Jump to content
Xe construct

Problemen pico eleaf 75 startkit

Recommended Posts

Hallo ,

ik ben sinds 19 maart gestopt met sig roken en beginnen dampen.

tot hiertoe lukt het me heel goed.

Nu heb ik al twee dagen pech met de vaper.

ik heb een startkit pico eleaf 75w met een melo 3 tank.

gisteren moest ik mijn coil veranderen 0,3ohm ik heb dit gedaan hoe het hoort maar als ik wou starten maakte het een raar geluid en kwam er niets van damp uit .

heb enkele keren de coil terug uitgehaald of vaster gedraaid maar het lukte niet .

uiteindelijk terug nieuwe coil ingestoken en dan was het in orde .

nu 24 uur later heb ik terug het zelfde probleem plots tijdens het dampen terug dat raar lawaai en komt helemaal geen damp uit . Ik damp op 35w

iemand enig idee hoe dit komt ? Ik word er gek van 

melo 3 is niet zo geweldige tank.

Heb er twee en gebruik ze niet meer.

Als een betere tank raad ik aan siren 2 of de kayfun prime.

Het lijkt erop dat er geen goed contact is met de coil. De 510 pin (de centrale pin aan de onderkant) zit volgens mij met rubbers vast en kan beperkt heen en weer bewogen worden. Als die vanuit je coil gezien te veer wordt ingedrukt, maakt hij slecht of geen contact. in jouw geval dan slecht

Of je hebt een stel rotte coils te pakken, dat kan ook. Ook niet geheel ongewoon en daar moet je het dan maar mee doen. Dat betekent wat vaker coils wisselen helaas

De melo III staat niet heel erg goed bekend, veel problemen. Als je zelf wil gaan coilen, heb je meer keus en heb je het meer in de hand. Ik snap dat dat een grote stap is, maar het is ook geen rocketscience. Daarnaast zijn er ook gewoon betere DL tankjes op de markt en kan je daar eens naar kijken. Bijvoorbeeld de Vaporesso NRG SE. Als je het niet erg vindt om in Frankrijk te bestellen, kan je daar de 3,5 ml versie bestellen. Die is gewoon 22 mm en kan je zonder pardon op je pico schroeven

Dat raare geluid, is het een soort van gegorchel / geborrel ? Het zou kunnen dat je coil oversaturated is en niet goed verdampt. Heb je al geprobeerd om iets hoger in wattage te gaan ?

Verder ben ik het niet echt eens met dat de melo 3 een slechte tank is, ik gebruik hem regelmatig nog en vind het een prima ding, voor sommige liquids vind ik het een fijnere smaak t.o.v. de wasp nano rda / melin rta. Wel moet ik daarbij zeggen dat de standaard ec coils echt bagger zijn en ik zou je aanraden om eens een setje ec-2 coils aan te schaffen, ik gebruik zelf de ec-2 0.5 ohm's op 38-43 watt.

Ik heb ook goeie dingen gelezen over de ec-m en ec-n coils maar heb ze nog niet zelf gebruikt.

Fijnere smaak dan een RTA/RDA? Dan doe je echt iets verkeerds... 😞 Maar goed, over smaak valt niet te twisten. Dat blijkt maar weer. Ik ga inmiddels alweer een aantal jaren mee, maar er zijn er maar weinig, incluis mezelf, die echt vriendje worden met de Melo 3. Het werkt, maar er is zoveel beter op de markt. Ook, maar zeker op het gebied vn Sub-ohm tanks met fabriekscoils.

Ik haal even alles weer weg wat ik had geschreven, want ik had hier NET een knul aan de bali met exact het zelfde probleem dat jij hier beschrijft.

Coil (in een iJust S, maar dat zijn de zelfde coils) maakte nog wel geluid, maar er kwam geen damp meer af. Ook niet op een andere akkudrager, ook niet met nieuwe liquid, gewoon wel geschreeuw maar geen wol. Heel vreemd. Heb de coil omgewisseld en ding dampt weer als een stoomlocomotief. 

Daarna heb ik de coil uit elkaar gesloopt, maar er is niks vreemd aan te zien. Watten een beetje aangeschroeid, gloeidraad donker maar zeker niet verkokelt, niet aangebrand, zou gewoon normaal moeten functioneren. Maar dat doet hij dus - na een val in dit geval, maar het kan ook toeval zijn - niet. 

'Geen damp meer'  kan inderdaad een van de redenen zijn om van coil te wisselen, maar eerlijk is eerlijk, in twee jaar had ik dit nog eigenlijk niet meegemaakt. 

Het is bekend dat je soms gewoon pech kunt hebben met een coil. Of zelfs met een doosje coils. Waar je ze koopt maakt dan eigenlijk nog niet eens zo veel uit ; het is niet zo dat coils uit de winkel altijd goed zijn en uit China altijd slecht ofzo. Maandagmorgencoils. Van Baby Beast een tamelijk normaal verschijnsel, maar van Eleaf zoals gezegd voor mij tot nu toe een eerste keer. 

Waarom je coil de tweede keer zo snel kapot / op was, kan ik alleen maar naar gissen. Daarvoor moet ik zien hoe je dampt (mits daar de oorzaak in zit, want dat hoeft dus niet per se). Zo had ik vorige week een dame die van iemand een enorm dampkanon gekregen had, met de instructie twee, drie seconden op de vuurknop te drukken, dan los te laten en dan een trekje (mtl) te nemen. Functioneerde, maar vraag niet hoe.....Met een Melo levert diezelfde taktiek vermoedelijk vrijwel geen damp op. Maar als je eerder normaal hebt kunnen dampen, kan daar de oorzaak niet zitten. MTL dampen van DL coils (want dat is dit wel) resulteert eerder in een verbrande smaak en zeer hete damp, en kan je ook flink coils kosten, maar in de regel niet doordat ze er gewoon mee ophouden. Kortom, giswerk. 

Zo slecht is de Melo III overigens ook weer niet hoor ; het is een standaard ' beginnerstankje'  dat prima jarenlang dienst kan doen zolang je niet beter gewend bent. Echter, wanneer je eenmaal een verdamper gebruikt hebt die wat meer smaak geeft, en helemaal een -goed gewikkelde - zelfbouwer, komen smaken in de Melo gewoon niet goed meer tot hun recht. Je raakt verwend als het ware. Mijn aversie tegen de Melo III is echter vooral dat het kreng vrijwel onmogelijk (zonder schade) uit elkaar te halen is. Dat is dan ook een groot deel van mijn werk : tankjes van grote sterke jonge mannen openmaken.....En dat je de luchttoevoer niet echgt goed kunt afregelen, dat vind ik persoonlijk ook wel een dingetje. 

On 6/11/2019 at 3:43 PM, TheRich said:

Fijnere smaak dan een RTA/RDA? Dan doe je echt iets verkeerds...

Niet met alle liquids hoor, maar met sollers pointe bijv of beard vape nr.0. Fruit liquids doen het inderdaad een stuk beter in andere tanks / rda.