Jump to content
dripivo

Goedkope alternatieven op een magnetische roerder?

Recommended Posts

Weet hier iemand alternatieven op een magnetische roerder?

Heb geprobeerd er eentje te maken, maar dat mislukte. Het nadeel is ook dat er maar een fles op kan, dus wie heeft er ideeën??

Alvast bedankt!! 😄

Ultrasoon reiniger. Als je geen zin/tijd hebt om geduld uit te oefenen is dat een prima alternatief.

Ik mix vaak 30ml en soms 90ml. Dat doe ik in een plastic koffiebekertje en dan jaag ik daar mijn koffieschuimer doorheen. Na een minuut ziet het compleet troebel van de minibelletjes. De goedkoopste vd Blokker is 3€ volgens mij, voor kleine hoeveelheden werkt die ook nog ok. Ik heb deze, kan ik tot ongeveer 100ml mee kloppen

https://www.bol.com/nl/p/bestron-amf800z-melkopschuimer-zwart/9200000048726635/?bltgh=rFvq-GdbwaGqAuaDo11Oeg.1.18.ProductPageUrl

Waarom koop je er niet een, voor de prijs hoef je het niet te laten.

Dit roerdertje werkt perfect, ik heb er vorige week een leuke gadget bij gekocht, een verwarming matje voor terrariums. Past precies op mijn roerder en houdt een bekerglas van 400 ml perfect op temperatuur 35/40 ℃ tijdens het roeren. Na 8 uren roeren met warmte zijn mijn vloeistoffen perfect gemengd.

Schermafbeelding 2019-05-16 om 11.10.24.png

@Hansy, klinkt goed. Heb je ook een linkje voor die verwarmingsmat die er op past. Op welke PG/VG verhouding damp jij? Ik heb nl wel gehoord dat deze apparaten vaak moeite hebben met hoog VG.

Posted (edited)

@Marcel loves E6 Een link heb ik niet wel een foto. Ik heb het in een reptielen winkel gekocht waar ik voor mijn werk wekelijks moet zijn. Ik damp momenteel 50PG/50VG ik vind dat een goede verhouding omdat de PG mij de TH geeft die ik prettig vind bij 5mg Nic. Als ik een nieuwe liquid maak dan zet ik het bekerglas met alleen de base PG/VG even in de magnetron en laat dat even draaien op de roerder. Dan voeg ik mijn aroma's en nicotine toe. Dan een uurtje of 8 op de roerder met het verwarming plaatje. Dit scheelt je denk ik een week steepen en vele juices zijn dan goed te dampen. Ik merk natuurlijk wel dat mijn voorraad verder steept en steeds beter gaat smaken, maar na die 8 uur heb ik een heel goed idee hoe de mix smaakt.

Met meer VG in de mix merkte ik dat ik soms dicht tegen een dry hit aan zit, ik ben een gulzige MTL damper, in mijn DL drippers en squonkers heb ik daar natuurlijk geen last van.

IMG_0337 kopie.JPG

Edited by Hansy

Zonde van je geld als je het mij vraagt. Gewoon laten steepen kost je namelijk niks...

9 minutes ago, Maickie said:

kost je namelijk niks.

Tijd; tijd = geld 

😉

Posted (edited)

@dripivo

Ik gebruik glazen flesjes, omdat plastic flesjes kunnen smelten, waardoor er chemicaliën uit het plastic kunnen verhuizen naar de vloeistof.

En wel donkerbruine glazen flesjes, net zoals een apotheker gebruikt, zodat er geen licht of nauwelijks licht bij de vloeistof kan komen.

De flesjes met inhoud schud ik eerst gewoon met de hand, zet ze vervolgens circa 7 seconden  in de combimagnetron (700 Watt),

schud de flesjes daarna nogmaals goed,  en ga dan proeven. Als de maak goed genoeg is, gooi ik er géén extra aroma in, omdat de smaak vanzelf steeds intenser wordt naarmate de tijd vordert dat de flesjes in een donkere kast bewaard zijn gebleven.

Die combimagnetron kan ook op temperatuur ingesteld worden, maar dan moet-ie eerst voorverwarmen... en dat duurt me veel te lang.

---

Een ultrasoon apparaat beviel mij totaal niet, dus dat ding is naar de kringloopwinkel verhuist.

Edited by Marianna

Posted (edited)

@Hansy thanx

@Maickie Ik laat het meestal ook gewoon steepen door het te laten staan, zeker bij sapjes die ik al lang gebruik en in grotere hoeveelheden mix maar soms maak je wel eens wat nieuws testen en wil je geen weken/maanden wachten. Daarvoor gebruikte ik altijd een YM maar die verkort het steepproces wel iets maar niet echt dat je er weken vanaf haalt. De meeste roerders roeren alleen en ik heb er geen vertrouwen in dat dat een steepproces van weken/maanden veel korter maakt. Maar roeren én verwarmen zou dat mogelijk wel beter kunnen doen. En als dat dan kan voor een klein prijsje is dat mogelijk wel de moeite van het proberen waard.

Overigens kost gewoon steepen ook geld.... je hebt toch flesjes nodig waar je het in moet doen. :grins

Edited by Marcel loves E6

18 hours ago, Marcel loves E6 said:

Maar roeren én verwarmen zou dat mogelijk wel beter kunnen doen. En als dat dan kan voor een klein prijsje is dat mogelijk wel de moeite van het proberen waard.

Dat matje kostte mij €16,95, zijn ook weer de kosten niet. Het voordeel van het verwarmen is tevens dat de vloeistof dun genoeg blijft om de roerder aan de gang te houden.

Het mooie is dat dit mijns inziens het steep proces wel degelijk versnelt. Er vormen zich duizenden micro belletjes in de vloeistof waardoor het helemaal troebel lijkt. Dit versnelt het oxidatie proces, de vloeistof is na 8 uren wel 3 tinten donkerde, hetzelfde na 1 tot 2 weken natuurlijk steepen.

@Maickie Het maken van e-liquid is voor mij uitgegroeid tot een serieuze hobby, dit tot groot genoegen van de vrienden en kennissen die mijn sapjes heerlijk vinden smaken.

Hobbies mogen voor mij wel wat geld kosten, maar inmiddels damp ik gratis door de kleinschalige verkoop.

En met dit verbruik je zelfs geen stroom 😋 grapje he 🙂

0719812032696.jpg

Dan mix jij je vloeistof zeker in een afwasteiltje?

Posted (edited)

Met een tremor hoef ik alleen het flesje maar in m'n handen te houden.

Edited by Foggy