen honderden kilometers om; onze route naar het verre zuiden liep gewoon door Luxemburg. 

En op de terugweg eveneens.   :e33

1 hour ago, Carioca said:

jezus wat zijn jullie allemaal slaaf van het dampen

bij mij gaat een vape pen mee en eventueel een flesje van 10ml

Oow, je bedoelt dat je met een vape pen niet verslaafd bent ? 

@Marianna nee hij bedoelt, lijkt mij, dat het bij hem en tevens bij mij geen MOETEN of obsessie is om zoveel mee te sleuren. Als ik bv 1 tank en mod meeneem en de sap is leeg, batterij is leeg of de coil verbrand dan is t pech. Ik ga ook geen 3 telefoons mee nemen voor t geval dat, of een fiets in de kattenbak vd auto leggen voor t geval dat ik met autopech sta 😛

Posted (edited)

Ik neem enkel nog pod systems, AIO's ofwel een stealth MTL setup mee als ik het huis verlaat.

Lekker licht en compact, ik sleep absoluut geen grote mods meer mee want een pod system of MTL setup met een nicsalt liquid is meer dan voldoende voor mij.

Ga ik bv. voor de ganse dag weg dan neem ik nog een 10ml flesje liquid en een klein powerbankje van 3000mAh mee, dat kan ofwel in de vrouw haar handtas ofwel in de wagen in het gekoelde handschoenkastje (noemt dat in NL ook zo?)

Edited by Jim

@Dennis1992   

Een "vape pen" + een flesje van 10ml, zegt mij eigenlijk niks,
want op een Vamo (=pen-model) past ook een 22mm-tank.

Alleen een mtl dampertje en flesje vloeistof mee als ik van huis ga. En ga ik de gehele dag weg dan 2 mtl dampertjes en een flesje vloeistof daar kom ik de dag wel mee door en dat past gewoon in Mn broekzak of in vrouw dr handtas

Genoeg ideeën voorbij zien komen. Volgens mij heb ik nog ergens een oude camera tas, ik ga eens kijken of dat geschikt/handig is.

@mensen die een keycord gebruiken; jullie doen bureau werk neem ik aan? 

Vandaag naar het strand geweest en had mijn damper in een ziplock bag gedaan, ik wilde niet dat ie onder het zand zou komen te zitten. Werkte prima trouwens. 

5 minutes ago, Stratus said:

die een keycord gebruiken; jullie doen bureau werk

Ik niet hoor. In de auto is het reuze handig en op straat kan ik de mod ook wel ff achter mijn tshirt stoppen als het in de weg slingert. Maar ik heb verder nog niemand een mod aan een keycord zien hangen, behalve van die mini dingetjes die je met een rubber ringetje om de tank ophangt.