Jump to content

Recommended Posts

Vandaag nog eens een review voor een mechanical squonker.

Ik heb deze mod niet nieuw gekocht maar geruild met een forumlid, ik had een mod te koop staan die hij wel wou en ik zag deze mod wel zitten dus een simpele ruildeal.

Het spijtige is wel dat ik niet de geschiedenis van de mod ken, normaal als je een stabwood mod of iets custom koopt is er altijd een heel proces dat je doorloopt.

Zo spreek je af welke blok je wil en of je andere opties wil, tijdens de werken aan de mod stuurt de modder je normaal wel eens een under construction foto of video.

De vorige eigenaar zei me dat hij wel foto's kreeg tijdens het maken van de mod enz, maar daar heb ik nu niks meer aan natuurlijk.

Deze mod is gemaakt door Aldin Mods en dat is een modder uit Bosnië.

Wil je een mod van hem dat moet je zoals meestal contact zoeken met de modder via zijn Facebookgroep, dat is een beetje een standaard procedure geworden om een custom stabwood mod te bekomen.

Over de prijs en hoe lang het duurt om een mod van deze modder te bekomen weet ik helaas ook niets.

Beginnen doe ik met een filmpje, hier krijg je alles eens up close te zien en haal ik de mod ook een beetje uit elkaar om je de contacten te tonen binnenin.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/like👍/subscribe☑️/comment🖊️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren.

De mod kwam in zo een kleine flightcase.

SCnAQz4.jpg

Wie me al een beetje kent weet dat ik meestal de sobere kleuren verkies en niet de flashy kleurtjes, maar toen ik deze mod zag had ik iets van dit past bij de mod en het heeft wel iets wat me aansprak.

Ik weet niet wat voor type hout het is en dat is wel spijtig dat ik de info niet heb, het is wel een speciaal blokje dit.

Als je kijkt naar het rode stuk bovenaan en onderaan het groene dat lijken het wel twee verschillende houtsoorten, is natuurlijk niet maar komt wel zo over.

De afwerking van de mod is glanzend en je zou denken gewoon een laagje vernis maar blijkbaar gebruikt deze modder een ander proces.

CE is de finish en dat zou blijkbaar een bewerking zijn waar er superglue aangebracht is en die dan opgeschuurd en gepolijst, ik ken dat proces ook niet en ga maar verder op info van anderen.

Je kan het wel zien dat het geen vernis is want je ziet dat de finish in stroken is aangebracht en niet gelakt met een pistool.

Als ik heel eerlijk ben dan zou ik zelf toch de gewone vernislaag verkiezen, dat is strakker aangebracht en kan je nadien zelf nog bewerken of laten bijwerken indien nodig.

Het model van de mod is vrij basic en de manier waarop de mod werkt is ook heel basic., is ook geen grote mod.

48kl114.jpg

CQAqn7U.jpg

h3Jau7O.jpg

e4c9Y9h.jpg

Wel een leuk detail, zo is boven- en onderaan een stukje te zien van een totaal andere houtsoort.

Toch heel wat extra werk om dit te bekomen, veel meer zaag/freeswerk en onderdelen verlijmen enz.

Maar het geeft wel dat kleine extra detail.

sIXC8OM.jpg

De vuurknop is ook uit dezelfde blok gemaakt en heel basic dus want de knop drukt gewoon een koper plaatje op de batterijtube om zo de connectie te maken.

zLizjF5.jpg

De 510 is geveerd en van Modmaker in de UK.

En voor je denkt wat zijn dat voor twee oude schroeven, dat was de bedoeling van de modder om de schroeven zo te verweren.

Om eerlijk te zijn heb ik het zo ook liever dan daar twee nieuwe blinkende RVS schroeven te zien zitten.

l3WtcwM.jpg

Deze mod is een 18650 maar kan je ook krijgen in 21700 versie.

De batterijtube is zoals meestal bij stabwood mods een schroefdop, en ook die komt van Modmaker.

uVse9mc.jpg

Het flesje is ook van Modmaker en dat is het monster flesje, inhoud van 9.2ml.

Leuk want je ziet helaas niet vaak kleine squonkers met zo een groot flesje.

b89eTDp.jpg

Dat flesje schuift gewoon over een rvs tube, goede en solide systeem van Modmaker.

ur9ShXF.jpg

Er zat ook een beauty ring bij de mod gemaakt uit dezelfde blok stabwood.

Dit is wel een optie waar je extra voor moet betalen, en ik zou spijt hebben moest ik de mod besteld hebben.

Heel leuk die beauty ring maar de uitvoering is helaas wel echt slecht, zoals je ziet op de foto is de ring breder dan de mod en dit lijkt gewoon helemaal nergens op.

8zCdII1.jpg

FzgrF4V.jpg

Dat is helaas niet om aan te zien en als modder zou je dit wat mij betreft zo niet mogen afleveren...

De driptip die is dan wel heel mooi gemaakt en niks op aan te merken.

oLckgwQ.jpg

Nog twee pics om af te sluiten.

Y5cqkbk.jpg

QUzQ9KH.jpg

Geen bevindingen zoals bij andere reviews, heb alles wat ik denk van de mod tussen de pics geschreven.

• Like 6

Secondelijm wordt heel veel gebruikt bij houtdraaien en zou net zo goed een spiegelgladde finish moeten opleveren na polijsten. Heeft de modder niet lang genoeg geschuurd... Verder een heel mooi modje Jim! Ziet er gelikt uit