Jump to content

Recommended Posts

Hallo ik heb vorige week een Eleaf istick Trim gekocht bij een winkel in de buurt,wil gewoon van het roken af.

Vloeistof bij gekocht 18mg aangezien ik een zware roker was,nu een aantal dagen bezig maar ik schep er geen voldoening uit zal wel iets verkeerd doen.

Gelezen over nic salt dat de nicotine beter opgenomen word in het lichaam,is dit aan te raden?

Nu krijg ik bij elke teug die ik neem een raar kriebel gevoel in mijn keel,niet erg prettig......

Misschien is MTL dampen niets voor jou. Ik word er ook niet vrolijk van en damp alleen nog maar DL. Welke coil heb je er nu in zitten? Probeer de 0.75 Ohm eens. Of anders een tank met coils met nog lagere weerstand. Al zou ik dan wel wat lager gaan in nicotine, max 6 mg/ml. Het blijft toch altijd even zoeken naar de juiste set-up.

Nic salts zou ik niet te snel naar grijpen. De nicotine wordt sneller door het lichaam opgenomen, dat heeft als voordeel dat de overstap wat makkelijker is maar het nadeel dat je waarschijnlijk de craving blijft houden als je 1,5 uur niet hebt gedampt. 

In tegenstelling tot mijn zeer gewaardeerde collega @Tamara zou ik je die NicSalts wel aanraden @Theodor

Het klopt dat die veel meer in de buurt komen van hoe snel je nicotine opneemt met roken. Dus het maakt het stoppen met roken iets makkelijker. En dat is waar het je om te doen is als zware roker. Dat je dan de hunkering naar nicotine blijft houden is ten dele waar. Maar nicotine is je probleem niet, roken is het probleem. Eerst daar maar eens vanaf zien te komen. 

Er is ook nog wel wat ruggegraat bij nodig, het is niet voor iedereen zo gemakkelijk om zomaar even over te schakelen. 

@wahanassatta Ik vond de hunkering een vervelend onderdeel van het roken. Het gaf me zo’n verslaafd gevoel. Maar goed @Theodor heeft info over nic salts dus kan een weloverwogen besluit nemen :duim

@Tamara ik heb wat mensen in mijn omgeving die ik al 5 jaar probeer te laten overstappen. Zonder enig succes. Die willen al die heisa niet met dikke mods en grote DL wolken etc. Met die nicsalts is het bij twee van hen nu eindelijk wel gelukt. Ik ben er zelf ook niet van, maar voor sommigen is het echt een uitkomst. Plus: ik geloof eigenlijk niet dat we heel erg verslaafd zijn aan de nicotine maar dat andere rommel in peuken ons verslaafd houden. Dus eerst stoppen met roken, dan verder kijken is mijn devies. :wink 

Mijn advies is een beter setje. Uitproberen in een stenen winkel voor je iets koopt. Er is zo veel en dit is toch een beetje erg beginnerssetje dat beslist niet voor iedereen voldoet.

Posted (edited)

Heb hem in een stenen winkel gekocht en ook nog veel te duur,dit product was het advies van hun en had al meteen aangegeven dat ik nic salt wilde maar dat vonden ze niks.

Vind het jammer dat ik daar zo een advies heb gehad,daarom ging ik naar een stenen winkel.

Edited by Theodor

Dat is flink balen dan zeg. Denk je het goed te doen en dan blijkt het bagger te zijn.

Maar heb je dan ook niet kunnen testen?

@Theodor Dampen vervangt weliswaar de nicotine, maar in verbrande tabak zitten veel meer stofjes waar je verslaafd aan bent geraakt. Het is helaas geen 1 op 1 vervanger, je zult nog steeds moeten afkicken van die andere zooi. Gelukkig geeft het dampen je wel de beste kans, blijkt uit meerdere studies, om met de gewone sigaretten te stoppen.

Het vinden van de geschikte damper en smaakjes e-liquid is een proces wat meestal niet bij de eerste aankoop voltooid is.

@Theodor Ik ben het helemaal eens met @Raycoupe Er zit zoveel andere zooi in tabak waar je van af moet kicken, of op zijn minst ontgiften. Maar met het dampen met nicotine haal je in elk geval de scherpe kantjes van het stoppen met roken eraf. Je hebt immers nicotine én de handeling. En wat @Tamara ook al zegt, het kan zijn dat MTL niet bij je past. Ik heb best lang MTL gedampt, maar echt voldoening haalde ik er niet uit. Pas met het DL dampen wel, omdat ik het heerlijk vind om diepe inhalatie te kunnen doen en een flinke wolk uit te kunnen blazen. SOort alternatieve vorm van ademhalingsoefeningen 😛

4 hours ago, wahanassatta said:

ik heb wat mensen in mijn omgeving die ik al 5 jaar probeer te laten overstappen. Zonder enig succes. Die willen al die heisa niet met dikke mods en grote DL wolken etc. 

DL is toch helemaal niet verplicht?  Ze kunnen gewoon MtL dampen met bijvoorbeeld een eGo-T. 

Geef jezelf de nodige tijd om te wennen. Roken en dampen zijn 2 verschillende dingen. Techniek kan anders liggen om te inhaleren. De smaak is ook al niet hetzelfde. De juiste set up en smaak vinden die je er van kan overtuigen dat je iets ter vervanging gevonden hebt  van wat al jaren een gewoonte was geworden. Ik damp nu 3 jaar en was verwonderd dat ik na 2 weken geen peuk meer opstak. Die laatste sigaretten waren wel de moeilijkste om niet aan te steken, dat vroeg wat meer wilskracht nu ik toch al zo ver gekomen was. Het was oorspronkelijk niet mijn bedoeling om te stoppen met roken, minderen was mijn eerste doel. Soms heb ik nog zin in een sigaret, maar ik weet de dag dat ik er aan toegeef ik weer vertrokken ben. Als ik alles op een rijtje zet wil ik niet opnieuw in hetzelfde straatje terecht komen. Elke dag hoesten dat het niet mooi meer was, gaten branden in kleding en andere. De geur in huis die iedereen zeer storend vond. Om van het veelvuldige en te vergeefs schoonmaken te zwijgen. Ik lag er echt niet van wakker de eerste week dat ik nog rookte terwijl ik een dampertje had. Alles op zijn tijd en op je eigen tempo doen.

@Blij, , Ben het helemaal met je eens , ben  "blij " dat ik gestopt ben met het roken van een pijp.

Heb nu die 618 pijp met een ander tankje en nog een ander antiek geval, en het dampen bevalt me tot op heden opperbest.

Elke dag leer je hier wel weer wat.

@Adeo , vandaar mijn nicname ik was zo blij dat het mij gelukt was om te stoppen met roken. Dit forum heeft me echt veel geholpen door de info die er te vinden is. Op zich boeiend om je er meer in te verdiepen, je leert er ontzettend veel.

@Theodor wij zijn benieuwd.. Ikzelf ben ook duaal begonnen meer dan 1,5 jaar geleden. Heb drie maanden duaal gebruikt en de laatste sigaretten opgeven 1 tot 2 per dag( kwam van een pakje per dag sigaretten) waren het moeilijkst en vroeg wilskracht zoals @Blij ook al benoemde. 

Ik damp nu duaal maar dat is dan DL met een RDA en een RTA. Voor de mtl gebruik ik de zenith met nic salt 20mg. 

Hou ons op de hoogte, succes met je stoppoging om van het roken af te komen. De meesten herkennen het en kunnen je goed adviseren aangezien ze allemaal het herkennen en door alle fases heen gegaan zijn. 

Posted (edited)
On 15-7-2019 at 14:24, Moppersmurf said:

Dat is flink balen dan zeg. Denk je het goed te doen en dan blijkt het bagger te zijn.

Maar heb je dan ook niet kunnen testen?

Ja smaakjes mocht ik testen,maar niet met het apparaat zelf,dus een heel andere ervaring toen ik thuis probeerde....

Zal deze winkel daarom ook niet meer bezoeken,en hun webshop is gemiddeld 10 euro duurder per apparaat als anderen..

Edited by Theodor

Dampen valt altijd tegen als je van de tabak af komt volgens mij.....

Het is ook geen tabak en er is ook geen verbranding...

Ik heb tot op heden ook niet iets kunnen vinden dat echt op tabak lijkt, om die 2 redenen.

Als je van zoet houd heb je mazzel, dan zijn er allerlei "wonderlijke smaken, die het bij een hoop zoetekauwen wel goed doen.

Anderzijds als je er wat tijd en moeite insteekt en een hele zoektocht valt er wel wat te vinden dat de kar kan trekken, en wat een goede 2 de is.

Als dat de truc voor je doet zit je goed, kwestie van wennen

Toen je destijds met shag of zo begon, hoestte je je ook de longen uit het lijf... was even wennen... dit ook.

En dan is er ook nog het verschil zie je het als een stopmiddel, of als een middel om te minderen...zit ook een wezenlijk verschil in.

Beide leveren wat de teer en reststoffen betreft in ieder geval winst op, de 1 wat meer dan de ander, maar winst is winst.

Dus al zul je elke dag een peuk aan steken, en de rest van de dag aan de E-pijp hangen, dan nog is er grote winst op dat punt.

Dus het is wat experimenteren met smaken,,, en hier wat lezen,,, dan kom je een heel eind.

Nou ja valt tegen..  Ik was met een lullig Egootje in 15 minuten totaal van het roken af. En dat was 50 gram shag per dag!

Met tabakssmaak die niet naar tabak smaakte. Maar dat maakte me niet uit. Heb nooit meer een sigaret gewild.

das toch ook wat ik zeg....

Een goede 2 de die de kar trekt vind je altijd wel...

En voor sommige word dat dan de eerste keuze, das nog beter...ideaal 😛

On 15-7-2019 at 16:59, Blij said:

De geur in huis die iedereen zeer storend vond.

Oei... straks beginnen ze te jammeren over de geur van de damp.

En/of ze gaan met hun armen zwaaien om de dampwolken weg te wapperen... 

vooral omdat ze denken dat in ieder wolkje die "levensgevaarlijke" nicotine zit.

1 hour ago, junkiexl said:

Toen je destijds met shag of zo begon, hoestte je je ook de longen uit het lijf...

Ik heb nooit hoeven te hoesten; niet bij de eerste sigaretten en ook niet bij shag.   :weetnie