Jump to content

Hoeveel puffs doe jij met een wick of een fabriekscoil


Recommended Posts

Deze vraag is al diverse keren op dit forum voorbij gevlogen, is ook geen probleem voor mij dat ik de vraag weer zie.

Soms hoeveel puffs voor dampen, en soms hoeveel puffs met een accu.

Het is alleen een feit dat je geen vergelijking kunt maken tussen personen.

Hetzelfde gold toen ik rookte.

Jan rookt filters en trekt 20x en peuk is op, piet houd de peuk continu in de bek totdat hij zijn lip verbrandt en gooit hem dan pas weg.

Peter rookt filter, karel draait shaggies van een vinger dik en crelis draait een peuk waar je de tabak in het vloeitje moet zoeken.

Dat geldt dus ook voor het dampapparaaat wat je gebruikt.

als iedereen nu dezelfde mod/e-cig heeft, dan kun je een tabel opstellen, maar dan hangt het ook weer af van de longinhoud en hoelang iedere persoon inhalleerd.

 

In het begin, dampte ik de coils er zo doorheen, the body had prut nodig om de verslaving van die sigaretten op te vangen.

Nu doe ik weken en maanden met diverse coils.

 

Er is één vast staand feit, je wisseld als het niet meer naar je smaak is. Dat is weinig smaak, of zoals gewoonlijk, de dryhit of verbrande smaak.

Er zijn mensen die wicken iedere dag opnieuw, gewoon omdat het kan en de smaak hetzelfde blijft.wordt met coils natuurlijk een dure grap, maar we zijn gelukkig allemaal verschillend.

 

Ik heb de poll niet ingevult, omdat bij een "blegh" smaak, ik meteen de bak met coils en wick pak en binnen 3minuten nieuw gewicked heb.

Daarbij heb ik op het werk altijd een justfog Q16, no puffcounter, maar wel twee accu's.

Thuis staan een lader bij pc inclusief steeds twee volle accu's, modje leeg? Accu's in lader, volle in mod en door dampen.

Hoeveel puffs? I don't puffing care..

En dat is MIJN mening, daar hoeft en moet zich niemand aan houden..:yeah

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Goeiemorgen @Thomaz, ik heb jouw vraag verplaatst naar "Weetjes en vragen over dampen"

 

Ik heb de poll verwijderd, aangezien het een niet goed te beantwoorden poll met een onduidelijke uitkomst was, er zijn dan ook maar enkele stemmen gegeven.

 

Deze vraag komt beter tot zijn recht als standaard topic met onderbouwde antwoorden.

 

Succes ?? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Daar zelf ook graag zoete liquides damp is het iedere avond nieuwe wicks steken daar ik dagelijks minimum met 2 toestellen met verschillende smaken damp . Aan je puf counter heb je niks aan als het om wicken gaat .

iedere dag nieuwe wick en iedere dag weer lekkere verse damp smaak daar ga ik voor ? en men vrouwtje dampt ook met verschillende smaken ,  dus weet ik dak dagelijks veel wickplezier heb . 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Het aantal pufjes heb ik nooit geteld. Als de smaak minder wordt pak ik gewoon een andere coil of doe een nieuw wickje erin. Maar ik heb het idee dat de drippers wel wat langer met het wickje doen dan een fabriekscoil. 

Edited by Maurice1974
Link to comment
Share on other sites

Me eerste coil verbruikt op me mod.

Was een baby v2 S2 coil.

1123 puffs (60 watt) toen was die wel toe aan vernieuwing. Lange damp kwam toch een burned taste vanaf korte damp was smaak nog in orde. Nu wat zoetere liquid aan het dampen benieuwd hoelang me coil het uithoud.

Wel fijn zo'n puff counter.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 27-5-2019 at 17:32, Raycoupe said:

Dit is net zoiets als vragen hoeveel kilometer je op een liter benzine rijdt. De een zegt 5, de ander zegt 30 en daar heb je niets aan als je niet weet welke auto ze rijden, hoe ze rijden en of dat stadverkeer is of alleen de snelweg.

Als.we het zo gaan vergelijken. Dan rijd mijn damper 1:1. ??

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik hem wel altijd....

niet vanwege de wick, maar gewoon omdat ik globaal een beetje wil weten hoeveel hijsen ik pak met mijn verschillende tankjes.

En ik wil zien of het verbruik ook omhoog loopt met de tijd...

Tot nog toe lood om oud ijzer, is bijna altijd hetzelfde......maar vind het gewoon leuk ?

 

Wicken en coilen:

 

ik damp MTL, maar hant helemaal af van de vloeistof....

Om de week gooi ik er een nieuwe coil in, gebruik een hele dunne draad

Om de 3 a 4 dagen een nieuwe wick... zodat ik het niet vergeet...

Als de coil erin komt maak ik alles ook even schoon, de hele boel weer lekker fris.

 

als ik "on the road" ben, pak ik altijd een tankje met een fabriekscoil... ik wil dan snel de boel kunnen vervangen....en geen gedonder met zelf wicken onderweg...

 

En meer heb ik niet...

gaat er een mod stuk, wat nog nooit gebeurd is, wel een keer een oplader, bestel ik een nieuwe, en koop ik gewoon een pakje shag om de dag te overleven ?

Dag erop, schakel ik weer naadloos over op dampen, geen problemen mee.

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik de puffcounter omdat ik na ongeveer 500 /600 puffs de wick meestal moet vervangen.Als ik de deur uitga neem ik die met de nieuwste wick mee,en zit ik zo niet in de loop van de dag met een geblakerde wick.Met al die verschillende mods met tankjes die hier ondertussen staan weet ik zonder puffcounter niet meer welke er nu eens aan de beurt is om te re-wicken.Ik kan natuurlijk ook wachten tot ik proef dat het tijd is,maar dat wil ik liever voor zijn.

Edited by richard-V
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ik damp 3 soorten tabaksmaakjes en wat fruitsmaakjes. 

 

De tabaksmaakjes zijn echte coilkillers

En daar mee doe ik 2 dagen met een wick .En een week met een coil.

En met de fruitsmaakjes gaat de wick makkelijk 5 dagen en de coil heeeeel? lang mee.

Ik gebruik nooit een puffcounter. De smaak bepaald wanneer ik de boel moet vervangen 

 

Edited by JDS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...