Jump to content

De wirwar aan onderdelen word mij steeds bekender, nu kan ik verder vragen


Recommended Posts

Ik heb idd ergens gelezen dat je bij dl echt rekening moet houden met de nicotine. Ik heb altijd zware shag gerookt ? en in mijn mtl damp ik 12mg. 

 

Binnenkort komt er dus een nieuwe mod met een dl tank. Is het verstandig eerst met lagere mg nicotine te beginnen? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, The Unknown said:

Hoge nicotine mg met DL maakt kans dat je je 5 slagen in het rond hoest, begin laag met 5mg en bouw op totdat het te doen is, ik ging ook de eerste keer met een 12mg nicotine helemaal in de hoeststuip.

Zegt niet zo veel., Ik ging zeker de eerste week ook kompleet tegen de grond van het hoesten als ik liquids dampte uit het testgerät....met 0 mg. 

Mensen moet ook niet te snel aangeraden worden de nicotine te verlagen als ze sowieso nog in de hoestperiode zitten. Gewoon even een weekje doorzetten. Bij mij was daarna, op 18 mg, het hoesten helemaal over. (Inmiddels kan ik wel weer hoesten op 18 mg, maar dat is een heel andere hoest). 

Maar voor DL is doorgaans 3 prima, heel zware rokers (tegen de 2 pakjes) 6. 

 

@IkVriend87 - of je zware shag of lichte mentholsigaretten hebt gerookt maakt eigenlijk niet zo heel veel uit ; belangrijker dan WAT je gerookt hebt is de HOEVEELHEID die je gerookt hebt, dus hoeveel minuten per dag je iets anders dan lucht hebt ingeademd eigenlijk., Dat weet natuurlijk niemand precies, het zijn maar richtlijnen, maar het is zeker niet zo dat iemand die zware shag rookt definitief veel meer nicotine binnen kreeg dan iemand die (lichte) sigaretten rookte. Het verschil tussen die twee zit hem veel meer in de soort tabak (en bij sigaretten, andere rotzooi in plaats van tabak) en dus in de smaak. Naast hoeveel je rookte is het belangrijk welk apparaat je gebruikt : hoe lager de weerstand, hoe meer damp, hoe meer nicotine per hijs binnenkomt. 

 

(Wel ben ik er van overtuigd dat zelfgedraaide  tabak een heel groot stuk minder ongezond is dan kant en klare sigaretten, maar dat terzijde). 

Edited by L33ntje
Link to comment
Share on other sites

Nou ik was toen echt niet van plan door te dampen met die hoestbuien en dat slaat ook werkelijk nergens op dat advies, gewoon rustig opbouwen dan blijft het dampen ook nog een prettige bezigheid.

Je begint met hardlopen of joggen ook niet in de hoogste versnelling en dan maar roepen "doorzetten" en dan de lol verliezen of erger, gewoon ook rustig opbouwen met hardlopen zodat je kan wennen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On ‎28‎-‎6‎-‎2019 at 11:32, Moppersmurf said:

Koop de losse batterij voor die mod NOOIT in China, maar bij een gewone hollandse webshop. nkon.nl heeft een ruime keuze.

 

Ja, jôh,  nkon.nl koopt de batterijen niet uit China en maakt de batterijen lekker zelf....  (echt niet)   :gek

Maar wie de batterijen veel sneller in huis wil hebben, kan beter bij nkon.nl bestellen.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bypass bij een gereguleerde mod betekent dat de batterijspanning ook de spanning op de coil is. Het vermogen hangt dus alleen af van hoeveel spanning de accu nog heeft en de weerstand van de coil. De gebruikelijke beveiligingen werken in principe wel.

 

Het werkt dus als een mechanische mod, maar bij b.v. een te lage coilweerstand zal er een foutmelding komen. Bij een echte mech mod moet je dus zorgen dat b.v. een te lage coilweerstand NOOIT voorkomt.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben even aan het rondneuzen geweest op het forum maar ik kan mijn antwoord nog niet goed vinden. 

 

Als je een liquid zelf mengt (pg/vg/nicotine/aroma) dient deze te stepen (is dat een juist werkwoord?) maar als ik twee verschillende smaken kant en klare liquid meng, moet deze dan ook nog stepen of kan ik die meteen dampen? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...