Jump to content

Recommended Posts

Mijn man is nu al enkele maanden gestopt met roken (met eventjes een mindere week ertussenin), en hij kan echt nog niet zonder zijn vapen en doet dit dus redelijk vaak...

Momenteel heeft hij een Vype ePen 3 waar hij wel tevreden over is (MTL en die “kietel” in zijn keel), en ook een Tesla XT Mini met een Freemax Mesh Pro erop en een Vaporesso Switcher met een Zeus X op die hij mee neemt naar zijn werk. 

Nu is het zo, doordat hij maat af en toe tijdens de dag kan vapen op zijn werk dat hij zijn coils redelijk rap “kapot” vaped. Trekt er te lang/veel aan en heeft de coil te weinig te kans om terug liquid op te nemen en geraakt op die manier dus rap verbrand van die Freemax. 

De Zeus is hij wel tevreden over maar heeft echt de tijd niet om die geregeld te herwicken.

Is er een oplossing die hem kan helpen maar die ons geen bom geld kost aan nieuwe coils? Misschien eventueel een MTL met nic salts? (ik hoorde dat je nic salts maar tot een bepaald wattage mag gebruiken)

Wat voor sapje dampt hij ?

Pg / vg verhouding en hoeveel nic.

Coils gaan niet alleen kapot door gebrek aan liquid toevoer maar ook door vervuiling worden ze onbruikbaar. 

Verreweg het goedkoopste is een rebuildable tank waarvoor hij zelf coils en wicks kan maken. Is geen rocketscience.

Trouwens hij vaped mtl op die freemax ?

Zo ja is dat het probleem natuurlijk.

Dat is een DL tank

@Kurmit: hij dampt met zijn Freemax geen MTL hoor... en verhouding is 70/30 van quasi al zijn liquids, met 3mg freebase nicotine...

@Moppersmurf: hij heeft reeds 2 Zeus X RTA’s, maar zoekt iets dat hij makkelijker kan meenemen naar zijn werk (kleiner) en die dus ook genoeg voldoening geeft tijdens de dag...

Misschien kan hij eens meer nicotine proberen, dan is de verzadiging mogelijk sneller en hoeft hij minder te dampen. 

Posted (edited)

Yep, more nic should do the trick. 

Dat hij de hele dag door aan z'n apparaat loopt te lurken komt waarschijnlijk omdat hij geen voldoening haalt uit de 3 mg/ml nic

Met de Zeus X krijgt hij veel meer damp binnen en zal dan sneller een voldaan gevoel ervaren. 

Echter, met MTL is 3mg/ml wel erg laag. Dan zou 9mg/ml, 12mg/ml of zelfs nog hoger nodig zijn om dezelfde hoeveelheid nic binnen te krijgen. Ik denk dat dat wel zou kunnen helpen 😉

Edited by Pazmaster

Posted (edited)

Tja, daar kom ik weer met mijn justfog q16...

ik heb er goede ervaringen mee, van een pen overgestapt naar de justfog q16, in de pen gebruikte ik vloeistof 50/50 met 12mg nic.

Die vloeistof in de justfog q16, trok mijn keel schor, dus ik moest even wat zoeken en kwam uit op 60vg/40pg met 9mg nic.

Ik rookte dik 20 peuken op het werk per dag (mocht nog in de fabriek) van die pallmall blauwe shag. De justfogq16 gevoel lijkt erg op een peuk gevoel, goede trek, goede kietel, net genoeg wolk. en op de laagste stand (3,4v)

Diverse collega's gebruiken deze ook, hadden hoestbui toen ze bij mij probeerden, dus kleinere trekjes en ging goed.

De vriend van mijn ex-vrouw wilde ook proberen, rookte dikke zware shag, probeerde mijn mix met 9mg nic en is nu ook een hele tijd van het roken af.

Één ding wil ik wel vermelden: Ik damp in plaats van roken, ik wil niet stoppen en zal ik ook niet doen.

Dampen helpt om te stoppen, maar het grootste deel zit tussen de oren, als het een verplichting wordt dan is het veel moeilijker om te stoppen dan dat het een lust is en alles vanzelf gaat.

Maar zoals al vermeldt door anderen hierboven, om het lichaam te helpen is een hoger nic gehalte raadzaam, 3mg nic voor dl, maar mtl rustig flink iets hoger.

ps. bij de justfog krijg je standaard 2 coils van 1,6 ohm, maar je kunt los ook gaan voor de 1,2ohm coils en ook gewoon op de 3,4v dampen (staat beschreven in de justfog handleiding, dan snap je de waarde)

5 coils voor 9,95 en ik doe momenteel al 3 weken met coils, en op dit moment damp ik lekker 2ml per werkdag (geen idee waarom(deed vorige maand nog 2ml per 2dagen), maar het smaakt gewoon lekker)

justfog q16 modkitje is niet duur, je kunt het vinden tussen de 27 en 30 euro, en de coils rond de 9,95 voor 5 stuks (ongeacht of het de 1,6 of 1,2 ohms zijn).

Maar dat is voor op het werk..

ps. standaard staat geschreven dat je 4 a 5 dagen doet met een justfog coil, maar dat is dus als je pas overstapt...en dat was bij mij ook zo, mijn damp gedrag is gewoon veranderd, daarom doe ik nu langer met coils.

Edited by DDDsprayshop

Kleiner en voldoening...? De Minifit en liquid met 18mg normale nic 😎

Of anders een 22mm mtl rta of mlt rda op een klein modje (pico of swag)

Ook door gebrek aan "vape" tijd op mijn werk gebruik ik 18mg nic, voldoet mij heel snel.

De q16 is geen verkeerd ding. Lijkt wel of iedereen er een gehad heeft of nog steeds heeft. ook ik gebruik nog een q14 de coils bestel ik bij alieexpress Neem dan meestal de 1.4 OHM 
http://s.aliexpress.com/QjENvmU3  zijn goede coils meestal zo rond de 3 euro voor 5 stuks. Voor dit geld kun je iedere dag wel wisselen

Q16 is een leuk ding om mee in te stappen... heeft heel wat mensen over de schreef gehaald.

Maar als ik het van te voren had geweten had ik hem graag overgeslagen.

Batterijen duur, coils gaan niet lang mee, ook duur, en de smaak, nou ja redelijk, kan heel wat beter...

Ik zou gewoon een simpele pico voor hem kopen, zo'n 100 wattertje of zo.

Nautilus mini erop.... heerlijk tankje, mooie volle damp... coils bvc is stukken beter, gaan ook langer mee

Liquid... tja...

zelf damp ik 70pg.30 vg... maar hou wel van een keel klappertje...

minimaal 12 mg Nic erin.... anders dan bij dl moet er bij mtl wat meer in, anders geeft het geen voldoening.

( wat die voldoening van nic exact inhoud zijn de meningen nogal over verdeeld) 🙂

Dat gaat in ieder geval de kar wel trekken... ( heb ik zelf ook, en ik rookte als een schoorsteen.. steek er nog steeds wel eens eentje aan, maar doe 6/7 weken met een pakje shag, vroeger 3 pakken in de week. Sommige hebben nou eenmaal af en toe een peuk nodig. Anderen niet. Alles wat je niet rookt, maar dampt is pure winst.

Op zo'n pico kan dan later als hij de smaak dan goed te pakken heeft, een leuke zelfbouw MTL tank...

Nog meer smaak en damp...

go go go... zou ik zo zeggen, dan heeft hij er ook weer meer plezier in..

Want plezier in het dampen hebben is een hele goede motivatie

Wat @junkiexl schrijft over de Q16 als instapper ondersteun ik compleet. Het is een beginnerssetje en voor veel mensen na een week of 3 een waardeloos ding.

Waarom dan niet een beginnerssetje overslaan en meteen iets toekomstbestendigers nemen? 

Het lijkt me voor de handel wel prettig om eerst beginnerssetjes te verkopen, maar als consument heb je dr maar weinig aan.

Het was bij mij heel simpel mopper,,, ik had er niet genoeg aan.....

Die nautilus mini of zo is een betere optie waar je heel wat meer plezier van hebt.

Mijn vrouw dampt al bijna 2 jaar met mijn instappertje: justfog c14. Heb er al van alles aan gedaan om haar aan rta's te krijgen. Zelfs de nautilus kan haar niet bekoren. 

Voor ieder wat wils denk ik. 

Tja vrouwen 😛

flauw, sorry...

Och sommigen zijn merkvast...

Toch zal ik niemand dat dingetje aanraden..

Ik ben niet thuis in alle merken... maar denk dat het dingetje al lang ingehaald is door wat anders.

De gene waar het hier wat over gaat, heeft duidelijk niet genoeg aan wat die nu heeft.. je vrouw kennelijk wel, dat is alleen maar goed, dat laatste, dan heeft ze wat ze nodig heeft.

Posted (edited)

Het mag voor de meesten zo simpel mogelijk zijn, gewoon een klein dampertje in je bakkes steken en onbezorgd dampen, geen voor hun gekledder met diy liquids en coils draaien, nee gewoon een nieuwe coil erin draaien vullen met kant en klaar gekochte liquid en gaan, zoals de maatschappij nu is zoals die is.

Een RTA met mod heeft talloze voordelen tegen een aio stick en ook die laatste kan voor enkele voordelen hebben tegenover de mod en RTA, voor de rustige mens is een Mod RTA en diy liquid easy going omdat deze mensen gewoon even de tijd ervoor nemen en dan genieten van de volle smaak.

De haastige mens moet kunnen dampen en smaak is een soort van bijzaak als ze maar kunnen dampen, liefst een penmodel of POD die je handig mee kan nemen en weinig opvallend is.

Ik heb de pennen en pods gehad en gebruikt en ook de DL en MTL methode gedampt en die laatste vindt ik de meest prettige manier van dampen maar moet wel een volle smaak hebben en dat krijg je doorgaans beter met een RTA tank, dit is dan wel een persoonlijke mening en ervaring.

Edited by The Unknown

Ja Smurfin heeft ook nooit veel nodig gehad, zij dampte tevreden door terwijl ik snakte naar wat meer dan mijn Ego-Ctje.

Nou ja dat meer kwam gelukkig vlot binnen. 

Ik heb ook niet altijd zin in dat gewick...

Die nautilus mini neem ik altijdd voor onderweg... coiltje mee, en een flesje liquid..

Thuis is het altijd een zelfbouw tankje.

Die q16 heb ik weg gegeven, die gast rookt wat, en hangt wat aan dat ding

leg ik dat ding van mij op tafel dan hangt die altijd daar aan 🙂

Die smurf komt toch duidelijk van een andere planeet volgens mij  😂