Jump to content
Gijsdezwart

Hastur mini mtl build op semi mech.

Recommended Posts

Hi wolkenbouwers,

Ik heb sinds kort in het bezit van de cthulhu tube mod ( semi mech mosfet )

Der gaat onder andere een 18650 vtc6 in en vapcell 18350 purple.

Op deze semi mech heb ik de hastur mini mtl op zitten. 

Nou weet ik hoe ik safe blijf met mijn builds en zijn mijn coils boven de 0.5 ohm en blijf ik onder de 10 ampere. 

Maar ik krijg nog niet de juiste warme smaakvolle vape die ik zou willen hebben. Ik heb wel wat gelezen over heathflux maar snap er nog niet alles van. 

Ondertussen heb ik er een mooie staple clapton n80 coil 2.5mm  in gehad van 0.77 ohm. Nou was de smaak en warme vape zeker goed. Maar ik merkte dat mijn batterijen erg snel leeg raakte en de smaakvolle vape al snel veranderde in een smaakloze hap.

Zojuist heb ik er kleine simpele n80  0.90 ohm op gezet en merk ik dat de vape niet meer warm genoeg word en de smaak ook ontbreekt.

Mijn vraag is dus eigenlijk is er een build aan te raden waarmee ik toch een warme vape krijg en de batterijen niet na een uurtje of 2 al geen goeie smaak meer geven. 

Ook heb ik er aan zitten denken om er een n80 coil van 1.5 ohm in te doen voor lange batterij duur.  Maar ben ik bang dat hij door het lage wattage helemaal niet meer warm word. 

Hoop dat iemand me kan helpen hierbij

Volgens mij kan je het geleverde Wattage berekenen met de volgende formule en moet je dus een coil uitzoeken die met die weerstand prettig dampt op dat Wattage. Wattage = (Voltage * Voltage)/Ohmage

Voltage is in het begin 4,2 maar zal afnemen uiteraard als de batterij leger raakt en dan gaat dus het Wattage omlaag. Logisch lijkt me dat hij dan minder prettig dampt.

@Tamara yes klopt ik bereken ook steeds uit via ohm's law calculator wat de wattage word.  Maar 2 verschillende coils met de zelfde ohm en wattage en matteriaal kunnen heel anders reageren. 

Zit denk ik meer  te zoeken naar de juiste dikte van het draad. En juiste soort coil. Inplaats van de juiste ohm.

Dat lijkt me ook, dat je niet zo zeer naar de juiste weerstand zoekt maar naar de juiste coilsoort (materiaal, dikte etc). Aangezien niemand voor jou kan bepalen wat een voldoende warme vape voor je is wordt het vooral proberen. Aangezien je nu vindt dat de vape te koel is gok ik dat je naar een dunnere Ni80 coil moet, single wire.

Wat ik meestal doe is een coil bouwen die de door mij gewenste heatflux hebben op 3,7 v. Dan zijn de eerste paar hijsen wat heet en de laaste paar wat koel.

Maar kan ik het langst genieten van een batterij. 

@sxt  bereken je dan eerst de heatflux of is het gewoon trail and error?

Zoja hoe bereken je de heatflux ik heb wel wat apps voorbij zien komen maar daar moest je allemaal voor betalen

@Gijsdezwart Het is vooral trial en error.

Vooral kijken wat je graag dampt op een gereguleerde mod. En dan kijken hoe je hetzelfde kan verkrijgen op een mech.

Ik bouw gemiddeld een beetje lager op een mech dan gereguleerd. 

En op steam-engine kan je de heatflux instellen. Er zijn ook apps die dit aangeven. 

Maar je moet er nu eenmaal rekening mee houden dat een mech anders dampt dan een gereguleerd toestel.

Als je hetzelfde verwacht te verkrijgen dan met een gereguleerd toestel dan is een mech niet voor u.

Je damp ervaring zal nu eenmaal veranderen als je batterij leger geraakt.

dus dan is het sneller batterijen veranderen om dezelfde ervaring te behouden.

Het is inderdaad veel trial and error. Wat het belangrijkste is, is dat je niet teveel wraps gebruikt, maar dat veranderd met de draaddikte. Hoe dikker de draad, hoe meer wraps je kan doen.

Ik gebruik de Hastur mini ook op een semi mech (Colibri V4) en ik gebruik daar twee builds het meeste voor:

Kanthal A1, 28 awg, 6 wraps om 2,5mm

of Nichrome 29 awg, 7 wraps om 2,5mm

Ga je naar 26 awg dan kan je al weer een wrap meer doen. Bijvoorbeeld Kanthal A1, 26 awg, 7 wraps om 2.5mm of Nichrome 80 26 awg, 8 wraps om 2,5mm zijn ook wel lekkere builds, maar die worden in dat kleine kamertje van de Hastur al gauw te warm naar mijn smaak. Maar als je van erg warm houd is dat voor jou misschien wel weer goed. Het is zo persoonlijk..

@Gijsdezwart het ohmage van je coil is belangrijk vanwege de batterijen.

Als je die coil veilig kan gebruiken op de batterijen die je hebt moet je er verder niet te veel op fixeren.

de vtc6 Die je hebt kan tot 15a

Zelfs tot 20a als hij intern niet warmer word dan 80graden. Rated door mooch.

Dus boven de 0,3 zit je altijd veilig.

De andere batterij weet ik niet.

De Vapcel is rated voor 10A, geen van die coils zal dat trekken. Zitten allemaal net boven of net onder de 1 ohm. idd wat @sxt zegt, de ohms zijn voor de kwaliteit of warmte niet belangrijk. Het is de draaddikte, aantal wraps en diameter wat belangrijk is voor een lekkere damp op een (semi) mech.

@Gijsdezwart Probeer de 2 coils eens die hij al heeft opgenoemd.

dat is een goed begin. 

oeps, ik zag niet dat je prebuild had geschreven. ik zou zeggen, haal een rolletje kanthal en een rolletje ni80.

Veel makkelijker.

Edited by sxt

Sorry, prebuild coils heb ik nog nooit gebruikt dus zou ik niet weten. Beter een rolletje draad idd zoals @sxt zegt en gewoon zelf doen. heb je veel meer aan en is een stuk goedkoper 🙂