Jump to content
Damperr123

Verbod op alles boven de 10 ml

Recommended Posts

Per 1 juli komt er een verbod op alle liquid (eliquid, shake & Vape, base, smaakstoffen etc). Nou was mijn vraag: is er ergens makkelijk base (minstens 1L) te koop in België of Duitsland? Of moet ik nog even snel wat inkopen? 

Ohja, ook de vampire vape Pinkman is 30 ml.. Iemand ideeën voor een eventuele vervanger? 

Ik weet vrijwel zeker dat de base in Duitsland gewoon in minimaal 100 ml en zeker ook in literflessen verkrijgbaar blijft. Moet nog zien of het in Nederland echt van de schappen verdwijnt. Je zal maar zeep willen maken, of een paard moeten bijvoeren, of Mistmachines in Theaters moeten vullen. Pg, vg en de combinaties daarvan hebben vele toepassingen buiten het dampen om. De nicotine is er allang uit. Wellicht moet er een ander stickertje op.

Ja, waarom niet?  Save Vape zit per slot van rekening in Duitsland en vallen dus niet onder de wetgeving van NL.

Posted (edited)

@Damperr123, ook in Engeland blijft het gewoon per liter of per 5 liter verkrijgbaar. Ook nog spotgoedkoop in vergelijk met de Nederlandse prijzen.

Voorbeeldje :  5 liter, 99,5% zuivere VG, kost slechts £ 10,99 , tegen de huidige valuta koers is dat € 12,46. De 5 liter PG kost € 16,43

https://www.driphacks.com/extras-c4/vegetable-glycerine-p73

Edited by Steamboy

Posted (edited)
18 hours ago, L33ntje said:

k weet vrijwel zeker dat de base in Duitsland gewoon in minimaal 100 ml en zeker ook in literflessen verkrijgbaar blijft. Moet nog zien of het in Nederland echt van de schappen verdwijnt. Je zal maar zeep willen maken, of een paard moeten bijvoeren, of Mistmachines in Theaters moeten vullen. Pg, vg en de combinaties daarvan hebben vele toepassingen buiten het dampen om. De nicotine is er allang uit. Wellicht moet er een ander stickertje op.

Ja, inderdaad, de bestaande naam "Horse Fluid", zou een uitstekende benaming zijn. Even een kleine correctie, het is geen bijvoer voor paarden, maar meer een medicinale drank. Ik denk dat het ook zo'n vaart niet zal lopen en dat onze base vloeistoffen gewoon volop te koop zullen blijven in grotere volumes dan 10ml.

Edited by Steamboy

17 hours ago, Steamboy said:

Voorbeeldje :  5 liter, 99,5% zuivere VG, kost slechts £ 10,99 , tegen de huidige valuta koers is dat € 12,46. De 5 liter PG kost € 16,43

https://www.driphacks.com/extras-c4/vegetable-glycerine-p73

Ik lees daar niets over de kwaliteit, terwijl de VG van Savevape de keurmerken DAB (Duitse Arzeneibuch), EP. (Europese Norm) en de USP (Amerikaanse Norm) heeft. 

Posted (edited)

@Marianna, klopt helemaal en die mededelingen zullen volgens Euan Smith van Drip Hacks er ook nooit op komen te staan. Waarom ?  Het kost heel veel geld om deze vermeldingen op het label te mogen zetten. Vooral bij de EP en USP vermeldingen, draait het alleen maar om geld, deze vermeldingen koop je zonder dat deze instanties überhaupt een monster vragen voor onderzoek. Het Deutsche Arzeneibuch, kost ook geld, maar vragen wel een sample. Drip Hacks heeft besloten om deze meldingen achterwege te laten en hun product gewoon goedkoop te houden.

Edited by Steamboy

On 25-5-2019 at 17:06, Damperr123 said:

Ohja, ook de vampire vape Pinkman is 30 ml.. Iemand ideeën voor een eventuele vervanger

De 10ml verpakkingen 😉

On 27-5-2019 at 08:00, Steamboy said:

Het Deutsche Arzeneibuch, kost ook geld, maar vragen wel een sample. Drip Hacks heeft besloten om deze meldingen achterwege te laten en hun product gewoon goedkoop te houden.

Als de vloeistoffen van Drip Hacks een DAB-keurmerk hebben gekregen, kan dat toch op de flesjes vermeld worden ? 

Anders kan iedere zelfklutser doen alsof er keuringen hebben plaatsgevonden. 

@Marianna, goed lezen, DripHacks heeft GEEN DAB certificering.

Die certificeringen kosten klauwen met geld, waardoor het product onnodig duur wordt. En ook belangrijk om te weten, er is maar één grade PG en VG en er zijn dus niet allerlei grade soorten PG en VG te krijgen.

Heeft er iemand toevallig een linkje naar de nederlandse wetgeving waarin die 10ml grens voor producten zonder nicotine leesbaar is ?

Posted (edited)

Savevape gaat het druk krijgen de aankomende weken. Maar ze zijn in Duitsland gezeteld, geldt dan ook die 10 ml? Of geldt het verbod alleen voor shake&vape?

Edited by Fender

@Redchilly Heb die link even wat doorgespit. En stukje 5.1 snap ik niet helemaal. Ben ik nou gek of mag er niets meer via internet besteld worden qua dampspul. Dus dan heb ik het niet alleen over aroma's en base enzo maar ook over mods/tanks/k&k vloeistof enzo? Nja meeste hier bestellen mods en tanks toch via FT/GB. Maar als k&K sappies, aroma's, base, nic ook niet meer online besteld mogen worden dan moeten we elke keer naar de winkel?!

@Dennis1992, ik zie hier niet een verbod staan voor grensoverschrijdende verkoop naar Nederland staan maar dat grensoverschrijdende verkoop verboden is aan landen waar dit wél verboden is, zoals bv naar of vanuit België.

Ik zou het wel handig vinden als er iemand met verstand van zaken en juridische taal misschien hier een artikel over kan schrijven..?

Dan weten we wat we evt nog moeten inslaan voor juli

@Marcel loves E6 Ah zo, zover ik weet is het vanuit het buitenland naar Nederland niet verboden toch? Want hoe gaat dat in België bijvoorbeeld? Wordt het door de douane onderschept, of wordt het in China uberhaubt niet verzonden naar België vanwege de regelgeving in België?

Nou ja, ik zit in Nederland en ik kan alles nog bestellen en ontvangen (met een klein risico op onderschepping en eventueel bijbetalen).

Voor België zal dat ws per land of shop wel verschillen of ze wel of niet iets opsturen (met risico dat het onderschept wordt en ingehouden wordt), maar daar kunnen de belgen hier beter op antwoorden.

@Marcel loves E6 Oja sorry had niet gekeken naar de datum van dat artikel. Is al bijna een jaar geleden opgemaakt of geplaatst. Ik bestel geen vloeistoffen uit china maar alle andere dingen komen gewoon aan.

Posted (edited)

Hm lekker verwarrend weer allemaal.

Ik zat me laatst nog te bedenken hoe bekrompen het is om liquid met nicotine enkel in 10ml te kunnen aanbieden. Komen ze nu met dit..

Maar.. wordt Base meer dan 10ml ook verboden of?            Of alleen shake&vape en aroma? Zo niet, zal wel het volgende zijn wat ze gaan verbieden denk ik?

Edited by rot-

Alles boven de 10ml

s@v

base

nic

aroma

alles