Jump to content

Recommended Posts

Hoi allemaal. Sinds een week heb ik een justfog q16, met 3mg cola liquid op dit moment. Ik heb al meerdere sterktes en smaken geprobeerd, maar ik blijf hoesten. Het hoesten gebeurd op het punt waar je overgaat van inademen naar uitademen. Iemand die weet hoe dit kan en wat ik eraan kan doen? Dit zorgt ervoor dat ik liever gewoon rook. 

Sowieso heb je in het begin een prikkel, omdat er in liquid geen prikkel verdovend middel zit.
Dat had je helaas bij tabak wel.
Na een week had dit echter al lang weg moeten zijn.
Je kan een hoger percentage VG in je liquid proberen.

Ik heb op dit moment een 70pg/30vg verhouding. En een coil van 1.6 ohm. Ik had gevraagd of ik een hogere vg kon hebben, daar dit ook mijn vermoeden was, maar ik kreeg te horen dat dit niet kan vanwege met justfog en de ohm van de coil. Ik ben echt nog nieuw zoals je waarschijnlijk wel merken kan. 

Beetje kletskoek van de verkoper, want 50/50 moet minimaal kunnen.
Welke tank heb je?

Poeh, geen idee? Ik heb gewoon de standaard justfog q16 gekocht

3 minutes ago, Cyber_Huub said:

Beetje kletskoek van de verkoper, want 50/50 moet minimaal kunnen.
Welke tank heb je?

Oh ja, ik heb in het begin wel 50/50 gehad, maar dat hoesten bleef

Posted (edited)

Niet te snel rommelen met hoger vg en lagere nicotine; het hoesten hoort bij het wennen aan dampen, een gaat snel genoeg voorbij. Gewoon kleine trekjes nemen, tot aan die grens waar je merkt dat je gaat hoesten, en je zult merken dat het steeds beter gaat, en met een week is die hoest weg.

Hoog vg Liquids horen inderdaad niet thuis in een justfog. 50/50 KAN als je een matige roker was, maar vanaf een pakje per dag zou ik dat niet adviseren.

Helaas laten veel te veel mensen zich er te snel van overtuigen dat ze moeten zakken in nicotine, waarmee het dampen niet zelden al snel en teleurstelling wordt. Gewoon effe doorzetten, dat hoesten is normaal.

Ik herinner me nog mijn eerste week; kwam dagelijks in de dampwinkel smaakjes proberen, een heb me een week lang echt te pletter gehoest. Niet alleen op mijn eigen 12 en 18mg hoog pg-liquids (tot 100% pg), maar ook op de nicotinevrije 50/50 uit het Teststation. Maar na een week was het echt over. Ook het vele hoesten dat ik normaal al deed.

3 mg is in de justfog overigens echt veel te weinig, althans als je gevoelig bent voor de hoeveelheid nicotine. Tenzij je ca 10 sigaretten per dag rookte. Vanaf een pakje per dag is 12 het minimum, liever nog 18. Hoe snel je dat eventueel kunt afbouwen (in mijn ogen niet noodzakelijk, ik heb het om financiële redenen gedaan) verschilt van persoon tot persoon.

Edited by L33ntje

@girlattack08 precies wat @L33ntje zegt, nog niet gaan veranderen van vloeistof, kan wel maar hoeft niet, je moet eerst even wennen aan de damp tov rook, als je het vermogen van je mod naar boven of beneden aanpast en ook de kracht waarmee je je hijsjes neemt wat veranderd, is er al een wereld van verschil.

Het is niet zo dat er meer damp komt als je het vermogen hoger zet, de damp moet je er zelf uitzuigen, dus, zet je m hoog, zuig dan hard, als je dat niet fijn vind, zet je m lager, heb je dan te weinig smaak of niet genoeg damp, zul je toch bovenstaande moeten proberen.

Als laatste kun je de airflow nog wat afknijpen, daarvoor geld ook, hoe minder lucht er door komt, hoe minder vermogen je kan gebruiken.

Klinkt het een beetje logisch wat ik hier bedoel?

Posted (edited)

@L33ntje De verkoper zei dat het hoesten kwam door te hoog nicotine gehalte (12mg) ik rook ongeveer 30 shaggies per dag. 

@Oomkobus

Klinkt logisch. Ik zit nu op het laagste vermogen en de airflow bijna dicht. 

Edited by Oomkobus
Quotes verwijderd; https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/?tab=comments#comment-1013097

Die verkoper lulde een beetje uit zijn nek. Je moet er echt even aan wennen. Misschien neem je te diepe halen, of is de damp te heet. In welke buurt woon je?

Posted (edited)

Daar zit de verkoper mis, die 12mg is een goede start.
Er is een verschil tussen keelprikkel of een keelklap.
Keelklap is wat je van de sigaret kent, en keelprikkel kan van de PG komen.

Edited by Cyber_Huub

4 minutes ago, Marina said:

Die verkoper lulde een beetje uit zijn nek. Je moet er echt even aan wennen. Misschien neem je te diepe halen, of is de damp te heet. In welke buurt woon je?

Ik woon in wolvega (zo'n 35 Minuten van Zwolle) 

4 minutes ago, Cyber_Huub said:

Daar zit de verkoper mis, die 12mg is een goede start.
Er is een verschil tussen keelprikkel of een keelklap.
Keelklap is wat je van de sigaret kent, en keelprikkel kan van de PG komen.

Interessant. Ik geloof dat ik de oude vloeistof heb weggegooid. Ik ga even kijken en als ik die nog heb, doe ik die erin. 

Oké, ik heb gekeken. Ik heb 1x millers cola 70/30 3mg en 1x aramax max strawberry 50/50 6mg. Zal ik die strawberry erin doen? Kan dat gewoon met dezelfde coil? (heb geen andere meer op dit moment.)

Je kan andere vloeistof gewoon met dezelfde coil gebruiken, het zal alleen een paar hijsjes duren voor de nieuwe smaak echt goed doorkomt, gewoon doen.

P.S, ik heb een paar quotes opgeruimd, zie de melding onder het bewerkte bericht, beter een @ mention gebruiken dan de quote knop.

@Oomkobus sorry daarvoor, ik gebruik eigenlijk nooit forums haha. Ik zal de vloeistof even vervangen. Ik was/ben bang dat het misschien aan de justfog ligt, zou dat ook kunnen en zo ja, welke word aangeraden? 

Geeft niks, zo gaat ie perfect,

Kan ook zijn dat de justfog niet echt voor jou is, als je een keer de kans hebt, loop een winkel binnen en kijken of je daar iets anders kan proberen,

Ik vindt de justfog in ieder geval niet fijn, ik heb dan ook een hele andere dampstijl maar er zijn er hier genoeg die hem dagelijks gebruiken,

Desalniettemin, er komt damp vanaf en daar gaat het om, ik zou niet te snel kijken naar iets anders, mijn eerste mod was een joyetech probox, daar heb ik een maand mee gedampt voor ik wat anders probeerde, toen ging er ineens een wereld voor me open, het is een beetje een zoektocht om te vinden wat echt bij je past, lees sowieso de topics hier op het forum door en kijk wat rond op YouTube, enz dan hoop ik dat je een beetje engels verstaat, anders moet je het met mijn YT kanaal doen😏

Een justfog heeft natuurlijk zijn beperking, die van invloed kan zijn.
Een zeer goede startkit is een Pico met een Nautilustank.
Is wel wat lomper, maar een behoorlijke stap beter dan de Justfog.

Screenshot_20190728_220623_com.android.chrome.jpg

hier de befaamde nautilus tank van aspire, die wordt iedere beginner aangeraden, en iedere beginner vindt 'm ook geweldig, 

Je kan de Pico mod los kopen, zonder de melo tank en apart een nautilus tank erbij nemen.

Hier de Pico kit met de melo tank:

Er zijn inmiddels wel een aantal verschillende pico's, de 75, de 25, eentje waar een dikkere batterij in kan, eentje waar 2 batterijen in kunnen...etc.

Kan ook de cola smaak zijn. 

daar krijg ik ook al eens een hoestje van. 

Net zoals citrus smaakjes. 
erg lekker, maar op de een of andere manier prikkelen ze meer. 😄

Ja, dat zijn ze @girlattack08, maar echt, voordat je wat gaat bestellen, kijk of er een winkel in de buurt is waar je het kan proberen want ook al lijkt de Pico+nautilus al een heel stuk professioneler dan een q16, uiterlijk zegt niks over hoe de smaak doorkomt, het zou zonde zijn als je het besteld en je vindt t ook niks,

Misschien is er wel een Fries in de buurt met een nautilus bij wie je ffies buurten kan

Weet niet of je online wil bestellen

LE Petit Vapoteur heeft leuke setjes te koop

en binnen een week in huis.

en anders de batterijen bestellen bij Nkon.nl .