Jump to content

Batterij verkeerd om opgeladen

Recommended Posts

Dringende vraag: ik haal net twee 18650 uit mijn externe lader en ik zie dat een van de twee er verkeerd om in heeft gezeten. De indicator lampjes van de lader gaven allebei groen aan. Kan me nu iets misgaan bij het gebruik van de verkeerd om geladen batterij? Heb ik hem nu gemold? Graag advies voor ik een woningbrand veroorzaak...

Even terug in de lader op correcte wijze natuurlijk.

Meeste laders hebben een beveiliging dat een batterij niet word opgeladen als hij verkeerdom zit.

Geen gevaar verder hoor maar waarschijnlijk wel 1 lege accu.

Had je hetzelfde paartje batterijen verkeerdom in een mech gestopt was het wel fout gegaan dus goede gewoontewees altijd voorzichtig met plus en min kant.

• Like 1
  • Thanks 1

Check! Ik heb een Xtar oplader en ik had zo gauw al even gevonden dat er een polariteit beveiliging op zit. Kennelijk heeft hij hem ook nog gewoon geladen want de mod geeft aan dat de batterij gewoon vol zit nu. 

Inmiddels een week verder en na enkele laadcycli werkt de batterij zonder mankeren. Vraag niet hoe het kan. Weet overigens zeker dat ik hem echt verkeerd-om heb gehad. Maar kennelijk heb ik een heul slimme lader!😄