Jump to content

Vandy Vape Kylin Mesh RTA review.


Jim

Recommended Posts

Velen hebben het geprobeerd en gefaald, toen kwam Wotofo met de Profile en die hebben mesh in de kijker geplaatst.

De Profile is ondertussen het grootste succes van Wotofo geworden, en als er succes is worden ook alle anderen wakker om op dat succes te teren.

Het is wat het is, Vandy Vape heeft gewoon schaamteloos het volledige deck van de Profile gebruikt dus het ontwerpen van deze Kylin M heeft hun niet veel kopzorgen gegeven.

Zo dat is van de kaart en nu kan ik verder met de review van deze tank.

 

De Kylin M is dus een mesh RTA met top airflow, 24mm aan de base maar breder in het midden.

De rest lees je tussen de pics door.

 

Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles zien en voorzie ik de tank van een build en zie je hoe ik deze wick.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren.

 

 

Dit is de verpakking en gelijk ook het katoen dat ze aanbieden voor deze RTA.

hbn7jo4.jpg

 

De spares en extra's die nog in het doosje zitten.

PpAZ8oC.jpg

 

De tank zelf ziet er wat mij betreft wel OK uit, het enige wat ik wou dat ze aangepast hadden is dat Kylin logo.

Ik snap het wel, het is de Kylin reeks en die hebben allemaal dat logo maar ze mogen toch wel eens afstappen van die Kylin reeks en nieuwe namen bedenken voor hun tanks.

kmFLbTg.jpg

QNxn9Tp.jpg

 

Onderaan de gebruikelijke info en je kan deze tank op een hybrid gebruiken als je dat wil.

df6t8JW.jpg

 

Deze groenige 810 driptip had Vandy Vape twee jaar geleden al en nu nog steeds, ook hier mogen ze toch wel eens wat meer moeite doen en met iets nieuw komen.

Je krijgt ook een 510 driptip adapter als je liever je 510 tips gebruikt.

jLnSnG0.jpg

 

Top airflow dus wat ideaal is voor de mensen die het wicken nog niet onder de knie hebben, maar toch is top airflow is geen ultieme oplossing.

Want wick je niet goed dan gaat je deck flooden en valt er ook niet veel te dampen, het enige verschil met bottom airflow is dat het niet direct over je mod zal stromen.

Door al de kleine gaten is de airflow bij deze tank wel erg "smooth", wel veel airflow en iets luider meer dan de Profile RTA.

Is regelbaar natuurlijk.

z4Dq4q8.jpg

 

Topfill bij deze tank en de schroefdraad is heel goed bij deze tank, loopt heel erg soepel.

fzC3GRH.jpg

 

Een RTA uit China zonder bubble glas, dat is iets wat volgens mij nooit meer zal verdwijnen.

In het begin was ik niet voor bubble tankjes maar ben het ondertussen zo gewoon geworden, en bij deze RTA komt ook zo een glaasje.

3ml met het recht glas en 4.5ml met het bubble glas.

G4JcQ9f.jpg

TdrhZto.jpg

 

Hier zie je hoe de airflow naar binnen komt, de airflow komt binnen en dan onder een hoek van ongeveer 45° naar beneden.

Zijn vele top airflow RTA's die ongeveer hetzelfde top airflow systeem gebruiken.

Vk6EP7L.jpg

 

Het deck is dus bijna een kopie van het Profile deck, hier en daar optisch een beetje anders.

Maar om eerlijk te zijn hebben ze ook wel een verbetering aangebracht, zo heeft dit deck spring loaded klemmen.

OSXZsJR.jpg

viqkaWb.jpg

DG2V53J.jpg

 

En Vandy Vape komt ook onmiddellijk met meer mesh opties dan Wotofo, ze hebben sinds de Profile dan ook de tijd gehad om dat mesh verder uit te spitten.

Zo krijg je bij deze RTA direct twee types van mesh en je krijgt er ook twee van elk, dus vier strips mesh waar je toch al een tijdje kan van dampen.

Maar Vandy Vape heeft ook dual mesh strips en SS mesh, dat zal binnen dit en enkele weken op de markt komen.

Dat dual mesh wil ik wel zeker testen van zodra ik het vast kan krijgen.

Je krijgt dus deze twee types mesh bij deze RTA, de specs staan op het doosje.

8pZCwBV.jpg

T1Ox6MP.jpg

 

Net zoals bij de Profile krijg je een staafje om je mesh over te buigen in de juiste vorm.

Q0UTEup.jpg

 

Het mesh plaatsen stelt niks voor, het valt zo in de klemmen en je moet het enkel nog aandraaien.

XjDfjvM.jpg

X7N0uUs.jpg

 

Je krijgt bij de tank ook twee stukken katoen en dat katoen is volgens mij identiek als dat van de Profile, zelfde afmetingen en de dikte is gelijk en voelt ook hetzelfde aan.

De maat van het katoen is wel de perfect dikte om elke deeltje van het mesh te bedekken.

vDzlqjd.jpg

 

In mijn filmpje zie je me de tank wicken, ondertussen al ongeveer zes keer op dezelfde manier gewickt en is gewoon perfect wat mij betreft want kan chainvapen zonder zorgen en lekken doet het ook niet.

Als je nog nooit een tank als deze gewickt hebt dan is het de eerste keer misschien niet goed maar je zal het wel leren.

Wat ik altijd goed doe bij dit katoen is de uiteinden echt heel grondig uitkammen, maar echt stevig uitdunnen want er komt bijna de helft af.

mdp5PXB.jpg

 

Dan knip ik het onder een hoek van ongeveer 45° af en stop het in de wick gaten.

AEmcRpn.jpg

 

Na het uitdunnen ben ik zeker dat het niet teveel katoen is en gaat verstikken en dry hits geven.

Je ziet ook altijd in mijn filmpjes dat ik altijd nog heel makkelijk met mijn pincet door het katoen kan gaan, zo weet ik dat het niet te dik in de gaten zit.

Ed6sp41.jpg

B3LyF3P.jpg

 

Nog twee pics van de tank op een mod, het is een beetje flashy maar deze combinatie is wel mooi wat mij betreft.

Je ziet op deze pics ook wat mijn favoriete stand van de AFC is bij deze tank, bijna voor de helft dicht.

D6onC5E.jpg

DntCYL0.jpg

 

Mijn bevindingen:

- Ik ben fan van deze tank!

Geeft deze RTA meer smaak dan de Profile Unity mesh? het verschil is miniem en moest ik ze blind testen met dezelfde liquid en zonder de airflow te horen zou ik moeten gokken welke de Kylin is.

- De airflow van deze tank is ruimer dan de Profile en de top airflow is toch een andere andere ervaring dan de Profile waar de airflow van opzij kwam.

Maar slechter is de airflow niet maar misschien wel iets luider.

- Wat deze tank wel beter maakt dan de Profile RTA is de manier van wicken, bij deze Profile hebben ze meer juice flow gaten voorzien en daarom moet je bij die tank meer opletten hoe je die wickt.

Op social media komen dagelijks in alle groepen wel vragen van help mijn Profile lekt, voor mensen die het wicken niet onder de knie krijgen is deze Kylin veel makkelijker.

- Als je de Profile uit elkaar wou draaien moest je de tank van de mod halen omdat het deck maar blijft draaien, dat heb je bij deze Kylin niet.

 

 

Kortom als ik moet kiezen voor het gebruiksgemak dan kies ik deze Kylin, als ik moet kiezen op gebied van looks dan is de Profile RTA mooier en strakker.

Het is niet mijn gewoonte om te gaan vergelijken in reviews, meestal hou ik me gewoon aan de feiten.

Maar ik weet zeker als ik niet ging vergelijken met de Profile RTA dan ging ik daar veel vragen over krijgen, dus voor deze keer kreeg je mijn mening van beide tanks in de review zelf.

 

Edited by Jim
  • Like 11
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Jim je maakt me wel nieuwsgierig naar dit tankje. Als het bij Ali te koop is dan ga ik het waarschijnlijk wel kopen.

De unity bevalt me uitstekend en het is niet verkeerd om nog zo'n soort tankje te hebben. De afsluiting van de tank, de top cap, vind ik beter dan van de unity waarvan de rubber ring ging uitzetten en er uit floepte. Maar nu met een ring van fietsbinnenband blijft het wel weer goed zitten.

Het enige minpuntje dat ik nu kan zien is de kruiskop om de mesh mee vast te zetten. Waarom doet men daar geen inbusboutje in he.

Ik zou er ook wel meteen het bubbleglas op zetten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zo de Kylin is binnen en doetut erg goed. Ik heb wel de driptip iets ronder gemaakt aan de buitenkant want ik vond het nog te scherp en dan is het net of je een elektriciteitsbuis in je mond stopt.

Mooi, weer een extra tankje om mee te nemen naar Gent.

Loop ik straks door het Gentbos te dampen, verschijnt ineens de brandweer... ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...