Jump to content

Recommended Posts

Nee, je krijgt normaal gesproken geen batterij bij aankoop van een mod, dat is omdat een hele hoop mensen, waaronder ikzelf, graag zelf bepalen welke batterijen we gebruiken.

De tip van @Johannes Koning is een hele goeie, nkon.nl heeft de beste batterijen voor de beste prijs, geen reclame, gewoon een feit.

In jouw geval zou ik voor de Pico 21700 gaan, leuke flashy kleurtjes en een leuk design, 

Batterij, Samsung 40T, is een 21700 formaat met lang uithoudingsvermogen -ik gebruik zelf de 30T voor meer power- 

En dan een nautilus tankje.

Mooiste van een mod zoals de Pico, stel dat je de nautilus tank toch tegenvalt, of je wil eens iets anders proberen, je kan er van alles opschroeven, je justfog q16 pas erop, de nautilus maar ook een RDA voor dikke wolken.

Ik lees dat je erg geïnteresseerd bent en misschien ook wel een beetje gefrustreerd, geef het wel een beetje tijd.

3 hours ago, girlattack08 said:

@L33ntje De verkoper zei dat het hoesten kwam door te hoog nicotine gehalte (12mg) ik rook ongeveer 30 shaggies per dag. 

@Oomkobus

Klinkt logisch. Ik zit nu op het laagste vermogen en de airflow bijna dicht. 

Tsja, over dampen adviseren is een vak, maar helaas zonder opleiding, en helaas beheersen niet alle verkopers dat :-(. Met dertig shaggies mag je een straffe roker genoemd worden, ligt hoesten voor de hand, maar is 12 in een justfog echt niet te weinig voor je.

Dat vind die verkoper misschien, met zijn eigen dl-verdamper en gebrek aan allround-kennis en -ervaring.

Als je een shagroker was, hou je vermoedelijk wel van wat fysieke weerstand als je trekt. Helaas kan daardoor de damp ook wat aan de warme kant zijn. Ietsje meer lucht, en vooral ook juist niet te voorzichtig trekken kan al verbetering geven. Hoe warmer de damp, hoe meer je hoest. Een te warme damp kan komen door te langzaam /voorzichtig trekken, te weinig lucht, te lang (al voor het inhaleren) de vuurknop indrukken en snel achter elkaar trekjes nemen. Of een combinatie van meerdere van die factoren.

En dat je bij voorkeur ook een losse lader neemt.
Want rechtstreeks op de mod laden is niet aan te raden.

30 shaggies per dag is ook wel heel erg veel, je luchtwegen zullen eerst moeten herstellen voordat je echt makkelijk zult dampen. Uit ervaring weet ik dat niet rokers minder moeite hebben met dampen dan zware rokers. Ik denk dat het eerder ligt aan persoonlijke gewenning dan aan de setup. Goede nieuws is dat het alleen maar makkelijker zal gaan als je stopt of minder gaat roken. 

Het is per persoon verschillend.
Ik zat op een pak shag per dag, en in minder dan 30 minuten geen prikkel/kriebel meer.
Ook nog in de periode dat 70% PG een normale standaard was.

Zeker waar, ik ben ook in een keer geswitched, maar ik damp nu een stuk makkelijker als in het begin. Het punt dat ik probeer te maken is dat de gezondheid van de luchtwegen ook een grote rol speelt, en dat het ook een kwestie van tijd en gewenning is. Zomaar van zware roker overstappen naar probleemloos dampen zonder hoesten is geen realistische verwachting.

Ik rookte welliswaar 2 pakjes zware in de week en daar had ik al geen kriebel of ander gevoel van in de keel, sterker ik rookte bewust de weduwe omdat ik dat daar niet mee had, met het overige goedkopere eigen merk apenhaar wel.

Met de overstap naar dampen ben ik ook niet gaan hoesten en toen ik DL ging dampen wel maar toen stierf ik de moord door teveel aan nicotine in de liquid, over de gezondheid van je longen mag je je druk maken als je nog rookt.

Ik damp nu een aantal jaar en ik krijg nu elk half jaar longonderzoeken ivm met mijn niet long gerelateerde ziekte, de longarts gaf mij laatst een compliment want na 35 jaar weduwe roken was er geen rokers schade aan mijn longen te ontdekken, ook geen schade na een aantal jaren dampen.

Gezondheid van de luchtwegen?
Als beginnend copd'er kwam die snel terug na het stoppen met roken.
En voor mij was probleemloos overstappen wel een feit.
Op 19 juni heb ik de 6 jaar aangetikt, met het feit dat ik ook al jaren medicatievrij ben.
Dus nog steeds per persoon verschillend.

Posted (edited)

Hoi allemaal. Bedankt voor de vele reacties! Ik heb even rondgeneusd en ben voor de pico met nautilus gegaan. Wat een verschil zeg! Ik heb nog niet 1x moeten hoesten met deze, terwijl ik meteen weer hoest zodra ik mijn justfog pak. Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik het rollen/roken van een shaggie heel erg mis. Tips hiervoor? 

20190729_194153.jpg

Edited by girlattack08

9 hours ago, Cyber_Huub said:

En dat je bij voorkeur ook een losse lader neemt.
Want rechtstreeks op de mod laden is niet aan te raden.

Waarom is dit niet aan te raden? 

als het echt moet, eentje roken. Dampen is een vervangmiddel, het is niet 100% hetzelfde. Een beetje zal je toch zelf moeten doen.

Sommige mods laden de batterijen 'ongebalanceerd' 

Moeilijke term om uit te leggen, in t kort: niet goed voor je cellen, verkort de levensduur.

In jouw geval, je hebt een mod met maar één cel, niks aan de hand, je kan met een gerust hart je mod als lader gebruiken.

Nadeel, als ie aan het laden is, moet je wachten...

In mijn geval, beetje luxe en een beetje noodzaak, de meeste van mijn mods kunnen niet laden én ik heb graag een paar volgeladen cellen voor het grijpen, daarom gebruik ik een externe lader, ik gebruik ook nog verschillende formaten cellen en dat past allemaal in dezelfde externe lader.

Posted (edited)

En om even voor cyber huub te antwoorden.

meestal zijn de usb poortjes op die mods niet voorzien om constand te laden, maar voor eens sporadisch te laden of software updates te doen. Waardoor het poortje erg snel slijt. 

Ook zijn niet alle boards erg goed in het laden van je batterij. Ik heb gemerkt dat picco’s batterijen niet volledig vol laden. 

Edited by sxt

Bedankt, dat is nu duidelijk. 

Ja, ik heb nog een vraag 🤦‍♀️ hoofdpijn en een droge keel, effecten van meer dampen of een vloeistof allergie? 

Indirect wel, hoe het precies zit weet ik niet maar sinds ik damp drink ik veel meer water, automatisch, geen last van bijwerkingen.

Sowieso zul je ook een beetje moeten afkicken van de sigaretten, dat kan ook zorgen voor onrust, hoofdpijn, buikpijn, noem maar op.

Er is een hele kleine groep met een vloeistof allergie maar die uit zich vaak een stuk heftiger met rooie vlekken en zo.

Hahaha er zit al water in je longen, maar ik snap dat het eng klinkt,

Het internet staat bol van negatieve verhalen over dampen, zoals de hoax van popcorn lung, wat nog nooit bij een damper is voorgekomen, laat staan dat het aannemelijk is dat het door damp veroorzaakt kan worden.

Het grootste bewijs dat dampen beter is dan roken zijn wij, en jij trouwens ook, we voelen ons beter, minder vaak ziek, minder verslaafd vaak ook nog (fysiek dan) en het is verdorie nog eens een stuk lekkerder dan tabak

pg droogt uit. vandaar wat meer water drinken.

Ook dat zogenaamde uitdrogen geld niet voor iedereen, en niet voor altijd.
In den beginnen liep ik op advies met de schaapjes mee, en dronk me de riepelepiep.
Nou heb ik altijd al behoorlijk gedronken, maar begon toen op een kameel te lijken.
Daar ben ik uiteindelijk maar mee gestopt, en heb geen droogte problemen.

@Oomkobus nou zoek ik me een ongeluk naar coils, met 1.8ohm want die zit er nu in. Maar die kan ik alleen voor nautilus 2 vinden en niet de s2. Zou jij mij misschien de juiste kunnen linken?