Jump to content
Vapeop

Welke stekker?

Recommended Posts

Hallo!

Onlangs heb ik de stap van een q16 naar een Aegis mini gemaakt met Zenith tank. In één woord geweldig. 

Nu zit ik alleen met een vraag... en wellicht een domme maar welke stekker kan ik gebruiken met dit apparaat. Wil in eerste instantie niet de batterij verpesten door teveel of te weinig stroom te geven aan mijn nieuwe trots! Op de site staat dat de aegis mini 2a ondersteund en vroeg mij of ik daarom mijn samsung oplader kan gebruiken. Het is de stekker voor de s8 of dat het beter is om via de laptop op te laden?

Alvast onwijs bedankt allen!

Via laptop laden kan maar dat duurt ontzettend lang, als op je Samsung adapter 2A bij output staat is het ok, 1A kan ook nog maar dat is gewoon trager, staat er nou 3 of meer dan ff zoeken naar een andere adapter want ik ben niet zeker of de chip van de aegis dat zelf reguleert.

Teveel stroom kan niet, bij te weinig laad het langzamer.

De gemiddelde telefoonlader doet het prima, tenzij je natuurlijk een aangevrote appel hebt.

Als je mod 2 Ampère trekt, is iedere lader geschikt die 2 Ampère of zwaarder aan kan.

Goede laders zijn beveiligd en gaat het ook niet mis als ze maar 1 ampère aan kunnen, maar vuistregel is dat je lader gelijk of zwaarder moet zijn dan het apparaat wat je wilt opladen. Een 500mA ladertje is vragen om problemen.

Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe.. Het is zo dat het een adaptive fast charger is met daarop 2 verschillende vermeldingen van het aantal volt die de stekker kan leveren(zie plaatje hieronder...) 

Is de 9v dan niet schadelijk?? Wil het graag zeker weten aangezien ik 2 q16 batterijen verpest heb door die aan een verkeerde stekker te hangen!

edit: moet ik de mod de eerste keer opladen ook langer(4 tot 8 uur) laten laden?!

Weer thanks!

nexus2cee_DSC08452.jpg

Edited by Vapeop

Dei 9v pakt ie niet zomaar. Het bijgeleverde Samsungkabeltje en de Samsung telefoon is daarbij nodig. Ik heb datzelfde met mn Huawei lader.

Maar..  Je gaat nooit helemaal gerust zijn natuurlijk, dus pak lekker een andere lader.

Zojuist een mail ontvangen van een welbekende webshop hier in Nederland waaraan ik dezelfde vraag voorgelegd had en het antwoord wat terug komt is vrij verwarrend aangezien zij menen dat 2a te zwaar is voor de mod...

Lekkere webshop.

De stekker KAN 2a leveren, maar als de mod minder vraagt dan levert ie dat gewoonweg niet.

Zie het als de elektra in huis. Daar kun je een hetelucht oven van 2300 Watt mee stoken (10 Ampere), maar ook een led lampje van 5 Watt (0.02 Ampere)..  Er is wel een beperking in de wattage, te hoge belasting en je stoppen vliegen dr uit. 

@Moppersmurf Precies vooral aangezien de Aegis Mini mod juist pronkt met het "quick chargen" en 2A compatibiliteit! Maar dat betekend dus wel dat de Q16 niet over deze beveiliging beschikt(als ik het goed begrijp)?!

Thanks in ieder geval voor de betrokkenheid en de adviezen!

@Raycoupe En uiteraard ook thanks voor het advies en dumbing it down for me 😀

De bescherming van de batterij aangezien ik door een te zware stekker 2 batterijen verpest heb. Wellicht een newb opmerking....