Jump to content

Recommended Posts

Ik damp nu al een tijdje met verschillende standaard mods, en na verschillende tankjes te hebben geprobeerd damp ik ook enkel MTL met Siren2 tankjes die voorzien zijn van de zelfgedraaide 1.7/1.8 Ohm coils. Ik heb verder geen problemen en damp er vrolijk op los maar ik heb de laatste tijd een beetje pech met mijn mods, ze gaan namelijk kapot door wat ik vermoed slechte kwaliteit. 1 Smok Alien is reeds gesneuveld, de 2e is aan het begeven (denk ik) en mijn G-Priv heeft nu een volledig losse connector waar ik me mateloos aan erger.

Ik ben dus aan het kijken voor andere mods en het valt me op dat diverse mech mods er toch wat strakker uitzien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me nog niet echt verdiept heb in mech mods omdat ik dacht dat die voor MTL niet echt handig waren maar in principe zou dit wel redelijk makkelijk moeten gaan?

Dus voor ik de uitgebreide dampwiki ga raadplegen voor de specifiekere details wou ik graag gewoon even weten of ik me eventueel een mech mod kan aanschaffen, en veilig kan gebruiken met de +1 Ohm coils, op voorwaarde dat ik de juiste batterijen gebruik.

Ik zou geen mech gebruiken, alleen maar omdat ik ervan gehoord heb.
Sommige Smok's?
Ze maken soms een topper, maar ook bagger.

Je kan gerust een mech mod gebruiken voor mtl dampen. maar voor je eraan begint zou ik wel voorstellen om je wat in deze materie te verdiepen.  Tenslotte worden al je veiligheden weggenomen is je eigen kennis van deze materie die zal zorgen of je het op een veilige manier kan doen.

Ik zou beginnen met een niet-Smok mod te proberen, bijvoorbeeld een iStick Pico. Verder zou ik juist wél de uitgebreide dampwiki raadplegen voor de specifiekere details, voordat je een mechmod overweegt. Er zijn trouwens ook ontzettend belabberde mechmods, mech of reg wil niet automatisch zeggen degelijk of troep of omgekeerd.

Ik zou lekker bij een gereguleerde mod blijven en gebruik maken van de nieuwste aangeboden technologie.

Wat ik persoonlijk prettig vind is een mod met pre-heat functie of custom curve mode.

Mech mods zijn prima voor mtl, mits je graag dampt in het 3,5-4 volt-bereik. Je kunt ze namelijk niet wat hoger of lager zetten, ze gaan gewoon 'van hoog naar laag' tot er geen damp meer uitkomt. Maar je mist alle ingebouwde beveiligingen en mogelijkheden van een geregelde mod, dus persoonlijk zou ik het nooit iemand aanraden. 

Een staafaccu die niet regelbaar is, heeft vaak wel de beveiliging van een geregelde accu, en daar zijn meerdere varianten van die er strak uitzien. Ook zijn er een paar geregelde staafvormige mods zoals de Nunchacku en de Tesla Punk 86W. Keuze genoeg om niet per se voor de Looks aan een mech te hoeven. 

Posted (edited)

Ik heb jaren MTL gedampt op diverse Mechmods, en dit werkte fantastisch....echter, het gemak wat je krijgt met gereguleerde mods is toch echt wel een verbetering. Ik damp eigenlijk nooit meer op mechs nu.

Ik ken je ervaringen met het stuk gaan van mods, ik denk dat ik wel 5 heb die zijn gesneuveld, zelfs van heel bekende merken, volgens mij moet je er ook geluk mee hebben. Inmiddels heb ik een grote verzameling, ik ben een beetje de tel kwijt. De mods welke toch wel erg goed zijn en maar blijven doorgaan, zelfs na meerdere keren gedropt te zijn, zijn de Pioneer4you. Ik heb hier nog een IPV4 liggen welke een oorlog overleefd lijkt te hebben, vol met krassen en deuken. Ik heb al eens de magneetjes in de deur moeten vervangen, maar de chip blijft maar full power doorgaan. Ik heb ook de IPV8 vol met krassen, maar ook die is sterk gebouwd en blijft maar doorgaan. Misschien heb ik er geluk mee gehad hoor.

Mechmods waren leuk, maar voor mij nu een beetje achterhaald. 

Edited by Darksand

13 hours ago, Leo Bak said:

Verder zou ik juist wél de uitgebreide dampwiki raadplegen voor de specifiekere details, voordat je een mechmod overweegt. Er zijn trouwens ook ontzettend belabberde mechmods, mech of reg wil niet automatisch zeggen degelijk of troep of omgekeerd.

Ja, als ik overweeg voor een mechmod te gaan zou ik zeker eerst lezen, alleen krijg ik uit de andere antwoorden hier niet echt het gevoel dat een mechmod iets extras brengt buiten de eventuele looks.

Ik denk dat ik maar gewoon achter een andere gereguleerde mod op zoek ga, beetje jammer dat de meeste merken het met een klein vuurknopje moeten doen, ik vind de Smok's wel handig op dat gebied. Maakt niet uit hoe je hem vastneemt verder, even knijpen en klaar.

2 hours ago, Dwarsligger said:

alleen krijg ik uit de andere antwoorden hier niet echt het gevoel dat een mechmod iets extras brengt

Daar zijn een paar topics over waarin meerdere mensen de pros en cons benoemen, ik zou even de zoekfunctie gebruiken. Soms koop ik een mech omdat ik hem mooi vind, soms omdat ie mooi bij een rda past, sowieso weet ik dat mijn mechs het over twintig jaar nog doen, gesteld dat er dan nog batterijen voor zijn. Ik ben zelf best fan van de SMPL mechs, omdat ze zo basaal zijn, direct hitten en strak eruit zien. Etc etc

Posted (edited)
6 hours ago, Dwarsligger said:

Ik denk dat ik maar gewoon achter een andere gereguleerde mod op zoek ga, beetje jammer dat de meeste merken het met een klein vuurknopje moeten doen, ik vind de Smok's wel handig op dat gebied. Maakt niet uit hoe je hem vastneemt verder, even knijpen en klaar

Er zijn er meer hoor. De Eleaf Ikonn is de eerste die me zo even spontaan te vinden schiet. Oh, en de wismec sinious p80. Beiden een vuurknop over de hele lengte van de mod. En er zijn ook veel Smoks met gewoon een knopje. 😉

Dat is niet afhankelijk van het merk, maar van het model.

Edited by L33ntje

Het mooiste van een mech mod is het gevoel dat je krijgt als je je perfecte build gevonden hebt vergelijk het met een motorfiets en een auto, een auto, daar stap je in, je geeft je enigszins over aan de airbags, de gordels, de kreukelzone, etc... 

Een mech is als een motor, geen BMW met handvatverwarming maar een 2takt Honda cr500 met 5 versnellingen, en je hebt ook geen helm op, je bent afhankelijk van het octaangehalte van je benzine, is je cylinder nog voorzien van een goeie nicosillaag? Remmen schoongemaakt? Banden nog goed? Fucking kickstarter, Jezus decompressiehendel ff inknijpen... 

Maar dan, dan rij je je race, je trekt op in z'n drie, (ja, echt waar.) je voorwiel gaat wat omhoog maar niet zo hoog dat je moet remmen, de eerste bocht, je ligt derde, je balanceert je rechterhand op de gashendel en  je rechtervoet is klaar om te remmen als het moet, en dan is daar de tafelberg, GAS! GAS! Op die fucking lollie! Je gaat als geheel de lucht in! Je bent één met je machine! 

Dat is een beetje wat dampen met een mech is, je kan het goed verneuken maar als je het goed doet voel je je een ambachtsman, een molenaar die bij windkracht 6 nog wat graan maalt, een boer die de koeien net voor de regen binnen heeft en lekker gaat zitten melken, met een gereguleerde mod is het toch een beetje overgeven aan de technologie, niet dat dat iets mis mee is want de technologie werkt goed maar toch... 

En daarom waarschuwen we altijd zo hard voor mechs, je moet weten wat je doet om ongelukken en teleurstellingen te voorkomen, ongelukken in de zin van kortsluiting, teleurstelling in de zin van bijna geen damp... 

Mechs zijn voor puristen, 'omdat het kan' 

En zoals gezegd, het hoeft niet meer, er zijn meer dan voldoende keuzes op de markt om veilig te dampen 

• Like 6
  • Thanks 1
  • Haha 1

Met plezier en een grote glimlach gelezen @Oomkobus

Schitterend en nog waar ook!

Je voelt je liefde voor mech dampen er doorheen schitteren. 

Chapeau! 

11 hours ago, DeParelVanHetZuiden said:

Ook bij de Vaporesso Armour Pro kan je de vuurknop niet missen..

Die heb ik gehad maar weer verkocht, weet niet of het het klepje was (zat toch goed vast) of mijn manier van vasthouden maar mijn batterij lag te vaak op de grond.

Heb inmiddels 3 gereguleerde mods besteld bij FT om even verder te kunnen en om te wennen aan een kleiner vuurknopje, ik zie wel of het wat wordt.

Ik snap wel wat je bedoeld met dat klepje. Ik houd hem nu zo vast dat het klepje tegen de binnenkant van mn hand zit. 

Dat wennen zal vast goed komen. Succes! 👍🏻

Het is ook geen wedstrijd, dampen moet vooral lekker zijn, in ieder geval lekkerder dan roken, daarnaast ook leuker, met mooie mods waar je trots mee rondloopt en als je hem op tafel zet dat mensen hem willen beetpakken, zoals bijvoorbeeld de octopus van @Rinaldo of de side piece van @DaNova, 95% van de dampers is beter af met een normale, gereguleerde mod maar die andere 5 willen gewoon iets anders, niet omdat het beter is maar omdat het beter bij ze past, omdat het leuk is, mooi is, hobby, tijdverdrijf, geef het een naam.

@Oomkobus Ik ben volledig met eens. Een mens moet opzoek gaan waar hij het meeste genot van heeft. dit is voor niemand hetzelfde, de ene vind die RDA super terwijl de andere het maar niets vind. Het is een zoektocht. voor sommigen een soort van hobby (daar reken ik mezelf bij), maar ook een verwerkingsproces om niet te roken door je te verdiepen in het vapen. Bij mij is het zo begonnen. Nu vape ik op 95% op een mechanische mod. Is dit beter ???? nee, ,maar voor mijn stijl van vapen voel ik me hier het beste bij. Maar voor je hieraan begint moet je wel de moeite doen om je er wat in te verdiepen. Een mech kopen zonder kennis is heel dom (is toch mijn mening). Met wat kennis en voorzichtigheid is een mech even safe als een regelbare mod.

Mvg

Rinaldo