Jump to content
Sign in to follow this  
FFK

Bijvullen met E-liquid

Recommended Posts

Ik heb al verschillende keren gemerkt dat, als ik mijn reservoirtje bijvul met E-liquid ik bij de volgende hijs wat vocht binnenkrijg, zij het heel beperkt.  Nochtans wordt alles netjes naast de core er bij gedaan, in het reservoir zelf dus en er komt geen liquid in de coil zelf uiteraard.  Geeft het een probleem als wat druppeltjes tegen de wand blijven hangen of heeft dat er niets mee te maken ?  Als ik de E-sig dan een tijd (een aantal uren of een nachtje) laat staan is het de volgende dag géén probleem meer...

By the way (off topic maar wat extra info), ik heb mijn coil vervangen omdat ik overschakelde van menthol naar vanilla, wou dat ook eens proberen... :).  Logisch want die twee dingen lijken me niet echt goed combineerbaar.  Nauwelijks of geen throat hit met de vanilla E-liquid (is van Dewy's, net als die menthol van vroeger) maar wel heel, heel erg zacht.  En goed, superzacht van smaak...

Voor wat het waard is...

Kwaad kan het zeker niet, dus als het bij 1 hijs blijft, zou ik me er geen zorgen over maken.. Het zal wat condens zijn of net wat oververzadiging oid.. Vooral doorgaan!

Men pakt een stuk keukenpapier en na het vullen pakt men de driptip eraf en houd het keukenpapier op je hand en sla je kort de tank even in je hand op het keukenpapier, hiermee sla mede gecondenseerde liquid uit de schoorsteen van je tank, driptip er weer op en gaan.

Wie het niet aandurft, draai op de hoek van je keukenpapier een rolletjes en steek deze in het gat waar de driptip in behoortof in de driptip zover mogelijk naar beneden, hiermee verwijderen eveneens de condens.

35 minutes ago, TheRich said:

Kwaad kan het zeker niet, dus als het bij 1 hijs blijft, zou ik me er geen zorgen over maken.. Het zal wat condens zijn of net wat oververzadiging oid.. Vooral doorgaan!

Daarnet toch weer hetzelfde, je hoort het ook aan het geluid als je de knop indrukt...  Even laten staan zeker ?  Enne... ja... doorgaan ? 🙂 makkelijker om door te gaan of te starten dan te stoppen, amai 🙂🙂🙂 ...

Stel de wattage eens 1 watt naar boven, soms kan het net die ene watt zijn die de verdamping net zo maakt dat het over is.

Posted (edited)

Kan ik niet met mijn toestel... 😞 ...

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗

Wat heb je? En welke ademhalingstechniek gebruik je? MTL of DL?

Posted (edited)

Een Orca SOLO (1.3 Ohm).  MTL dus...

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗

Net na het vullen heb je even te weinig onderdruk in je tank gehad, en kan er iets te veel liquid op de coil liggen. Na het vullen even een of twee keer blazen in het mondstuk in plaats van zuigen (met de vuurknop ingedrukt), dan krijg je de coil weer mooi droog (als in : niet te nat) en daarna zal het meestal goed zijn.

Sommige tanks laten tijdens het vullen wel eens wat liquid door in de luchtkamer. Die verwijder je best door even zonder vieren flink op het mondstuk te blazen (met een tissue om de luchtgaatjes).

Het zijn een beetje 'trucjes' die vooral van pas komen als je het wattage niet kunt verstellen of de juiceflow niet kunt sluiten bij het vullen. Soms helpt het ook iets als je de lucht dicht kunt draaien bij het vullen (maar ook dat is bij AIO's vaak geen optie).

Dat niet kunnen afstemmen op de behoeften/zuigtechniek van de persoon is wat me het meest ergert aan 'eenvoudige' instappers. Oke, je hoeft niet te leren hoe je ze moet instellen maar vervolgens moet je je wel leren bedienen van allerlei van dit soort'trucjes' 😉

De tip van L33ntje is al erg goed! Ik zie dat deze wel verstelbare airflow heeft, je zou ook tijdens het vullen de airflow dicht kunnen draaien en na het vullen de tank sluiten, op z'n kop houden en dan de airflow weer open draaien

Er zijn inderdaad wat trucjes om dat op te lossen, wat TheRich net noemt is er een, als je er op blaast houdt hem dan op z'n kop omdat deze een bottom air-flow heeft. Wat The Unknown bedoelt is wat men de inzegen methode noemt, je hoeft niet op je hand te slaan, houdt de tissue voor je en maak een krachtige slagbeweging vanuit de pols richting tissue, alsof je de damper inzegent je ziet dan op de tissue spettertjes verschijnen.

2 hours ago, Hansy said:

alsof je de damper inzegent 

Halleluja !!!

Heil to the damper ... amen 😇

@Kurmit Maar het werkt wel, tenzij je zoals ik deed. Veel te hard ingezegend, sloeg de wick uit de wickholes, en dat zie je niet, dat merk je alleen aan een gore dry-hit. :657