Jump to content

E liquid base


Guest Magicnld

Recommended Posts

Guest Magicnld

Ik ben vanplan zelf liquids te maken nu zag ik dat je een basis nodig hebt maar nu blijkt dat rookmachines het zelfde spul gebruiken volgens websites is dit te gebruiken als basis? 

Link to comment
Share on other sites

Guest Magicnld

Heb het doorgelezen maar niks daar over te vinden. Ik dacht dat er wel scheikundige zaten die dit wisten 

Link to comment
Share on other sites

Ja de rookmachine vloeistof is in principe ook vg maar of ik het in mn longen wil is een tweede.

Koop gewoon vloeistof bedoeld om te dampen dat zal bijna altijd een betere grade zijn en dus zuiverder.

Voor de prijs hoef je niet naar alternatieven te zoeken.

En je hebt nog tijd om voorraadje in te slaan ?

Link to comment
Share on other sites

Er is niks waar je scheikundige kennis voor nodig hebt.
Maar de grote toegevoegde waarde van dit forum is de enorme bron van informatie.
En nee, de kwaliteit voor rookmachines moet je niet gebruiken.
Er is een wiki en er is een zoekmachine, maar ga nou niet op rookmachine zoeken.

Link to comment
Share on other sites

rookvloeistof voor rookmachines is bedoeld voor een hele andere doelgroep dan dampen van een vaper.

Sommige rookvloeistoffen voor rookmachines hebben toevoegingen van bijvoorbeeld olie om het effect te verbeteren in bepaalde omstandigheden.

Waarom rookvloeistof voor rookmachines kopen als je ook base speciaal voor vapen aan kan schaffen.

 

Edited by jackal_ut
Link to comment
Share on other sites

Och, op mijn eerste cannister van vijf liter dampvloeistof (toen nog 70/30) stond met grote letters 'Nebelfluid'. Probleemloos leeggedampt.

Op mijn -bijna lege- 10 litertank VG stond 'horse fluid'. Ook niks mis mee. PG is PG, VG is VG.

 

Beide vloeistoffen hebben legio toepassingen, waarvan dampen maar een heel klein randverschijnsel is. Ze worden dan ook niet speciaal voor dampen gemaakt, hooguit gebotteld en gemengd.

 

Toen het zelf mixen met aroma begon (de eerste durfallen al in 2007/2008) WAS er nog helemaal geen 'dampbase'. Ze gebruikten wat er was (aanvankelijk alleen pg trouwens), en dat bleek prima te werken. Maar er zijn nog altijd geen fabrieken die uit aardolie of planten pg en vg maken voor uitsluitend dampvloeistof. 

 

(Let wel: theaterrook maken is een hele kunst waar van alles aan de vloeistof toegevoegd kan zijn, dus let vooral op dat je pure pg, vg en eventueel water te pakken hebt. Alle andere ingrediënten zijn niet per definitie dampbaar !)

Edited by L33ntje
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...