Jump to content
Gast

Engelse ziekenhuizen verkopen e-sigaretten om roken terug te dringen

Recommended Posts

Engelse ziekenhuizen verkopen e-sigaretten om roken terug te dringen

Engelse ziekenhuizen verkopen e-sigaretten om roken terug te dringen - https://nos.nl/l/2292799

Mooi initiatief, beetje zuur artikel verder.

Kijk daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen. 

Kijk daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen. 

En als de NOS en het RIVM het bij het rechte eind zouden hebben, dan zijn die ziekenhuizen zeker gek? Kom nou. Erg slecht van de NOS.

Bij langdurig en structureel gebruik dusdanig onveilig? 

Ongezond misschien maar onveilig?

hoe maak je van een goed initiatief en zeikartikel? Nodig de NOS en het RIVM uit

Ik heb nu alleen maar meer vragen...

wat is er onveilig?

rivm zegt dat het een goed hulpmiddel is bij stoppen....waarom word het dan zo ontmoedigd i.p.v. aangespoord/gepromoot?

Omdat de overheid bwpaald wat de NOS en RIVM naar buiten mogen roepetoeteren, de tijd van vrije journelastiek is allang passé.

Dit is natuurlijk met het oog op het nationale preventieakkoord en met al die restricties die ze hier in NL leggen op het gebruik van een e-sigaret not done om iets positiefs >>>>> het bericht dat ziekenhuizen in Engeland de e-sigaret als een belangrijke tool zien om mensen te laten stoppen met roken <<<< ook echt als iets positiefs te zien. Daar moeten zij dan natuurlijk wel een soort van negatieve draai aan proberen te geven, want stel je nu toch eens voor dat de NOS geen financiële steun meer van de overheid zou krijgen als ze iets positiefs hier over zeggen. Dat kan natuurlijk niet..... maar omdat het toch wel nieuws is melden zij het wel even.

De wereld zit maar vreemd in elkaar.

De NOS is het propagandakanaal van de gevestigde macht. Ze is dus ook onderdeel van het probleem.

Posted (edited)

Twitter : ECigWizzard opent twee nieuwe Vapeshops. Deze twee dus in UK ziekenhuizen.

Als andere landen hun voorbeeld nu eens zouden gaan volgen... dan wordt het tenminste nog eens nog wat 🙂

https://twitter.com/ecigwizard/status/1148170371469893632

https://www.ecigwizard.com/blogs/news/vape-shops-open-at-nhs-hospitals

Edited by Quidam

Voor het nageslacht maar even wat inhoud gekopieerd

In twee Engelse ziekenhuizen zijn winkels geopend waar e-sigaretten worden verkocht. De ziekenhuizen, in Birmingham en West Bromwich, zijn de eerste in het Verenigd Koninkrijk waar dat gebeurt. Voor zover bekend wordt dit niet in Nederland gedaan.

Tegelijkertijd is het anti-rookbeleid van de ziekenhuizen aangescherpt. Daarbij kunnen patiënten en werknemers die roken op het terrein van het ziekenhuis worden bestraft met respectievelijk een boete of werkgerelateerde sanctie, zelfs als ze stiekem een sigaret opsteken in hun auto op de parkeerplaats.

Bij het roken van een e-sigaret, ook wel vapen, wordt een vloeistof met een smaakje verdampt en geïnhaleerd. Dat is schadelijk voor de gezondheid, al zijn de dampen minder ongezond dan tabaksrook, stelt het Rijksinstituut voor Gezondheid en Milieu (RIVM).

Ook waarschuwt het RIVM dat de e-sigaretten dusdanig onveilig zijn dat langdurig structureel gebruik wordt afgeraden. Dat geldt voor e-sigaretten met en zonder nicotine.

Wel kan de e-sigaret een hulpmiddel zijn bij het stoppen met roken, mits hij voor slechts een korte periode wordt gebruikt, zegt zowel het RIVM als zijn Engelse evenknie Public Health England. Die verklaart bovendien dat vaping 95 procent minder slecht is dan het roken van tabak.

Hierdoor gesteund adverteren de vaping shops in de ziekenhuizen met leuzen als "95% SAFER" en "here to HELP YOU!". In een persbericht jubelt het bedrijf erachter over het alternatief voor roken voor medewerkers, patiënten en bezoekers. Dat alles in smaken als blueberry hill, strawberry seduction en brain freeze.

De medisch directeur van de ziekenhuisketen zegt in een reactie dat zijn organisatie "roken niet langer wil ondersteunen, zelfs niet in de auto". Hij vraagt medewerking van bezoekers en patiënten.

Bron: https://nos.nl/artikel/2292799-engelse-ziekenhuizen-verkopen-e-sigaretten-om-roken-terug-te-dringen.html

2 hours ago, Sledge said:

Wel kan de e-sigaret een hulpmiddel zijn bij het stoppen met roken, mits hij voor slechts een korte periode wordt gebruikt, zegt zowel het RIVM als zijn Engelse evenknie Public Health England.

De NOS verzint het waar u bij staat!

Het NOS journaal is ook onbetrouwbaar. Ondertiteling klopt vaak niet. Het begint echt te lijken op Staatsnieuws. Volksverlakkerij. Maar gelezen door velen, en die slikken het nepnieuws als zoete koek, want het is toch op tv? Bleh.

Ik snap er niks van...     :weetnie

Want ik mag me wel lam zuipen met 40% alcohol. 

Zit er misschien nog geen accijns op dampspullen ? 

Ik vind het wel bijzonder dat ze in Engeland niet meedoen aan het corrupte en het door belangen leidende beleid wat er in de rest van de wereld (voor zover ik weet) speelt op het gebied van dampen. Ik ben wel benieuwd hoe dat nou zit.

Voor de rest vind ik het een prachtig bericht dat dit gaande is in ziekenhuizen in Engeland. Ik stond op het punt om er zelf een draadje voor aan te maken tot ik zag dat al was gebeurd. Wel een kansloze manier van de NOS om het op deze manier naar buiten te brengen maar kan niet zeggen dat het mij verbaasd. Hier het artikel dat ik er bij wilde voegen, eentje die zich gelukkig wat meer op feiten berust dan dat de NOS doet.

https://www.nytimes.com/2019/07/10/world/europe/uk-hospitals-vaping-shops.html

@Thomaz

Het is een kwestie van centen tellen.

In die landen waar de gezondheidszorg gratis is en door de staat en door belastingbetaler direct wordt opgebracht, is ook de staat zeer geïnteresseerd in alles wat tot kostenreductie kan leiden.

In een land als bv. Nederland heeft de staat de zorg over de schutting gekieperd en in ons geval richting commerciële partijen (verzekeringsmaatschappijen).

Die zal het een rotzorg zijn hoeveel de burger moet ophoesten voor de premies. Die zijn immers gegarandeerd en verplicht.

In die constellatie kan per definitie geen kostenreductie plaatsvinden want dat zou een aantasting van de cashflow en verdienmodel zijn.