Jump to content
Stratus

Hoe slepen jullie je spullen mee?

Recommended Posts

Hallo dampers! 

Nu ik wat meer ervaring begin op te doen met het dampen groeit ook mijn verzameling damp spulletjes aardig. Het begint wat onhandig te worden op het werk en dagjes weg om alle rommel mee te slepen.

Ik neem nu mee:

Mod + tank

Reserve coil

Reserve (volle) batterij en oplader

Minimaal 2 smaakjes liquid

Zeker met de temperaturen van de afgelopen week ben ik niet dusdanig gekleed dat het in m'n jaszakken zou kunnen oid. 

Vandaar mijn vraag: hoe nemen jullie je damp spulletjes mee naar 't werk of als je een dag weg gaat? 

Zijn daar goede tasjes/koffertjes/hardcases of iets anders voor te krijgen?

Nu ik begin te denken over het aanschaffen van een RDA zie ik het meeslepen van de benodigdheden als een belemmering. 

Mijn mod hangt aan een keycord om mij nek.

Ik heb een rugtas mee met wat te eten en wat andere spullen en twee reserve batterijen en een flesje liquid en een stuk keukenpapier en nog een flesje liquid in mijn zak. Zo kom ik de dag wel door.

Het slepen gaat van redelijk tot extreem.
Bij een dagje weg of andere simpele activiteit, hang ik een tasje met zooi aan mijn broeksriem.
Voor meerdaagse activiteiten sleep ik een heuse aluminiumkoffer mee.
Daar zit werkelijk alles in om te coilen/wicken en een keur aan gereedschappen en tools.

Ja als ik langer van huis ben dan gaat er idd wel meer mee. Laatst twee weken weg geweest. Bij de Action een gereedschapkoffertje gehaald voor een paar euro. Daarin zitten mijn gereedschapjes en een pluk katoen en wat rolletjes draad en mesh. Dan gaat de batterijhouder ook mee met lader. Ik heb een bewaardoosjes en daar wat schotjes in gemaakt en daar passen nog 6 tankjes in. Verder een mod om mijn nek want in de auto wil ik ook wel dampen. Dan nog twee modes naast me op de stoel voor als de ene leeg raakt en verder als reserve. Dan nog een doos met flessen liquid en een keukenrol. Ik zet alles in een vouwkratje.

Zet een squonker onder die RDA. Bij mij gaat altijd zo’n setje mee. Niet lekken en genoeg liquid voor een paar uur.

Als ik een aantal uur weg ga dan doe ik de mod in een brillenkoker. Batterij en evt flesje in een zijvakje van mijn tas. Moet ik ook de zooi van vriend meezeulen dan gaat er een tasje van Fasttech in de handtas of evt los mee. Groot genoeg voor 2 a 3 mods, batterijen en een paar flesjes liquid.

We gebruiken allebei single battery mods, tussen de 30 en 50W. 2 tot 4 batterijen, met zijn tweeen, is dus voor een dagje wel genoeg..

Een vrouw die alles voor je draagt is nog niet zo verkeerd 🙂

Posted (edited)

In mijn auto blijft altijd een reserve squonk mod en gewickte bf rda liggen als reserve(zonder batterijen ivm oververhittingsgevaar).

In mijn jas of tas heb ik dan de squonk mod, rda, 3 reserve batterijen en een 30ml squonk refill flesje altijd bij de hand.

Voor meerdere dagen gaan 1 of 2 flesjes van 100ml mee en een extra gewickte rda.

Edited by sabine

Een paar extra batterijen en een extra flesje liquid kan ik meestal nog wel bij mijn vriendin in dr handtas kwijt. Al hoor ik wel steeds vaker: "koop zelf een tasje" :e33). Mod(s) en liquid zitten meestal in een (broek)zak maar dat is met het huidige weer wel wat lastiger allemaal. Afgelopen weekeind weggeweest en toen heb ik alles in een toilettas gestopt en dat ging prima.

Maar binnenkort op vakantie en daar moet ik nog wel een goede oplossing voor vinden. Twijfel zelfs om alleen maar tankjes met fabriekscoils mee te nemen zodat ik de zelfbouw spulletjes niet mee hoef te slepen. :denk

Daar ben ik van bevrijd, ik neem als ik een dag of paar uur weg ga geen damper mee, alleen alsk een paar dagen weg ga dan doe ik het bij de reistassen in, die vrijheid wilde ik mijzelf gunnen 

onderweg een pico met tankje met fabrieks coils.

extra coil.

blijf ik langer weg gorrila bottle van 30 ml... damp MTL,,, meer heb ik niet nodig... 😛

Ik rij dagelijks bestellingen rond voor een dierenspeciaalzaak, daar ben ik 3 tot 4 uurtjes mee bezig. Dan neem ik 2 ADV dampers mee, die staan dan in zo'n flessennestje in de console achter mij.

Moet er niet aan denken een paar uur zonder damper te zitten, en mocht ik ze vergeten, dan rij ik er voor terug.

Posted (edited)

Als ik iets meeneem is het 1 of max 2 setjes in jaszakken. En met warm weer in broekzak van korte broek. Soms reservebatterijen. Meer niet dus valt mee.

Edit: en papieren zakdoeken, voor het geval als er iets zou lekken.

Edited by Dennis1992

In me broekzak.

Maar zonder dollen, ik heb 2 18650's in me mod zitten 1 tankje van 5 ml en daar doe ik de hele dag mee.

Snap niet zo dat iedereen ze halve huisraad mee wil zeulen 🤣

@Maickie dat is heel plezant als je zo kan redeneren. Dus als je mod of rta stuk gaat onderweg, kan je gemakkelijk de rest van de tijd zonder ?

Is mij al 2x overkomen dat mijn mod plots mijn batterijen niet meer herkend , en 1x dat mijn  rta op de grond viel.

spacer.pngspacer.png Schoudertasje zit een handig vakje in voor me mod die kantelt niet, zit ook niet strak.

Zakdoekjes mee, 60ml gorilla flesje, extra coil en dan eventueel nog ruimte in het andere gedeelte voor batterijen.

Naar me werk doe ik de schoudertas dan in een grotere schoudertas. Blijft het apart van elkaar en kan ik me brood etc ook kwijt.

Wat ik altijd bij heb.

Een picco met een gate of picco met taifun.

En luna squonker met dpro mini..

als ik wat langer weg ga. Dan alle 3.

Wat liquid en eventueel een extra batterij.

Posted (edited)
26 minutes ago, sabine said:

Dus als je mod of rta stuk gaat onderweg, kan je gemakkelijk de rest van de tijd zonder ?

:ja zolang het een paar uur is en niet een paar dagen weinig problemen mee. Ik neem dan ook zelden 2 mods mee en als ik dat wel doe dan is het om buiten dikke wolken te blazen en voor binnen een bescheidener setje.

Ps. Gisteren een halve dag op pad geweest en ik bedacht me te laat dat ik een reserve batterij was vergeten. Ongereguleerde squonker dus niet echt een idee hoe vol hij was. Daar raak ik dus echt niet van in paniek.

Edited by Tamara

Precies, ik neem het niet ten koste van alles mee. Als het zo warm is dat ik bang ben dat het lekt, of als mijn broekzakken/jaszakken te vol zitten, of ik damp liever niet bij de mensen die ik zie dan laat ik het lekker thuis. En wat tamara zegt een paar uur is te doen. In de praktijk laat ik hem geregeld thuis als ik in de middag weg ben. Tussen 12.30 en 17.00 is dat. Dan ga ik eten en dan rond half 6 ga ik dampen.

Ik zie het meer als koffie, als de koffie-automaat kapot is en er is geen reserve op het werk dan heb je ook pech.

Geen koffie ‘s ochtends, da’s nog erger :grins

Geen koffie in de morgen, geeft mij de rest van de dag zorgen.
Die ene emmer koffie is voor mij de booster van de dag.
Dat schijtautomatenspul drink ik alleen in een noodgeval.
Dit zeggende, tijd voor koffie.

Als ik dit allemaal zo lees is dat dampen meer een last ipv een lust.

Ik neem 1 mod + vol tankje mee als ik een dagje weg ga en tootel dan heel tevreden de dag door.

@sabine als je met het vliegtuig weg gaat zit je ook meerdere uren zonder. Dan is het ineens een stuk makkelijker. Het is gewoon hoe je het ziet.

Heb 1x gehad dat me tankje stuk ging en ik werk in de metaal, dus vind ik nog netjes. Ging prima zonder. Leuk is anders maar ga er niet 6 mods 5 tankjes en 20 batterijen voor meenemen.