Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal

Voor een Pico 25 met een Innokin Zlide tankje voor MTL. Welke batterij past daar beter bij de VTC5A of de VTC6?

Nieuw MTL setje voor een vriendin aan het samenstellen. Zij gebruikt nu mijn oude Istick trimm. Maar die interne batterij is na een half jaar al niet fijn meer. Haar deze combinatie aangeraden. twee batterijen en een externe lader kan ze lekker de hele dag dampen zonder steeds aan de USB lader te hangen.

Posted (edited)

De VTC6, omdat deze een hogere capaciteit heeft. De CDR is, bij gebruik in een Pico, niet interessant.

Edited by Steamboy

49 minutes ago, Steamboy said:

De CDR is, bij gebruik in een Pico van een Zlide, niet interessant.

FTFY. Een Pico25 gaat tot 85W; bij meer dan 50W valt een VTC6 toch echt niet aan te raden. Aangezien de TS aangeeft een Zlide te gaan gebruiken en daardoor waarschijnlijk niet meer dan 20W gaat vragen is een VTC6 inderdaad de beste keus. Maar dat ligt niet aan de mod.

Een VTC6 is volgens Mooch goed voor 20A max. Bij 50W trek je in een gereguleerde mod aan het eind van de batterijspanning (3.2V) zo'n 18A. Daarom dus.

Posted (edited)

Ja, dus de batterij kan LANGDURIG, volgens mooch, 20A leveren en bij bijna leeg levert hij 18A, wat is het probleem dan ?

Oh ja, weet jij de cut-off spanning van de Pico ?  Die is 3,4 Ohm.......

Edited by Steamboy

Nou, langdurig. Eigenlijk is het een 15A batterij, maar als ie niet heter wordt dan 85C dan kan ie 20A leveren. Natuurlijk kan je 'm op meer dan 50W gaan gebruiken, maar daarmee belast je 'm zodanig hard dat de levensduur behoorlijk verkort wordt. En daarom zeg ik dat als je op meer dan 50W gaat dampen beter een andere batterij kunt kiezen.

Posted (edited)

Gebruik de VTC6 al heel lang in allerlei geregelde mods en mechmods, die dingen werken perfect, onder alle condities.

Tja en Mooch, ik weet het niet, de methodes van die man kloppen niet altijd. Ik heb de meest zware settings, heftig chainvapend gebruikt, welke batterij ik ook gebruikte, de mijne zijn nooit warmer dan handwarm geworden, dus waarom hij telkens verteld dat iets is toegestaan wanneer je de 85°C maar niet bereikt, snap ik niet. Een batterij van 65°C kun je al niet meer vastpakken zonder je te verbranden. Wanneer ik zijn regel toepas mag ik met een gerust hart vier LG HG2 batterijen gebruiken in een setting van 0,11 Ohm op 8,4 Volt. Enig idee hoeveel Watt dat is.......:grins

Edited by Steamboy

Posted (edited)

2 keer de helft:gek:gektoch maar even aanpassen.

0.11 ohm 8.4volt 76.36 AMP 641.43 Watt

lekker warm dampen???

Edited by Johannes Koning

11 minutes ago, Steamboy said:

Wanneer ik zijn regel toepas mag ik met een gerust hart vier LG HG2 batterijen gebruiken in een setting van 0,11 Ohm op 8,4 Volt. Enig idee hoeveel Watt dat is....

Het ging hier over gebruik in een gereguleerde mod, vandaar de referentie naar Watt.

Jij bouwt een 0.11 Ohm op een series mech... really? Dan trek je met volle batterijen een whopping 76A die niet over 2 batterijen wordt verdeeld. Buiten dat je dan zeker wel vaak batterijen moet wisselen lijkt me dit toch zeer onverstandig. Maar goed, ieder z'n ding. Je zal wel avontuurlijk ingesteld zijn.

Hahaaaa, vier keer een 18650, twee aan twee in serie en t.o.v. elkaar parallel, in de Hammer of God.............batterijen waren niet meer dan handwarm, na een heftige dampsessie.

Ah, ik ging uit van 2x in serie. Maar dan nog, 38A. Tja, het kan met de VTC6 maar een lang leven zullen ze dan niet hebben.

Alle, ik kan niet wachten tot een beginneling dit leest en uitprobeerd. 

Dan komen we weer in de gazet met onze damperts.

Trouwens. 50w is dat niet 12A

Of kan ik ineens ook niet meer tellen? 

@sxt Je telt prima, bij een volle batterij in een gereguleerde mod. De formule is:

Ampere = Watt/Volt

De uitkomst moet je nog eens delen door de efficiëntie van de chip; 0.9 is gebruikelijk, aka 90% efficiëntie. 

Bij een volle batterij kom je dan op 50/4.2/0.9 =  ~13A

Bij een lege batterij is dat 50/3.2/0.9 = ~17A

Ja was maar een vraag omdat er ergens 18a staat bij 50w op 3,2v 

Ik gebruik zelden gereguleerde mods trouwens. De wet van ohm is gekend maar het is al laat.. 

Zzzzzzz

Ja, heb ooit eens ergens gelezen dat een pico een efficiëntie van 85% haalt, dan kom je aan die 18A.

mja. zoals ik al zei. Ik gebruik zelden nog gereguleerde mods. Enkel om te bouwen.

Dus het gaat zo niet in mijn hoofd op dit uur dat je meer amps vraagt naarmate je batterij leger geraakt aangezien dit niet zo is bij een mech...

maar ja maar weer on topic

de vraag was wat is de beste batterij die en hij kon kopen voor zijn pico 25

en die zijn er genoeg te krijgen van boven de genoemde AMP

trouwens ik gebruik ook nooit geregelde mods

verneen het wel wanneer er een nieuwe in moet 

Wel, ik ben het wel eens met de vtc6

Is een goede batterij! 

En nu ga ik een dutje doen 😄

20 minutes ago, sxt said:

Alle, ik kan niet wachten tot een beginneling dit leest en uitprobeerd. 

Dan komen we weer in de gazet met onze damperts.

@Steamboy, jij kan dan wel met een 'Sad' like reageren op bovenstaande post van @sxt, maar ze heeft wel een punt. Dat jij nou als gevorderde damper de grenzen op zoekt moet je zelf weten, maar een goed voorbeeld voor beginners is dat zeker niet.

2 minutes ago, sxt said:

meer amps vraagt naarmate je batterij leger geraakt aangezien dit niet zo is bij een mech

Yup. Bij een mech trek je het meeste met een volle batterij en bij een gereguleerde mod wordt de draw juist hoger naar mate de batterij leger raakt.

En ja, voordat deze hele discussie losbarstte (mea culpa :holy) zei ik ook al dat in dit geval een VTC6 een prima keuze was. 

@Richard1972, sorry dat we je betrekken in een oeverloze discussie, die alle kanten op gaat.

Even terug "on topic" :

Gewoon lekker een VTC6 kopen, is volkomen veilig te gebruiken in jou Pico25.  :bang

Welterusten allemaal.........