Jump to content

Coils


Guest Jannie

Recommended Posts

Guest Jannie

Hé ik heb net een smok species besteld en ik zag dat je daarbij 2 soorten coils krijgt. Eentje die het beste is tussen de 110 en 130 watt en eentje die het beste is tussen de 65 en 85 watt.

Nu was mijn vraag kan je met de coil van 110 watt ook lage wat dampen zoals 60 bijvoorbeeld? Of is dat slecht voor de coil

Edited by Jannie
Link to comment
Share on other sites

Guest Jannie

Bedankt! Ik was al bang dat ik steeds de coil zou moeten verwisselen als ik even zou willen switchen van watt

Link to comment
Share on other sites

Uhm, lieve Jannie. Volgens mij spring je behoorlijk in het diepe terwijl je nog niet echt goed kan zwemmen. Het internet staat echt vol met tips en adviezen qua dampen en ik heb niet het idee dat je je überhaupt hebt ingelezen. Het is allemaal niet erg ingewikkeld, maar als 'beginners' al met 100+ watt in de weer gaan maak ik me wel een beetje zorgen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Jannie said:

als ik even zou willen switchen van watt

 

Het is juist de bedoeling dat je de "sweet spot" (het wattage waarop je het lekkerste dampt) vindt en daar op blijft dampen. 

Om die sweet spot te vinden ga je iets onder het aanbevolen wattage (staat op de coil) zitten en kijk je hoe dat dampt. Vervolgens ga je steeds in kleine stapjes (van slechts een paar watt) omhoog en steeds proef je even of het voor jou lekker dampt. Ga nooit te hoog in wattage, hierdoor kunnen je coils verbranden en dan kun je ze weggooien. Bovendien is het geen pretje om een dry hit te krijgen. 

Als je eenmaal jouw sweet spot gevonden hebt gooi je je mod op slot zodat je niet per ongeluk het wattage verandert. Je kunt dan lekker blijven dampen zoals het voor jou het prettigst is. 

 

Let wel even op je batterijkeuze, als je boven de 100 watt gaat dampen zou ik de Sony Vtc5A batterijen nemen, dat is wel zo veilig. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...