Jump to content
Rous

Zoektocht goeie mod en eerste rta

Recommended Posts

Dag allemaal, 

Na begonnen te zijn met de coolfire mini met slipstream tank heb ik aardig de smaak te pakken.

maar omdat de batterij nog niet een dag mee gaat, de coils ook best snel gaan (ook een leuk excuus om met draad en watten te knutselen🤪) en het gevoel heb dat de smaak beter kan, zoek ik een leuke mod met losse batterijen en een smaakvolle dl rta

Ben al een tijd aan het zoeken en vergelijken maar kom er niet uit.

ik zit nu in de richting van een  istick mix met een zeus x rta denken.

Ik hoop dat jullie mij hierin wat op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Ok, eerst een paar vragen voor je,

-Op hoeveel watt damp je, of zou je willen dampen?

-Hoeveel vloeistof verbruik je op een dag?

-Wil je vooral smaak of veel damp?

-Wil je iets kleins met 1 batterij (uwell nunchaku) of is een dikke klont (kanger five6) ook welkom?

-ben je handig en voorzichtig of prefereer je iets wat meer hufterproof is?

-niet geheel onbelangrijk, wat is het budget?

Geen enkel antwoord is fout en ik kan me ook voorstellen dat je bij sommige vragen het antwoord ook gewoon niet weet, geeft niks, we gaan je sowieso helpen

@Oomkobus

Ik zal m’n best doen zo goed mogelijk antwoord te geven☺️

-ik damp nu voornamelijk op 32 tot 35 watt met een 0,5 ss coil. Heb het gevoel dat dit hoger kan omdat de smaak vaak matig vind en moet voor Mn gevoel ook vrij lang trekken om een beetje damp volume binnen te krijgen. Merk dat ik vol gevoel in Mn longen fijner vind dan throathit met hoge pg

-hier ben ik misschien wat dubbel in. Zoals ik hier boven schreef. Ik vind de smaak en het longgevoel (als dat een woord is) op dit moment te dun. 

-de grote maakt mij niet echt veel uit. Batterijduur vind ik belangrijker. Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang een mod met 1 of 2 batterijen mee gaan.

-ben wel aardig handig en zowiezo altijd erg zuinig op Mn spullen. 

-ik zit te denken aan een budget van +/-  €100,- 

Bedankt voor het meedenken. 

Posted (edited)

Heb ik de perfecte setup voor je, precies wat ik hier in het filmpje gebruik, de wismec rx300, is een mod met 4 18650 cellen, als je hier 4 vtc6 batterijen in doet heb je Mah's for days!

De rta is de obs engine, onwijs goede smaak, en een fatsoenlijke wolkproductie, niet de makkelijkste om op te bouwen maar dat went wel. Kun je bouwen om op 50 watt te dampen, kun je ook bouwen om op 100 watt te dampen, airflow genoeg.

Vind je de rx300 toch wat te groot, z'n kleine broertje heeft twee cellen, en er is er nog eentje met drie, heten allemaal reuleaux.

Edited by Oomkobus
Woeps

Posted (edited)

@Oomkobus wauw die is huge, gaaf ding👌

Ben nu op internet aan het speuren waar ik deze zou kunnen aanschaffen maar kan em hier in Nederland niet vinden. Kiijk ik verkeerd of is deze only in America?

de tank zie ik wel, bij mr-joy. Staat daar als mtl, vind ik wat verwarrend of is dit een andere versie. Zie namelijk in jou filmpje (lekkere muziek trouwens) dat je em direct over je longen trekt. 

Edited by Rous

Mijn rx300 komt van AliExpress, begin vorig jaar was ie daar nog €23,- 

Steamcrave heeft ook nog de pwm, ook vier cellen en verder weinig instellingen.

Wat betreft de obs engine, je hebt er inmiddels een paar versies van, In het filmpje zie je de originele, daarna kwam de engine 2, die is bijzonder raar om op te bouwen maar als het lukt is ie net zo goed, de mtl is er blijkbaar ook, die moet je dus niet hebben.

Schiet me net nog te binnen, de wasp rta van oumier! Ik ben zelf onwijs fan van de RDA, maar er is sinds kort ook een RTA van, maatje van me gebruikt m en laat al z'n andere spul sindsdien liggen, single coil dus voor een beginner makkelijker

Qua smaak kan ik dan beter de gear ofrf aanraden. 

Maar dan kom je weer in het “persoonlijk en voorkeur” enzo. 

De wasp is vele malen luchtiger en ik vind dat de smaak daardoor wat vervliegt. 

De gear is ietsje strakker maar zoveel meer smaak....nadeel? Vullen,vullen,vullen. Het is net een dripper zo weinig liquid gaat er in(max 3ml met bubbel glas) maar dat neem ik voor lief. 

Nu komt de volgende en zegt....nee joh. Neem dit. 

Weer 1...nee joh. Die is vele malen beter en voor je het weet sta je weer in een bos waar meer bomen staan dan in het oerwoud 😉

Ik ben fan van de Wasp RTA maar wat Sebas zegt, het is zo persoonlijk. Iedereen heeft weer een andere aanrader.

Posted (edited)

@Oomkobus , @Sebas en @Tamaradas toevallig. Zit nu net die twee te vergelijken. Als de Wasp een lossere trek heeft vind ik die wel erg interessant😋

ach en ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat dit wel eens een nieuwe hobby kan worden dus er zullen nog velen volgen ben ik bang😅

Edited by Rous

Een hobby is zo geboren 😉

succes! @Jim heeft van beide ook een review op het forum. Misschien had je ze al gevonden. 

Staan hele duidelijke foto’s bij zodat je een goede indruk heb hoe ze eruit zien. En een filmpje met uitleg en hoe hij erover denkt. 

Neemt niet weg dat je het pas echt zeker weet als je het zelf ervaart👍

Wat dacht je van de Kelpie RTA? Projectje van vaping with vic..  Erg leuk dingetje, goede smaak en fijne airflow. 

@vaper89 ik zit ook al een tijdje te azen op de Kelpie, lijkt me een fijne rta... maar het schijnt dat de schroeven nog niet in orde zijn. Of is dat inmiddels opgelost?

@Pazmaster de kelpie is een fijne rta, maar die van mij miste twee schroeven in het deck, heb er gelijk 2 reserve in gedraaid. Builden en wicken is super makkelijk. Qua restrictie van de airflow is hij redelijk los voor een single coil rta. Smaak is prima te noemen. Schroefjes, tja, dat kon beter maar met beleid kom je een eind. 

Heb inmiddels de wasp rta in huis. Sorry @Oomkobus dat ik je advies in de wind geslagen heb wat betreft de wismec maar ben voor de istick mix met 2 batterijen gegaan. Eerste coil is gebouwd en de gewickt, liquid er in en gaan.

Wauw wat een heerlijkheid, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt wat een genot.

Nu nog leren liquids maken want dat gaat nu wel heel snel☺️ 

Knettert de Wasp rta niet? Want de dripper doet dat wel heel erg.

@Carol Zet het Wattage dan eens wat hoger. Vaak wordt het geknetter dan minder.

Hier geen geknetter trouwens bij de Wasp nano RTA.

@Carol, dat heeft weinig te maken met de rda, meer met de gebruikte coil icm de hoeveelheid watten en het gebruikte vermogen. Datvis het trucje wat je door moet krijgen. Daarnaast zijn exotische coils leuk, maar bij sommige varianten zit er teveel ruimte tusaen de draden waardoor vloeistof kan ophopen en explosief kan verdampen, het knetteren dus.. 

Precies, het knetteren komt door belletjes vloeistof die (te langzaam) heet worden en 'ontploffen' dit heb je bij coils die licht gespaced zijn en exotische coils die net niet heet genoeg gestookt worden, de oplossing is precies wat @TheRichzegt, strakker wat wicken en wattage omhoog, wattage omhoog betekent ook harder hijsen, of krachtiger zuigen.

@CarolMn eerste coil en wick pruttelde en knetterde wat, inmiddels een nieuwe coil gedraaid, buitenkanten iets gespaced zodat de coil even lang was als het luchtgat. De wick er strak ingedraaid (dit naar aanleiding van één van Jou filmpjes @Oomkobus) en de buitenkanten iets uitgedund. Heb het idee dat ik daardoor iets minder snel door Mn liquid ga (had wel héél snel een tankje leeg☺️) maar daar moeten jullie mij maar in corrigeren als dat niet klopt. 

Damp nu tussen de 40 en 45 watt meestal. Heb de vtc6 batterijen en had gelezen dat 45/50 zo’n beetje het maximale wattage is voor deze batterij. Maar bij mij pruttelt ie alleen bij het aanjagen, en dan blaas ik altijd even.