Jump to content

E sigaret en hartklachten


Guest Ammi

Recommended Posts

Guest AppieDappie

Haha, ok, ik hou erover op. Ik kwam hier eigenlijk om te kijken of ik 60ml liquids die ik niet lekker vind evt. kan ruilen hier. Toen las ik dit bericht over medische effecten en wilde m'n ervaring delen (volgens mij is het een forum, geen science lab). Maar je wordt meteen een hoek in gedrukt waarbij je zelfs je eigen ervaring moet gaan bewijzen. Als het niet geschreven is bestaat het niet. Ik ben vrij genuanceerd en hanteer gewoon common sense. Exact zoals ik al zei wordt er nu gereageerd. Mensen moet het eerst verteld worden of iets ongezond is ipv een beetje kritisch te denken dat PG/VG / suikers + nicotine + smaakstoffen verhitten en inhaleren niet "net zo gezond" is als het gewoon niet doen. En alsof een artikel mij moet overtuigen dat ik er niet kortademig van werd?!? Want dan lees ik geen onderzoeken?

Dit is gewoon mijn standpunt. Ondanks het lezen van onderzoeken. Dus ik weet niet wat jij uit die (vaak vage en niet sluitende) onderzoeken haalt, maar je hebt recht op je eigen overtuiging.

Link to comment
Share on other sites

Niemand beweert dat dampen net zo gezond is als schone lucht inademen maar beweringen op basis van ervaring en ideeën als waarheid verkondigen en de onderzoeken die er wél zijn gedaan wegwuiven is voor mij niet ‘common sense’ gebruiken.

 

Ik zou bijna zeggen: don’t feed the troll

 

Welkom trouwens

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest AppieDappie
2 minutes ago, Hansy said:

Beschrijf dan eens wat hoe jij rook kan zien tussen de damp die blijft hangen, je moet dan over hele speciale ogen beschikken. Wat je ziet is een aerosol microscopisch kleine druppeltjes die in de lucht hangen, die druppeltjes hebben niet allemaal hetzelfde formaat, de grotere druppeltjes hebben langer de tijd nodig om te verdampen in de lucht.

Zou kunnen inderdaad. Ik accepteer best dat wat ik zeg wellicht niet waar is hoor. Maar dan nog, als je een zwarte coil krijgt en dus iets verbrand, dan krijg je geen 100% stoom.

En de problemen die ik bij veel vapen kreeg kan ik weinig aan doen, dat is gewoon zo. Sorry mensen dat ik kritiek observeer ipv mezelf enable dat vapen echt super gezond is.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, AppieDappie said:

Als ik naar m'n "Stoom" kijk, dan zie ik wel degelijk een deel rook.

 

Dat heb ik hier nog niet gezien. Bij een stoomlocomotief, ja,

van de kolen die verbrand worden...

Link to comment
Share on other sites

Guest AppieDappie
12 minutes ago, Tamara said:

Niemand beweert dat dampen net zo gezond is als schone lucht inademen maar beweringen op basis van ervaring en ideeën als waarheid verkondigen en de onderzoeken die er wél zijn gedaan wegwuiven is voor mij niet ‘common sense’ gebruiken.

 

Ik zou bijna zeggen: don’t feed the troll

 

Welkom trouwens

Dank je ?

Ik wuif niks weg ... die onderzoeken vind ik bijzonder belangrijk. Alleen niet zodanig dat je kunt gaan beweren dat er geen (lange termijn) gevolgen zijn op de gezondheid. Maar dat de voorlopige onderzoeken in ieder geval aantonen dat het niet bijzonder schadelijk is en een stuk beter dan roken, dat is zeker zo. Waar beweer ik dat dit niet zo is?

Het wordt me bijna opgedrongen dat ik niet kortademig kan raken van vapen en dat ik het niet geloof dat het 100% stoom is, want er is geen onderzoek voor , terwijl je weet dat er iets verbrand en je het vervolgens inhaleert ... Tsjongejonge. En er wordt dan gereageerd of ik de bron van het kwaad ben.

Nee, ik snap dat m'n first post bijzonder ongelukkig was, maar ik ben hier geen adverteerde van de tabaksindustrie oid. Ik zal me gaan begeven op (hopelijk) een wat gezelliger deel van het forum. Succes ermee.

Edited by AppieDappie
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, AppieDappie said:

Maar dan nog, als je een zwarte coil krijgt en dus iets verbrand, dan krijg je geen 100% stoom.

Het residu wat op je coil achterblijft is geen verbrandingsproduct, het is meer een laagje dat niet volledig verdampt is en dat daardoor steeds dikker wordt als de coil weer afkoelt, zeker met zoete vloeistoffen.

Dit kan je verwijderen door de wick te verwijderen en de coil te laten gloeien, dan vindt er inderdaad verbranding plaats en de coil is weer schoon. dit proces vindt tijdens het dampen nooit plaats omdat de vochtige wick voorkomt dat de coil gaat gloeien.

@Marcel loves E6 Haha je was me net voor.

Link to comment
Share on other sites

Laten we het erop houden dat het wat rot je strot uit kwam. Als je beweert dat schone lucht inademen waarschijnlijk gezonder is dan zijn we het daar in ieder geval wel over eens. 

 

Verder is dit meestal een gezellig en informatief forum :grins

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

@AppieDappie Wij dringen je niet op dat je niet kortademig word van dampen, als jij dat ervaart dan twijfelen wij daar niet aan.

Hoe damp je? MTL of DL, als je heel heet DL dampt dan kan ik me er iets bij voorstellen dat je de bronchiën irriteert en daardoor kortademig wordt.

Link to comment
Share on other sites

Ook ik beweer niets over je persoonlijk ervaren kortademigheid.

 

Maar ik ageer tegen ongefundeerde uitspraken over de e-sigaret en het dampen. Net zoals @Marcel loves E6 zegt. Er zijn hier regelmatig mensen langsgekomen die hun klachten meenden te moeten toeschrijven aan dampen. En vaak heel erg van zichzelf overtuigd waren. En tot nu toe heb ik iedereen uiteindelijk daarop terug zien komen.

Wegens diagnoses bij arts, ontdekken dat zij zelf gevoelig waren voor zaken, of omdat dingen te maken hadden met stoppen met roken in plaats van met de e-sigaret.

 

Er is dus voor mij geen enkele reden om mijn mening te wijzigen.

 

Je zou natuurlijk de eerste kunnen zijn die iets waarneemt, hoewel ik de kans klein acht gezien eerdere ervaring van toegewezen klachten. Wat ik bedoel te zeggen is, de waarneming niet ontkennen. Maar stop met allerlei onbewezen verbanden en onbewezen insinuaties te plaatsen als waarheid.

 

Edited by elja
Link to comment
Share on other sites

@AppieDappie Misschien ben je wel een dry hitter. Dan kan het inderdaad zo zijn dat je er kortademig van wordt en rook ziet in damp. Het feit dat je het maar steeds weer hebt over dat er verbrandingen plaats vinden zou het 1 en ander kunnen verklaren als je een dry hitter bent ?

 

Overigens welkom.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, elja said:

Je zou natuurlijk de eerste kunnen zijn die iets waarneemt, hoewel ik de kans klein acht gezien eerdere ervaring van toegewezen klachten. Wat ik bedoel te zeggen is, de waarneming niet ontkennen. Maar stop met allerlei onbewezen verbanden en onbewezen insinuaties te plaatsen als waarheid.

 

Daarbij zou het zo maar eens kunnen zijn dat het psychosomatisch van aard is.

Link to comment
Share on other sites

@AppieDappie Ik word btw ook kortademing van dampen hoor, net als er waarschijnlijk vele anderen zijn. Het is wel van korte duur en na een paar ademteugen weer weg. Waar damp zit, kan geen zuurstof zitten in je longen.........dat is mijn verklaring ervan in ieder geval. Saturatietesten bij de fysio wijzen dat ook uit, waar ik het proefondervindelijk heb aangetoond met mezelf als testobject. Bij binnenkomst na ff (expres) van tevoren heftig te dampen in de auto, meette ik een waarde van 95% en een paar minuten later weer 'gewoon' rond de 97-98%.

 

Waar ik zo op aansloeg na je eerste bericht, was dat je zo stellig zegt dat er rook in je damp zit en dat is gewoon niet zo, als je het goed doet tenminste. Je verklaring, dat je het zelf ziet en dat het dan dus ook maar zo moet zijn, gaat niet op natuurlijk he ? 

Ik zie zelf de horizon, als ik op de snelweg rijd, maar dat betekent nog niet dat de aarde plat is. En niet alles wat zwart is, is verbrand........zoals deze letters

 

 

 

 

oja.....wat heb je te ruil ? ? 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...