Jump to content
Damperr123

Verbod op alles boven de 10 ml

Recommended Posts

Maar pas op... van goed leven ga je dood!!!

Dus leef vooral niet te hard, want dan kun je minder lang belasting en premie betalen en dat vind ome overheid niet leuk😜

Posted (edited)

Even een vraagje, mag je kant en klare liquid met meer dan 10ml en nicotine nog wel bestellen? Of word deze er dan door douane eruit gehaald?

Edited by Daphne

Binnen de EU kan je gewoon bestellen, geen douane controle. Als je in NL woont tenminste.

Buiten de eu dus niet? Hoe zit dit met tanks met meer dan 2ml  iemand zei dat je die wel mag hebben alleen niet verkocht worden in Nederlands dus gewoon kon bestellen maar wil het toch zeker weten

Buiten de EU heb je wel te maken met douane. Grotere tanks laten ze gewoon door (je moet hooguit bij betalen), hoe het zit met liquid >10ml weet ik niet. Ik verwacht dat ze het door laten maar durf het niet te garanderen

Buiten de EU kan je ook gewoon groter dan 10 ml bestellen. Verschillende keren gedaan en gewoon netjes op tijd binnen gekregen en zonder controles of bij betalen.

@Marcel loves E6als je iets uit de vs laat komen kun je gegarandeerd bij betalen. Vanuit Azië is die kans vele malen kleiner nagenoeg alles wat uit de vs ,Canada of Australië komt wordt gecontroleerd en de opgegeven waarde klopt aangezien het daar strafbaar is om onjuiste bedragen op te geven. In Azië zijn ze niet zo moeilijk met die bedragen alles wat ze verzenden blijft eigenlijk op papier onder de 22 euro

@Maurice1974 Weet ik, maar omdat Vaper69 zei dat je gewoon kon bestellen zonder bijbetalen dacht ik dat het wel goed was om mensen te waarschuwen en ze te vertellen dat dat niet voor alle landen geldt.

Weet iemand overigens ook de redenering van onze overheid waarom alles boven de 10ml is verboden?
We kunnen toch vooralsnog 5 flesjes bestellen als we 50ml willen?

En hoe willen ze de regels forceren als andere landen zoals Engeland, Duitsland en Belgie zich er niet aan houden, kreeg vandaag nog een fles van 50ml shake n vape vanuit Belgie binnen, en mijn bestelling aromas en 1l 50/50 vanuit Engeland lijkt ook gewoon door te gaan? 🤔

15 minutes ago, JSHuiting said:

Weet iemand overigens ook de redenering van onze overheid waarom alles boven de 10ml is verboden?

gevolg van succesvolle #kleineflesjeslobby

@JSHuiting Ze houden er van om een nog grotere berg plastic te creëren en zitten in die tussentijd te zaniken over dat plastic

Aanvulling: Het zal wel iets met accijns te maken die ze in de toekomst willen gaan heffen....denk ik zo.

Edited by Quidam

3 minutes ago, Quidam said:

@JSHuiting Ze houden er van om een nog grotere berg plastic te creëren en zitten in die tussentijd te zaniken over dat plastic.

Dat klinkt wel als onze overheid.. 😂

Maar vooralsnog, wat bereiken ze met pesterijen en geen totaalverbod, willen ze ons weer aan het roken hebben?

Edited by JSHuiting

@JSHuiting Dat zeggen ze dan weliswaar niet met zo veel woorden..... maar ik denk het wel.... want ja we brengen NIETS op.

@JSHuiting ik vermoed dat NL zich vooral wil houden aan de EU richtlijnen (TPD) met als argument dat grotere hoeveelheden liquid potentieel gevaarlijk zijn als je ze opdrinkt. Afgezien van de tabak/farma lobby en wellicht corrupte EU politici, denk ik dat NL/Blokhuis echt willen dat iedereen stopt met roken hier.

Over de (harde en zachte) kosten/baten van roken zijn hier al vele discussies geweest. Stellen dat dampen verbieden de Nederlandse staat alleen geld oplevert is te simpel. In andere (tabakproducerende) landen, of waar overheden/bestuurders veel geld van die lobby’s ‘krijgen’ ligt dat mogelijk anders.

Is 10ml met nicotine ookal niet gevaarlijk als je het op zou drinken? Nicotine overdosis oid?

Zou zelf iig graag een nieuw kabinet willen met wat verstand, alcohol geen probleem, roken ook geen probleem, bleek of pure gif, ook overal te koop, maar e-liquids?!?
Nee dat gaat toch echt weer te ver, je kan straks nog letterlijk makkelijker aan Zyclon B komen dan een flesje e-liquid als dit zo door gaat.

6 minutes ago, Leo Bak said:

Over de (harde en zachte) kosten/baten van roken zijn hier al vele discussies geweest. Stellen dat dampen verbieden de Nederlandse staat alleen geld oplevert is te simpel. In andere (tabakproducerende) landen, of waar overheden/bestuurders veel geld van die lobby’s ‘krijgen’ ligt dat mogelijk anders.

Ik ga er zelf vanuit dat de tabaksindustrie loopt te lobbyen en/of misschien zelfs mogelijk valse informatie verspreid. 
En de kosten of baten voor de overheid zijn niet eens belangerijk zolang iedereen in de eerste kamer meerdere nevenfuncties in het bedrijfsleven houdt.

@JSHuiting - Big tobacco wil best graag meeliften op het succes van de damper, en of ze daarmee meer kwaad dan goed doet, zal de toekomst moeten leren. Met de Juul hebben ze in elk geval geen fantastisch begin gemaakt. Maar de grote leugenaar en onzinverspreider, die nog veel meer miljarden in gevaar komen, is de pharmaceutische industrie. In Amerika speelt nog een heel apart onderonsje tussen BT en de staat (Google maar eens op MSA and Vaping) waar de -zonder twijfel zwaar ondersteunende- rol van de Europese overheden in het niet valt. 

3 hours ago, JSHuiting said:

En hoe willen ze de regels forceren als andere landen zoals Engeland, Duitsland en Belgie zich er niet aan houden, kreeg vandaag nog een fles van 50ml shake n vape vanuit Belgie binnen, en mijn bestelling aromas en 1l 50/50 vanuit Engeland lijkt ook gewoon door te gaan? 🤔

Wat ik er destijds van begrepen heb, is dat een dosis hoger dan een X aantal mg nicotine zeer schadelijk of zelfs dodelijk zou kunnen zijn voor baby's en peuters. Met een max van 10ml inhoud en max 20mg/ml zou dan die dodelijke dosis nooit bereikt kunnen worden als een peuter één flesje liquid geheel leeg zou drinken. Wat mij gezien de sterkte onmogelijk lijkt, maar goed...

Exact mijn punt, en zwaar alcohol dan, moet Whiskey dan ook maar in een 10ml flesje? Of zware Van Nelle in een 10 gram zakje? 😂

Waarom ze nou voor e-liquid weer zo'n domme limiet instellen snap ik dus totaal niet.. wie willen ze nou beschermen dan?

Is het overigens nog wel mogelijk om VG en PG in liters te kopen voor bijv rook machines? 

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗

Vast wel. Vg en pg worden niet alleen gebruikt om te dampen. Maar zodra het bestemd is voor dampen moet het in 10ml flesjes. Ze zijn knettergek. 

Jongens, kom op, wake up. Niet wij of de kinderen, maar de farmaceutische industrie, de tabaksindustrie en de Staatsinkomsten moeten beschermd worden. Een daarvoor gaat geen middel -een geen leugen- te ver.

Just wake up.

Edited by L33ntje

19 hours ago, JSHuiting said:

Tot 31 oktober kan je nog heffingsvrij alles uit Engeland bestellen,zolang ze nog bij de E.U horen. Bovendien staat de pond historisch laag,dus xtra goedkoop.

Heb al bijna spijt ik mijn 40 jerrycans van 5 liters pg en vg, al een half jaar geleden via engeland besteld en opgeslagen heb, iets te vroeg gepiekt,juist nu kan je goedkoop je slag slaan.