Jump to content

Recommended Posts

1 hour ago, Moppersmurf said:

pure ketjap manis

Je brengt me nog op een idee, Mopper.

Maggi klinkt ook wel lekker. Er zijn echt te weinig kruiden sapjes. 

Teleurstelling nr 2 stenen dampwinkel geen succes,webwinkel ook al niet.
Gister wat brandertjes en wat liquid besteld,zou vandaag in huis zijn maar helaas.
Ik moet toch wel erg veel moeite doen voor het dampen leuk te vinden.....

Spoiler

😪

4 hours ago, junkiexl said:

Ik heb tot op heden ook niet iets kunnen vinden dat echt op tabak lijkt

Heb je macho weleens geprobeerd? Dat komt toch aardig in de buurt van sigaretten. Je moet er van houden... 

Screenshot_2019-07-16-20-10-49-502_com.android.chrome.png

@Steve ik ga er eens naar kijken, thanks.

Ik heb wel redelijk knappe 2 de "keuzes" hoor.... die de kar tot nog toe wel trekken.

En af en toe rook ik wel eens een peuk daar maak ik ook geen geheim van, maar goed voorheen waren dat 3 pakjes in een week... nu is dat 1 pakje in de 2 maanden schat ik zo.

Ik maak me daar ook niet zo druk om, als dit voor mij het behaalde resultaat is, dan is dat voor mij prima zo.

Wat ik gewoon bedoel is, dat als je van zoet houd, dan heb je allemaal te gekke smaken om uit te kiezen...sommige zien er nog mooier uit dan de andere of dat met de smaak ook zo is weet ik niet.. Wel eens wat geprobeerd, maar het is mijn ding niet denk ik.

Dus als je dan tabak smaken overhoud en dan op jacht moet naar tabak smaak dan kun je beter genoegen nemen met de 2 de keuze, want het lekkerste blijft voor mij althans tabak.

Daarom zei ik dus van de truc is een beetje denk ik om aan de 2 de keuze te wennen....dan trekt dat de kar prima.

thanks for the tip !

Zo spullen binnengekregen van de week en wel Solt Nic Salt E‑Liquid ‑ Tobacco en Solt Nic Salt E‑Liquid ‑ Vanilla.

Als eerste heb ik de Vanilla getest maar die gaf een behoorlijke prikkel in de keel,de Tobacco daarintegen is zeer zacht in de keel en dampt lekker weg.

Dus van het zoete moet ik het niet hebben heb ik al gemerkt,voorlopig is de Tabacco mijn favoriet...

Groetjes

Ik heb me in de winkel laten vertellen dat de Eleaf iStick Trim Kit geschikt was voor nic salt,maar begin te twijfelen.

Na een paar keer dampen word de smaak vies,en heb hem op het laagste wattage staan en 1 gaatje open.

Laagste wattage zal wel laagste voltage zijn? Watt is met die trim niet in te stellen.

Ik vermoed dat je een dry hit aan het opbouwen was, dan verzadigt de coil niet genoeg.

Te veel VG in je dampsap? Of heel snel achter elkaar lurken?

Posted (edited)

Heb je na het vullen de coil 15 minuten in laten trekken? Dat kan het ook zijn.
Als de coil eenmaal verbrand is, dan moet je hem vervangen, dat komt niet meer goed.
En, zoals Mopper al aandroeg, wat is de PG/VG ratio?
Nic Salts kan je gewoon overal in dampen, dus dat moet in de Trim ook goed gaan.

Edited by Crow

Hmmm, zeer vreemd. Wat bedoel je precies met een vieze smaak? Smaakt het verbrand? En wat bedoel je met 'na een paar keer', is dat na een paar dagen, of een paar uur, of na een paar hijsjes?

Wat velen vergeten bij het overstappen op elektronische sigaretten is dat de nicotineopname een stuk anders is (en langzamer gaat) dan bij tabak.

Daarnaast komt er ook nog eens bij kijken dat je tijdens het dampen/vapen ook veel minder toegevoegde stoffen binnenkrijgt.

Hierdoor leidt het al snel naar een verminderde voldoening omdat de stofjes in tabak - in combinatie met nicotine - voor de verslavende maar ook "fijne" ervaring zorgen.

Ook kan je eerste dampset het breekpunt zijn.
Vaak worden MTL apparaten voorgeschreven omdat de inhalatietechniek het meest in de buurt komt van "normaal roken".

Toch kan het zo zijn dat je bijvoorbeeld tijdens het roken wat langere/diepere trekjes nam, waardoor een direct-lung setup wat meer in jouw straatje zou passen.

Zelf wilde ik gewoon erg graag stoppen met roken, en heb ik een tijd gebruik gemaakt van een MTL verdamper (ook al voldeed deze totaal niet).

Na een tijdje ben ik maar overgestapt op een DL tank (nu een SMOK uForce), en voelt het alsof ik mijn overstapproces zoveel makkelijker heb kunnen laten verlopen wanneer ik dit vanaf punt 0 had gedaan.

Helaas moet je dit als beginnende damper maar net weten.

Het "kriebel" gevoel waar je over spreekt heeft weer te maken met het type/soort e-liquid dat je gebruikt.

Wanneer een e-liquid te hoog in PG zit, ligt deze zwaarder op je keel - en kan het dus je keel irriteren.
Het advies is dus om een e-liquid te zoeken met een wat hoger VG gehalte.

Heb zelf een artikel geschreven over het overstappen op een E-sigaret.

Mocht je geïnteresseerd zijn dan is hier de link:

NonTPDComp1.thumb.png.98b737a05a830322e7ac512e62fe1d07.png

Veel succes met je overstapproces!

On 16-7-2019 at 19:34, Crow said:

Maggi klinkt ook wel lekker. Er zijn echt te weinig kruiden sapjes. 

Dan maak je die sapjes gewoon zelf.  Basisvloeistof (PG of VG of een combinatie daarvan) 

en daarin een beetje Maggi of ketjap gieten.

Hoeveel "een beetje" is, mag je zelf bepalen/ uittesten welke hoeveelheid jij persoonlijk het lekkerste vindt.

Vandaag voor mijn vrouw de Aspire Pockex Pocket AIO binnen gekregen,topfil dus makkelijk vullen.

Even getest en de smaak is veel beter als die van mij, kersen erg lekker.

Wel gewone vloeistof en geen nic salt,dus weet niet of het daaraan ligt...

Posted (edited)

@Xan Mooi ben al aan het lezen...

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

29 minutes ago, Marianna said:

Dan maak je die sapjes gewoon zelf.  Basisvloeistof (PG of VG of een combinatie daarvan) 

en daarin een beetje Maggi of ketjap gieten.

Maggi                  per  100 ml.       Suiker 5 gram             Zout 24.9 gram

Ketjap zoet         per  100 ml.       Suiker 79 gram           Zout 12.2 gram

Ketjap zout         per 100 ml.        Suiker 49 gram           Zout 15.9 gram

Heb jij nog meer van die fantastische tips :yeah      

Ik zie nergens dat ik 100ml Maggi e.d. heb geadviseerd       :weetnie

Voor mij persoonlijk zijn de hoeveelheden suiker en zout overigens totaal niet van belang.

On 16-7-2019 at 17:32, Moppersmurf said:

Maar jij damt dan ook pure ketjap manis.

Nee, ikke niet, maar voor jou is het misschien wel een goed idee, dan hoef je je niet nog blauwer te ergeren.

@Marianna maggi en ketjap in je DIY liquids, ieder zijn ding en prima dat je dat zelf dampt maar om dat nou openbaar op het forum te plaatsen, hmmm 🤔

Laten we het gewoon houden bij het adviseren van voor liquids gemaakte aroma's, zo voorkomen we ook dat nieuwe dampers dit soort ingrediënten gaan uitproberen.