Jump to content

Kurmit 21700 DNA75C squonker.

Recommended Posts

Vandaag stel ik je een squonker voor die gemaakt is door forumlid Kurmit.

Dit is geen review zoals ik met China spul doe maar stel gewoon de mod voor, ik heb deze mod niet gekregen of gekocht dus mijn persoonlijke mening is hier van geen enkel belang!

Dit is dus een gereguleerde DNA75C mod met een 21700 batterij tube en een squonkflesje van maar liefst 9.2ml inhoud.

Nu ben ik het blad met de afmetingen van de mod thuis vergeten, dus die heb je nog te goed en zal ik morgenvroeg updaten.

Ik heb ook een filmpje gemaakt over de mod, hier overloop ik alles eens en krijg je het up close te zien.

Je doet niet enkel mij plezier door het filmpje te bekijken maar helpt ook Kurmit door het filmpje views te geven en een comment te plaatsen, heb je een platform waar je filmpjes kan delen doe het dan gerust.

Als blok is er een hybrid maple burl gebruikt met voornamelijk paarse kleur en hier en daar een hintje blauwe resin.

hF8XKDZ.jpg

ybB7OXA.jpg

TTUwb3F.jpg

hAoxsYp.jpg

Een leuke touch is dat hij in de blok wat vorm heeft aangebracht, het breekt de vlakke delen en zorgt ook voor een betere grip en ligt gewoon beter in de hand zo.

Ook de deels zichtbare batterijtube is een leuk detail, en de tube zelf is dan ook nog eens gepolijst.

gC1lbxU.jpg

De uitsparing voor het squonkflesje is makkelijk te vinden en voldoende groot.

hh23AzX.jpg

Een 22mm 510 die voorzien van een extra o-ring voor extra bescherming.

Op deze mod kan je ook RDA's kwijt tot 27mm zonder overhang.

tdUB2Cc.jpg

Onderaan de schroefdop voor de batterij.

QycEy0i.jpg

21700 en 20700 past direct, wil je een 18650 gebruiken moet je wel nog een adapter hebben.

Navo5wh.jpg

Voor het DNA75C front is gekozen voor een rvs frontpaneel dat gepolijst is.

5C2qUXk.jpg

De knopjes zijn geanodiseerd en deze paarse kleur past echt wel perfect met de kleur van de mod!

lZVWFRj.jpg

vz04E7H.jpg

DNA75C chip dus voor deze mod, goede kwalitatieve chip met tal van opties die je zelf nog kan aanpassen in escribe.

ajroi4t.jpg

Omdat deze mod niet de kleinste is zou een standaard squonkflesje van +-6ml niet geweldig geweest zijn, het flesje dat in deze mod zit is een 9.2ml flesje van Modmaker.co.uk.

Het flesje schuift ook over een stalen buisje, zo heb je geen geprul tijdens het hervullen van het flesje.

Je schuift gewoon het flesje naar beneden en het komt los, deze connectie is goed en het flesje zal ook niet zomaar uit de mod vallen of iets dergelijk.

F69XDXG.jpg

Wat ook handig is aan dit flesje is dat je geen schroefdop moet losmaken enz, nee gewoon vullen via de opening bovenaan dus geen gemors bij het hervullen.

w3qQnIP.jpg

Nog twee pics om af te sluiten, een pic met een 24mm RDA (Rebirth RDA).

Db4fJiR.jpg

En nog een handcheck.

AjbMqLO.jpg

Zo dat was een presentatie voor een mod van Kurmit, wil je meer info zoals prijzen en details dan moet je dat met Kurmit zelf regelen natuurlijk.

Edited by Jim
  • Like 16
  • Thanks 1

Mooie mod! Tis niet mijn kleur, maar wel vakwerk.

Ik vraag me alleen af of je niet beter de batterij omgekeerd had moeten bedraden, de ventports zitten aan de onderkant in de dop, maar de plus van de batterij, waar de thermal runaway plaatsvindt, zit in jouw mod aan de bovenkant.

En hoe vet zou die mod zijn met zo een geglasparelde faceplate ( zie elders die brunhilde van Steamboy....)

Maar puik werk!

Prachtige mod, ook niet mijn kleur, maar ik stel hem me dan zo voor in het groen of bruin, meer aardse, natuurlijke kleuren.

21700, DNA75C, 9 ml flesje, precies wat ik zou willen van een squonkmod. Zou me niet verbazen als hier markt voor is.

Wel allereerst zou er normaal geen thermal runaway kunnen ontstaan met normaal gebruik @Duplolas maar zelfs al zou dit gebeuren kunnen de gassen toch ontsnappen en bouwt hij geen druk op , ergo geen boem 😉

Bij andersom plaatsen van batterij maak je de behuizing een plus en dat is in mijn mening gevaarlijker en meer kans op kortsluiting.

P.s. ik kan faceplates en tubes etc ook zo'n gepareld uiterlijk geven.

@Raycoupe alles is mogelijk u hoeft het maar te vragen ik kan zo ongeveer iedere kleur blok wel krijgen 😎

Edited by Kurmit
  • Like 2