Jump to content

Weinig smaak Profile RDA


Recommended Posts

Pas begonnen met squonken en rda kom van een freemax mesh pro tank. Heel veel youtube filmpjes gekeken en het instaleren van de mesh was super easy. Daarna gewickt wat mij ook goed gelukt is denk ik want krijg geen burnt taste. Alleen vind ik de smaak erg laag alsook de wolken. Vond het veel beter in mijn subohm tank (zelfde liquid). Heb de airflow volledig open en damp op 55 watt. Aangezien alle reacties op internet dat dit ding zo goed is vraag ik mij af wat ik verkeerd kan doen?

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Cocoon992 said:

smaak erg laag alsook de wolken

Hoe is de verhouding vg/pg in je liquid?

Ik heb hier 80/20 en krijg genoeg wolken.

Probeer anders nog 60 Watt.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, KeesB said:

Hoe is de verhouding vg/pg in je liquid?

Ik heb hier 80/20 en krijg genoeg wolken.

Probeer anders nog 60 Watt.

70/30 vg/pg En 60 watt had ik al geprobeerd maar dan verbranden mijn lippen als ik langer als 4 seconden trek ?

Edited by Cocoon992
Link to comment
Share on other sites

Ja zeg zo lang moet je er ook niet aan zuigen. Misschien iets harder zuigen en iets minder lang. 

Ik ben er wel tevreden over en dan is het lastig om het zo ver te krijgen dat het ook mis gaat.

Misschien is de ramp-up van jouw mod een beetje laag, dus dat het te lang duurt voordat de mesh heet wordt. Ik weet het verder ook niet maar er zullen nog wel anderen reageren, dus nog ff geduld ?

Link to comment
Share on other sites

4 seconden is ook vrij lang. Wat ik denk dat er momenteel gebeurd is dat je gewoon te weinig vermogen heb. Dan kan je er wel heel lang aan gaan zitten lurken, maar hij warmt gewoon niet genoeg op om smaak af te geven.

 

Overigens val ik niet onder de mensen die dit ding zo goed vind ?. I like my vapes airy and hot.

Link to comment
Share on other sites

Kan dat het gewoon niks voor je is, maar als je "hot" wil dan heb je niet veel reviews bekeken want in zo goed als elke review zegt met dat je geen heel warme vape moet verwachten van de profile.

Met het OFRF mesh kan je hoger in vermogen gaan dan met het Wotofo mesh.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het zou kunnen  dat dit idd. niks voor jou is maar soms moet je ook wat gedud hebben, de mesh heeft wat  tijd nodig om ingedampt te worden maar gaat dan ook langer mee dan een gewone coil , kwestie van de wick gebruik ik kapperslont en dat gaat super dus zal het soort katoen ook niet echt de oorzaak zijn.Ik et er op dat de hoeveelheid katoen die de bodem van de rda raakt niet meer is dan bij een andere rda dus nadat ik mijn katoen door de mesh heb getrokken word die nog eens flink bijgeknipt.

Link to comment
Share on other sites

Oke, gisteren dus voor de 2e keer gewickt. Heb er nu de OFRF Nexmesh ingestoken en gewickt met 4 firebolt wicks volgens een youtube tutorial. Ik heb smaak nu zeker en vast, maar anders als in mijn sub ohm. 

Bijvoorbeeld:

-Candy king batch

  sub ohm: kers, limoen, appelsien en zoet

   Profile: heel beetje limoen en veel suikersmaak

 

-mistiq flava

  sub ohm; limoen, mango, mint en zoet

   Profile; beetje limoen, mint en veel suikersmaak

 

Conclusie; ik proef alleen heel veel suikersmaak als ik de rda vape, net een suikerspin. Hoe kan ik de accenten uit de e liquid beter naar bovenhalen in mijn rda?

Link to comment
Share on other sites

je kan proberen een beetje met je wattage te spelen.

Maar hou er rekening mee dat mesh nu eenmaal anders dampt dan een coil.

Net zoals een verschillende coils/ wattages een verschillende smaak in je liquid naar boven kunnen brengen.

Ook de rda zelf kan een verschil maken. 

 

Link to comment
Share on other sites

In je eerste bericht schreef je dat ja al zoveel youtube filmpjes had gezien en dan gaan we er gewoon van uit dat je ook wel gezien hebt hoe je kunt wicken. Maar goed, fijn dat het dan toch gelukt is!

Misschien moet je er wat harder aan zuigen, of de airflow een beetje dicht zetten en het vermogen iets lager. Hier wordt het absoluut niet warm, nu op 60 W.

Link to comment
Share on other sites

@KeesB Ja ik dacht dat ik t juist had niet dus. Echt blij wou hem hier al te koop zetten maar ben er nu echt van aan het genieten! Harder zuigen heeft inderdaad geholpen thanks, maar merk dat die toch nog wel warm word. Heb de bovenste gaten dicht aan beide kanten en damp ook op 60 watt

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL200628

Ik damp het ding op 75W en kan daarmee met een volleedige flood zo'n 13 dikke wolken trekken voordat ie minimaal wat droog begint te smaken. Ik heb wel een heel zoetje juice, die Apple muffin man van The Man, is echt vreselijk smaakvol!

Link to comment
Share on other sites

On 22-5-2019 at 22:00, Cocoon992 said:

merk dat die toch nog wel warm wordt

Je moet er gewoon nóg harder aan zuigen. Ik wilde niet lelijk doen toen ik schreef dat je het nu zelf moet uitvogelen maar je moet het echt zelf ondervinden, hard zuigen en nog harder en welk effect dat heeft. Je kunt de luchtgaten iets dicht zetten en het vermogen omlaag brengen maar welke combinatie van lucht, wattage en zuigen het beste werkt is toch persoonlijk.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ik kom zelf ook van een Mesh Pro, en mijn Profile RDA is onderweg. Ik hoopte een gelijkwaardige zo niet betere smaak te krijgen dan met mijn Mesh Pro. Kan iemand mij vertellen of de smaak een beetje in de buurt komt? Anders ben ik bang dat ik voor eeuwig coils moet blijven kopen ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...