Jump to content

Dovpo Topside dual carbon edition

Recommended Posts

Na de Topside single en dual is er nu de Topside carbon, zat al een tijdje te wachten op deze mod.

De Topside squonkers zal iedereen ondertussen wel kennen denk ik, het is de squonker met het beste en simpelste vulsysteem dat er bestaat.

Deze carbon editie is een upgrade van de bestaande Topside dual, het enige verschil is dat ze een carbon met resin materiaal gebruiken voor de "shell" van de mod en Dovpo heeft Yihi een chip laten ontwikkelen heeft speciaal voor deze mod.

Dat carbon met resin is niet fake ofzo, nee dat zijn echte losse carbon fiber vezels gemixt met resin.

Als je wil weten hoe ze dat maken moet je de ontwerper (The Vapor Chronicles) zijn introductie filmpje op Youtube maar eens bekijken, daar laat hij een filmpje zien van in de Dovpo fabriek en zie je hoe dit gemaakt is.

Voor de rest is de mod hetzelfde formaat gebleven als de normale Topside dual, meer vertel ik wel tussen de foto's door.

Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles eens up close zien en overloop ik de Yihi chip eens.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view👁️/like👍/subscribe☑️/comment🖊️ op mijn kanaal is welkom en weet ik te appreciëren.

De verpakking:

hcfBuOW.jpg

En buiten de mod zit er dit nog in het doosje:

r8GYlQx.jpg

Dit is dus het materiaal waar het uit gemaakt is:

3h6WL3z.jpg

Heb gekozen voor de rode versie maar je hebt ook nog blauw, wit en roze/paarsachtig van kleur.

Het carbon/resin voelt heel goed en zacht aan in de hand, het is een leuk materiaal dat je waarschijnlijk in de toekomst nog wel vaker gaat zien op mods.

De afwerking van de mod is ook zo goed als perfect, geen spleten of andere foutjes.

c3t0bww.jpg

PZOQe7L.jpg

HCdQFjD.jpg

leYO6e0.jpg

dOOQMOD.jpg

Ook de faceplate is netjes, omdat het een Yihi chip is heb je wel drie knopjes onderaan, je + en - knop en de knop in het midden is je selectie knopje.

KNW3PC5.jpg

TAuwZ1E.jpg

De vuurknop is uit hetzelfde materiaal gemaakt en dat is een mooie touch.

Bxzo7lD.jpg

Bovenaan heb je een degelijke 510 connectie, zelfde als bij de Topside single die ik nu toch al een hele tijd heb en gebruik en waar ik nog geen probleem met ondervonden heb.

4Hx5gob.jpg

Onderaan je batterijklepje.

ZJ6MMw1.jpg

Het scharnier van het klepje zit een klein beetje speling op maar dat hebben de meeste mods wel.

Verder is alles wel netjes afgewerkt.

TYnpG8p.jpg

Langs onder kan je ook het flesje verwijderen wil je dat eens uitkuisen.

3JMwkvk.jpg

Je krijgt ook twee flesjes bij de mod, een wit en een donker flesje.

Het reserve flesje komt met een dop bovenaan, dus als je wil kan je dat flesje gevuld met liquid meenemen.

Voor mij hebben de Topside flesje ook de perfect stijfheid van siliconen, niet te hard of zacht.

En 10ml liquid volume is ook heel handig.

Ix4OJPw.jpg

8gODPXo.jpg

Om te vullen en daarom heeft de mod ook de naam Topside, schroef je gewoon de dop bovenaan los en via deze weg dump je 10ml liquid in het flesje.

Een makkelijker en beter systeem om een squonkflesje te vullen is er nog niet, geen gedoe met flesjes uit de mod halen of kans op morsen.

PhLsF4E.jpg

WWwrqyn.jpg

Als chipset heeft Dovpo een chip bij Yihi laten ontwikkelen speciaal voor deze mod, waarschijnlijk gaat Yihi deze chip nadien ook wel gebruiken in andere mods.

Deze Yihi chip is wel simpeler in gebruik dan hun andere chips.

In mijn filmpje overloop ik alles eens, hier ga ik gewoon wat random pics posten van de layout en menu.

Een mooi en heel duidelijk werkscherm krijg je hier wel met alle info die je nodig hebt.

0t2vkBR.jpg

Q9yXlL0.jpg

1oESCNA.jpg

n5IhwFR.jpg

Het menu scherm daar had men wat mij betreft andere kleuren voor moeten gebruiken, dat blauw met witte letters en als selectie gele letters is niet echt heel duidelijk.

zab7PEO.jpg

Als je wil kan je tot 30mm RDA's gebruiken op deze mod, achteraan bij de vuldop zal je dan wel een kleine overhang hebben maar het kan.

Zelf heb ik niks met 30mm RDA's dus 24 of 25mm is perfect.

QkHk1gc.jpg

Nog een handcheck om af te sluiten.

OhldwUM.jpg

Mijn bevindingen:

- Tja net zoals bij de Topside single niks dan lof over deze mod!

- De mod is niet overdreven groot of zwaar, het blijft een dual 18650 squonker met 10ml flesje dusja.

- Afwerking en kwaliteit is heel goed.

- Heel goede flesjes en beste vulsysteem dat er is.

- Het carbon/resin voelt heel goed en zacht aan.

- Degelijke Yihi chip die vrij simpel in gebruik is om een Yihi chip te zijn.

Heb niks als minpunt voor deze mod.

Wil je een dual battery squonker en heb je iets meer geld over voor deze versie kan ik die gerust aanraden, zo niet dan is de gewone Topside dual ook een goede optie.

• Like 13

Ik wilde al graag een dual topside gaan halen, maar deze carbon versie is ook wel erg mooi!
Twijfel of ik dat beetje extra ga neerleggen of dat ik het bij de standaard versie hou.

Thnx voor de review Jim

Alhoewel ik het een prachtig uitziende squonk mod vind ben ik uitermate tevreden met de single 21700 versie, dus nu maar hopen dat deze ook in die versie langs gaat komen.

• Like 1
  • 3 weeks later...