Jump to content

Vapefly Holic MTL RDA


Jim

Recommended Posts

Vandaag een review van de Vapefly Holic RDA die ik hier toch al enkele weken heb liggen, had de review ook al een heel tijdje klaar maar het kwam er maar niet van om te posten.

Deze RDA is een samenwerking tussen Vapefly en Horick TV.

Het is een 22mm "MTL" RDA en een build deck dat eigenlijk niet meer is dan een opgefrist Vapefly Galaxies RDTA deck is, wel tal van airflow opties.

Ga er maar direct aan beginnen en de rest van de info en bevindingen lees je wel tussen de pics door.

 

Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles van de RDA zien en voorzie ik die natuurlijk ook van een build.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren.

 

 

De verpakking:

CraegPA.jpg

 

Wat je nog krijgt buiten de RDA.

BMHtVaX.jpg

 

De looks van de RDA daar moet je voor zijn en het is zeker niet de eerste MTL RDA die deze stijl gebruikt.

Geen idee hoe het komt en het kan aan mij liggen maar waarom zijn MTL RDA's vaak altijd dezelfde stijl van uiterlijk?

9jKYjiN.jpg

kdn8DDe.jpg

 

Onderaan de standaard info en zoals je wel kan zien is de 510 pin meer dan hybrid safe.

1In8XeP.jpg

 

510 driptipje.

cb7nCkv.jpg

 

Je krijgt ook een 24mm beauty ring al heb ik geen idee waarom ze geen zwarte geven want dat zou toch een stuk beter ogen dan stainless.

SvlmKRi.jpg

 

Deze RDA heeft wel tal van airflow opties, niet enkel in de topcap maar ook in het deck zelf.

In de topcap heb je aan een kant zes gaten en de andere kant heb je drie gaten, reden van dit is dat je kan kiezen om aan beide kanten airflow te hebben ofwel kan je kiezen om maar aan één kant airflow te hebben.

yA0uchz.jpg

XGxpFhW.jpg

 

Langs binnen is alles wel netjes.

MTbOA6t.jpg

 

En dan het deck, dat is zoals ik al zei een opgefrist build deck van de Galaxies RDTA.

De posts zijn hetzelfde maar enkel waar de galaxies schroefjes gebruikte om de airflow te regelen in het deck gebruiken ze hier een "klep" systeem.

Als je aan die grote schroeven draait dan gaat de klep open.

Het deck is wel erg diep en dus al squonk RDA is deze zeker geschikt want om te oversquonken moet je toch al sterk overdrijven.

YsD4RRj.jpg

Uu3XteO.jpg

SJxHbMS.jpg

biPpwnY.jpg

 

Je krijgt twee coils en twee stukjes katoen en daar ben ik ook direct mee aan de slag gegaan.

gwW9HA5.jpg

 

De coil plaatsen is erg simpel maar de meeste pre-made coils die je koopt zullen wel naar de misse kant gedraaid zijn voor dit deck, wel iets om rekening mee te houden.

JbPiQP1.jpg

Oxywsx5.jpg

v6J8PJ0.jpg

 

Wicken stelt weinig voor en met het bijgeleverde katoen gaat dat vlot.

quqwh23.jpg

uqHcCUL.jpg

 

Nu in mijn filmpje zie je mij een heel andere coil gebruiken dan de standaard coil, daar gebruik ik de RDA als restricted DL RDA omdat dit zonder probleem kan met de airflow opties van deze RDA.

 

Nog twee pics van de RDA op een mod, hier gebruik ik wel een zwarte beauty ring die ik zelf nog had want die bijgeleverd stainless dat zou afschuwelijk staan op deze combinatie.

25mDYII.jpg

KCICFnj.jpg

 

 

Mijn bevindingen:

- Bouwkwaliteit is wel netjes, de o-ringen zijn erg strak dus die hebben wel goed wat liquid nodig.

- De looks moet je voor te vinden zijn, mij doet het niet veel en lijkt ook erg op andere MTL RDA's.

- Veel airflow opties is wel een pluspunt, zo kan je van strak MTL tot wel een nette restricted DL gaan.

- Makkelijk te builden en diep juice well is leuk.

 

Wat voor mij beter kon:

- De smaak als MTL is voor mij niet geweldig, ik moet het vergelijken met vele andere MTL RDA's die ik heb en dan heeft deze Holic geen schijn van kans tegen de anderen.

De kamer is wat mij betreft te groot om die nette strakke en warme MTL vape te krijgen, dit is natuurlijk mijn persoonlijk smaak maar ik heb er gewoon betere.

Als restricted DL is het wat mij betreft dan weer wel goed.

  • Like 14
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
On 14-8-2019 at 11:19, Juicy Eck said:

Misschien beetje off topic, maar welke MTL RDA's hebben volgens jou wel geweldige smaak Jim? Of welke kan je me adviseren om naar te kijken? Alvast bedankt voor de gouden tip ?

Had precies dezelfde vraag... Ik ben ook nog op zoek naar een MTL of zeer restricte DL RDA

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...