Jump to content
Judith

Vraagje over e-sigaret

Recommended Posts

Hallo, 

ben jaren niet meer actief geweest omdat ik helemaal gestopt was met roken en dampen!  Nu door privé omstandigheden ben ik weer gaan roken, nu wil ik er weer bij gaan dampen, maar er is zoveel meer als jaren geleden.

ik zat zelf weer te denken aan de vision spinner 2 1600mah en dan de justfrog Q14

zijn er nog meer smalle e-sigaretten?

wil wel weer zelf gaan mengen, iemand een suggestie welke verhoudingen in de justfrog kunnen weet nog wel dat ik in begin last van keel had en dat ik de verhoudingen heb veranderd maar weet niet meer hoe of wat?

en welke base kan ik het beste pakken zie het namelijk niet overal staan, en heb nu even geen puf om in het buitenland helemaal te bestellen.

graag wat hulp

groetjes Judith 

Hoi @Judith, welkom terug op ons forum 😀

De Vision spinner en de Q14 zijn inmiddels wel wat verouderd, wil je klein en smal verdiep je dan ook eens in de pod systemen, erg populair en verkrijgbaar in vele soorten en maten.

Ikzelf maak gebruik van de Just Fog Minifit, de Smok Infinix en de Lost Vape Orion, een goede nieuwkomer is de Uwell Caliburn, erg makkelijk met hervulbare pods.

Posted (edited)

Kan ik dan het beste 70/vg-30/pg nemen? Wil namelijk wel weer zelf gaan mengen.

bedankt alvast,

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗

Beter 50/50. Die dingen kunnen hoog VG minder goed aan.. Hooguit 60/40 VG/PG. Het kan zijn dat je in het begin bij je dampers hoger PG hebt gehad, dus persoonlijk zou ik beginnen bij dus die 50/50

Ik zal wel een open deur intrappen als ik zeg dat je beter roken niet combineert met dampen.  En eigenlijk beter gewoon voor dampen was gegaan na vier jaar...

Ja @FFK... daar heeft @Judith wel een punt 🤨

Als je, wanneer, had en was zijn voorbij, nu is nu en Judith gaat het weer proberen 👍 

@FFK Heb je nu niet door dat het wel erg makkelijk oordelen is voor iemand die nooit gerookt heeft? Je hebt geen idee van de zucht naar een sigaret die ex-rokers zelfs jaren na het stoppen nog kunnen hebben. Terugvallen in tijden van stress is dus begrijpelijk. Daarnaast is roken niet alleen makkelijker, je hebt sneller een pakje gekocht dan je gear weer opgetuigd, het geeft ook direct voldoening. In tegenstelling tot dampen.

ik ken je niet, maar welcome back...

ps er zitten er hier genoeg hoor, die wel eens een peuk opsteken, waaronder ik 😛

Dat is ook geen schande...Alles wat je niet rookt is pure winst, en je weet nooit wat de toekomst brengt.

Is een pen vorm van smok niks voor je ? Relatief goedkoop. Wel wat groter kwa formaat. Zowiezo moet je lekker zelf weten wat je doet. Ik steek soms ook nog wel eens een peuk op. Als ik daar echt trek in heb. De kracht zit em in het mogen en niet in het niet mogen 🙂 dat helpt je veel meer. 

Zoals TherRich al aangeeft is bij de Q14 50/50 de beste verhouding.

De tip van Barrack is misschien wel wat en omdat je over  de 70/30 verhouding nadenkt is de smok priv m17 misschien ook wel wat voor jou. Heb deze zelf in bezit en ligt lekker in de hand. Deze kan de 70/30 met een makkie aan en is zowel geschikt als MTL op de 0.6 coil als DL op de 0.4 coil.

0.6 zou je ook DL kunnen roken echter gaat je coil wat sneller naar de haaien.

Zorgt voor een lekkere smaak (MTL net wat beter als DL) alleen de airflow kon wel wat groter als je uiteindelijk DL rookt merk je wel dat een 0.4 fijner is. Is wel ietsies breder als de Q14 maar dat scheelt weinig.

Damp-e verkoopt de Smok priv m17 voor 29,95 dus zit aardig in de buurt van de Q14.

Posted (edited)

Het mooiste is als iemand in 1 keer kan overstappen zonder terugval maar dat is niet voor iedereen weggelegd, ik rookte soms ook weer en ging daarna weer dampen, totdat ik kanker kreeg en toen was het roken over en de drang er naar ook.

@Judith probeer een damper te vinden die voldoening en voldoende smaak geeft en vooral weinig tot geen ergenis of irritatie, zodra je dat hebt met je damper dan hangt bij het minste geringste van stress je damper alweer aan de wilgen.

Bij savevape.nl kun je goede base en nicotineboosters kopen en ook uitstekende aroma's, prima webshop met deskundig advies.

Edited by The Unknown

Posted (edited)

Ik had helemaal niet de bedoeling om te stoppen met roken, maar ik dacht laat ik het dampen eens een kans geven...

Het was even wennen maar ik heb toen nog 1 sigaret gerookt en daarna nooit meer, ik was eigenlijk gelijk helemaal verknocht aan het dampen.

Smaakt veel lekkerder (als je de juiste smaakjes hebt) en je voelt je veel gezonder. Maar ik kreeg pas echte voldoening toen ik de overstap maakte naar RTA's, dat was voor mij echt een wereld van verschil. Het is soms misschien ff zoeken tot je voor jou de juiste setup en liquids hebt, maar als je dat gevonden hebt verdwijnt de behoefte naar een sigaret vanzelf. Ik zie mijzelf namelijk echt NOOIT meer roken, bah! 🤢 En dat na 29 jaar stinkstokkies wegpaffen. 😁

Anyways, ik drijf weer eens af 😁

Maar voor het zelf mixen haal ik zo goed als alles bij SaveVape, mijn favoriete shop voor het zelf liquids maken.

Verhoudingen uitrekenen doe ik met een calculator zoals deze: steam-engine

Voor handige tips wat betreft het zelf maken van liquids heeft dit filmpje me erg geholpen: Zelf e vloeistof mengen

Suc6!

Edited by Pazmaster