Jump to content

Recommended Posts

De nieuwe TFV16 is uit sinds nu ongeveer een week. Iemand die al ervaringen heeft hier mee ? Ik heb er een besteld en zou deze ergens over 2 weken binnen krijgen. 

Voor wie ook interesse heeft een linkje ik heb em zelf bij Efun besteld. En ben erg benieuwd. Ik heb heel de TFV12 eigenlijk gemist gezien mijn afwezigheid. Maar ben erg benieuwd naar deze. 

https://www.smoktech.com/atomizer/tfv16

Riptrippers heeft er ook al een video over. Nou is hij natuurlijk wel bevoorrecht. Maar goed. Wel iets van wat we kunnen verwachten. 

Zou dit echt overkill zijn ? Of helemaal het eind ?? 

4A672A1B-ADFE-4B54-8316-E98E7328C36B.jpeg

328D55F9-66C6-4B8A-9E93-852A676D00AE.jpeg

Big tank!

Ik vond de review van Zophie Vapes ook wel leuk sowieso een leuke meid die veel reviews doet.

Zelf zou ik hem ook wel willen hebben maar die coils zullen vast ook weer een vermogen kosten.

Posted (edited)

Heb ik idd ook gezien. Was een leuke review zij vond t teveel. En kosten nieuwe coils op dit moment 3 voor 10 voor single mesh. Als je triple mesh wil kost dat op dit moment 12.50 op efun ( dollars ) 

Edited by Oomkobus
Quotes verwijderd; https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/?tab=comments#comment-1013097

Veel mensen vinden hem een regelrechte eikel, maar kijk ook even de review van jai haze, waarin hij terecht opmerkt dat het niet een vernieuwende tank is, het is gewoon een nieuwe smok tank zoals er al zoveel zijn, hij is niet beter, niet slechter, alleen nieuw, dus heb je al een cloud beast of iets dergelijks, deze tank gaat niks anders brengen dan een maffe driptip en misschien wel de grootste inhoud met het bolle glaasje.

@Oomkobus Idd er zijn zoveel soorten inmiddels. Maar zoals je zegt weinig verschillen doorgaans. Heb zelf meerdere TFV8's gehad, nu nog 2 in gebruik (1 of 2 hadden er kuren, dus die gebruik ik niet meer) en heb één TFV8-X (baby beast brother) en ja die baby beast brother heeft top airflow, maar ik zie niet heel erg veel nut daar van. Ik bedoel als dat ding wil lekken gebeurd dat toch wel langs de bovenkant. Heel af en toe heb ik bij die baby beast brother dat er een deel van de vloeistof verdwenen is (dus lijkt op een verzopen coil) en als je de tank dan op zijn kop houd dan komt er allemaal vloeistof uit. Ondanks dat ik de tank dagelijks gebruik.

Dus voor mij zou het pas echt iets van toegevoegde waarde zijn als ze bijv. compacter zijn en nog minder kans op lekken hebben. Dat soort dingen. Of als er geen coils meer te krijgen zijn voor mijn huidige tanks. De TFV8 (de normale) is al een jaar of 3 op de markt. Maar hij is nog wel erg populair.

Na de TFV4 valt alles van Smok zwaar tegen. TFV8 gehad, wat een lastig kul ding. TVF12 van een vriend veel mee gespeeld, is ook niet bepaald vernieuwend of aan te raden. Nee, de TFV4 was een prima stuk gemachineerd RVS, lekvrije goede coils erbij en meer damp dan je ooit nodig zult hebben, de opvolgers hebben nooit die kwaliteit geëvenaard.

En die mening is niet omdat ik nog een set TFV4's te koop heb staan, maar puur vanwege mijn eigen ervaringen met de TFV8 en TFV12.

Fijn het commentaar erop dan ga ik me geld niet verspillen aan de tfv16. Dacht scheelt weer vullen nu ook wel blij met me inhoud van 5ml op me smok mini v2.

Ik zou geen geld geven voor een Smok tankje.

Veeeeeeeeeeeeeel beter dan Smok is de Uwell Valyrian 2 of de Horizontech Falcon, dat zijn de beste tankjes.

Zie beide tankjes inderdaad aardig wat voorbij komen op YT. Nog niks slechts over gehoord

Goede smaak makkelijk te vullen en lekt niet 😆

om terug te komen. Ik heb zelf 2 TFV8’s gehad de baby en de cloud beast. Waren prima tanks mijn cloudbeast wilde nog wel eens lekken. Vond het hoge wattage erg fijn en rijk van smaak. Heb de TFV12 serie niet echt mee gemaakt nu een Baby prince in bedrijf wat naar mijn mening gewoon een TFV8 baby is. Toch de 16 besteld omdat ik erg benieuwd ben en geen grote tanks meer heb. De falcon wel over getwijfeld. En misschien mocht ik veel kuren krijgen met de smok tankjes dat ik toch een falcon tank ga nemen. 

7 minutes ago, Huisregels said:

Zie beide tankjes inderdaad aardig wat voorbij komen op YT. Nog niks slechts over gehoord

Goede smaak makkelijk te vullen en lekt niet 😆

Makkelijk te vullen zijn bijna alle tanks dat vind ik bij reviews altijd zon argument wat ik niet helemaal begrijp. De lock daarin tegen vind ik wel heel belangrijk. Over t algemeen komt t toch wel allemaal op t zelfde neer kwa vul en afsluitingen. Maar soms toch net ff anders. Ik ben van de falcon vooral benieuwd hoeveel beter die smaak levert ten op zichte van smok. Ik weet dat de fabrieks coils van smok niet alles zijn maar toch. 

Zeg je het toch al "zijn bijna allemaal" beetje comfort in het vullen is toch wel gewenst. Vind van me mini v2 gewoon fijn dat die topfill gleuf zo groot is geen gedonder met wisselende flesjes kiepen knijpen en 👍

Beetje drukke gast maar vind hem wel grappig opzich.

Komt de falcon denk beter in de buurt van het gemak waar ik na opzoek ben big holes.

Smaak is natuurlijk wel het belangerijkste ben nog geen cloud chaser 🙂

Posted (edited)

Nou kijk ik ga heel eerlijk zijn, ik ben nogal ''krampachtig'' vastgehouden aan de baby beasts (en 1 tfv8-x) omdat ik eerst een paar melo's had die echt gezeik hadden. En was toen (en nog steeds) blij dat dit gewoon oke werkt. Lekkage eigenlijk nooit, en hij zit ook schots en scheef in mijn jaszak. Preventief doe ik wel elke dag wat dampen er mee, en na het vullen (als de wick wel nat genoeg is uiteraard) gelijk wat dampen om wat onderdruk te creeen. Airflow laat ik gewoon open, maakt geen impact bij mij, zowel met vullen als onderweg laat ik hem gewoon open. De tfv8-x heeft af en toe wel iets raars, dat was ik in dit topic hiervoor al had gezet.

Wel zijn de coils nogal twijfelachtig, hit or miss zo ongeveer. Maar dat is bij meer merken heb ik gemerkt zoals Justfog, Eleaf. De X4 0.15 bevallen mij best goed, bijna nooit een foute coils, maar hij wordt al vrij snel zwakker. De ''lucht'' tijdens het hijsen wordt minder lijkt het. De Q2 0.4. gingen lang mee ALS JE EEN GOEDE COIL HAD, en ik ik moest hem altijd voorzichting indampen en vaak alsnog vieze smaak/gare coils. De Q4 laatst getest, is ook niet top. De T8 (geloof ik) is niet geschikt voor die tfv8 vind ik. Op zulke hoge wattages wordt de coil zeer snel zo warm dat je tegen een dryhit aanzit, en de smaak vond ik ook niet zo. Dus onder de streep hou ik het op de X4 0.15. Zelf coils bouwen heb ik geprobeerd, wat niet echt het grootste succes uit mijn leven is geweest zullen we maar zeggen, toch @Oomkobus 😛 

Edited by Dennis1992

Dat met die vieze smaak met indampen had ik nu met opstarten weer verwacht gelukkig was dat binnen 2 halen weg. (dik 20minuten laten staan ) dat was ook 1 van de dingen waar ik echt weer tegen op keek. Helaas heb je dat wel eens met deze coils. Ik vraag me af of dat bij een andere fabrieks producent echt anders is. 

@BarrackSnorBama mwa een paar trekken is vrij normaal zover ik weet. (Nieuw katoen) maar bij die q2 0.4 wast langer dat ik voorzichtig moest doen. Met de x4 0.15 gaat dat veel beter. Raar dat de ene smok soort beter lijkt wat dat betreft dan de ander.

Een week verder en tadaa hij leg op de mat. Had em nog niet verwacht maar goed blij dat ie er is.  In vergelijking tot welke eerdere tank van smok is het echt een reus. Past met een klein beetje overhang wel op mijn H-priv 2 hangt niet op het scherm. Helaas momenteel even geen tijd om em ook echt te testen gezien ik aan het verbouwen ben. Maar ik hoop vannacht op mn werk de TFV16 uitgebreid te kunnen testen. 

Posted (edited)

@Huisregels

Terug komend hier op de fabrieks coils zijn 13.95 bij e-wolk. En bij efun ongeveer 10 euro. Voor 3 stuks. Valt op zich wel mee. ( ja ze zijn duur ) maar dat zijn fabriek coils helaas altijd ten opzichte van een rba

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗

Valt dan inderdaad mee betaal nu ook voor 3 coils 10€.

Ben benieuwd wat je ervan vind let us know.

Posted (edited)

Iemand et ding al in gebruik? 😛

9ml inhoud lonkt.

Edited by rot-

Posted (edited)
54 minutes ago, rot- said:

Iemand et ding al in gebruik? 😛

9ml inhoud lonkt.

Ik hoop em eind deze week ingebruik te nemen. Er kwam even wat tussen door. En ik wacht tot mn nieuwe batch klaar is. 

44 minutes ago, TheRich said:

9 ml? Dat is niks.. Hiero! 28 ml!! 😜

Een oud collega van mij had deze. Eer dat je door je tank heen bent ben je de smaak zat 😂

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗

Posted (edited)

Ik heb 2 tanken van Smok. 2x de V12 Prince.

Ik heb nooit problemen met lekken en kwa smaak zit het ook wel goed.

Ik damp de single mesh 0.15 ohm op 60watt en de airflow op ongeveer 35% open.

Ja 1x een flinke lekkage gehad maar toen had ik met mijn duffe hoofd in het verkeerde gaatje zitten vullen🤫🤫

Ik zie het nut niet in van die v16.

Verschillende reviews zeggen dat de V16 niet toevoegt aan de al bestaande tanken.

Behalve mega wolken. Maar die kan ik ook blazen met de Prince als ik dat wil.

80watt airflow op 100% open en blazen maar.

Ik vindt het niet echt overkill, meer een niet toegevoegde waarde aan de al bestaande Smok producten

Edited by JDS

Zojuist inbedrijf genomen. Wat een ding. AIRFLOW ? Hoe bedoel je airflow ???!!! Echt niet normaal zoveel airflow heb ik niet op mn TFV12 cloud beast en had ik ook niet op mn TFV8 cloud beast. Airflow verstelling is voor de verandering eens smooth ( smok dingetje ). Nicotine hit waar je eng van word .... 3mg ... maar ik heb nu al het idee dat het te veel is. Damp blijft ondanks 100watt+ redelijk koel. Damp productie en smaak echt op peil. Natuurlijk helpt de mesh coil hier enorm bij deze heb ik niet voor mn TFV12 dus hier kan ik niet over oordelen. Maar het feit is. Dat dit een goede tank van smok is.

Compleet vernieuwend ? Wel nee ! Echt een upgrade ten opzichte van de vorige ? Ja zeker ! Echt wel een verbetering ten opzichten van zijn voorganger. Ook vind ik dat de top seal beter afsluit. 

Let op gaat wel als een jecko door je liquid heen ! Maar wat een ding