Jump to content
The_Pidgeon

Must-have aromas

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort een grotere bestelling gaan plaatsen bij SaveVape.

Ik merk dat ik vooral vaak alleen smaakjes bestel die ik nodig heb voor een bepaald recept. Als ik dan nieuwe recepten heb kan ik ze nog helemaal niet maken.

Graag zou ik dus een grotere assortiment aan aromas willen hebben zodat ik nieuwe recepten kan gaan maken zonder apart te bestellen. Dus ik wilde graag aan jullie vragen wat de aromas zijn die jullie vaak gebruiken, en altijd aanvullen zodra het op is. 

Enige aroma waar ik tot nu toe problemen mee heb bij SaveVape is hun huismerk Koolada, kon hier ook geen ander merk voor krijgen. Bij een recept waar normaal 0,5ml van INW in gaat, moest ik er 5ml van SaveVape in doen, en is het eigenlijk nog steeds niet naar wens.

Huidige Inventaris:

• Anise (Inawera)
  • Bavarian Cream (TPA) 
  • Black Fruit Mint (Inawera)
  • Blackcurrant (Inawera)
  • Blue Raspberry Cotton Candy (Cap)
  • Blueberry (Cap)
  • Blueberry Jam (CAP)
  • Cantaloupe (Cap)  
  • Cheesecake (Graham Crust) (TPA)
  • Koolada (SaveVape)
  • Green Apple (Cap)
  • Jelly Candy (Cap)
  • Red Fruits And Mint (Inawera)
  • Spearmint (Cap)
  • Strawberry (TPA)
  • Strawberry Ripe (TPA)
  • Super Sweet (Cap)
  • Sweet Cream (TPA)
  • Sweet Guava (Cap) 
  • Sweet Mango (Cap)
  • Sweet Tangerine (Cap)
  • Vanilla Custard (TPA)

Wensenlijst:

• <Nader in te vullen op basis van jullie suggesties>

De blauwe smaken had ik samengevoegd voor een recept maar was niet mijn ding. Wellicht dat de smaken nog wel ergens anders voor gebruikt kunnen worden, dus ik streep ze nog niet af.

Ik heb alles om de Mothers Unicorn Milk te maken, maar dat recept bevalt mij niet helemaal. Dacht ik probeer het toch omdat ie zoveel goeie ratings had. Veel te hoge aroma % voor mij. Ik hou het het liefst onder de 20 en tussen 10-15%.

Dus, wat zijn jullie lievelings aromas? Evt een link naar een lekker recept waar je ze voor gebruikt om wat inspiratie op te doen.

@Tamara Ik dacht altijd dat de verzendkosten dan duurder uit zouden komen. Zal hier eens naar kijken thanks! Stuurt Chefsflavours ook koekjes erbij 😜 

Maargoed, ondanks waar t vandaan komt blijft de post hetzelfde toch

Inderdaad meer verzendkosten maar als je veel koopt dan heb je die verzendkosten snel terug verdiend door het prijsverschil met NL. 

Met de aroma’s kiezen kan ik je niet helpen. Ik koop alleen wat ik nodig heb op basis van een recept en zoveel recepten gebruik ik niet.

I.p.v. de koolada zou ik je ws-23 aanraden. Werkt super bij fruitrecepten en ik zie nogal wat fruit aroma’s op je lijstje. 

Zoals al aangegeven vind ik het aanraden van goede aroma’s ook lastig. 

Welke recepten vind je nu bijvoorbeeld lekker? Waarschijnlijk zal je dan wel wat tips krijgen van mensen hier.

@DeParelVanHetZuiden Recepten die ik lekker vind: Heisenberg, Mango Yo La Tango, Vanilla Custard, Best Damn Pink Lemonade, Leche de Coco... Ik merk zelf dat ik op dit gebied wel van zoet hou! (Snoep normaliter nooit) Alle zoete desserts, en fruit mixen zijn wel goed in mijn ogen. Ik ben nog op zoek naar een goed menthol recept. Ik zou willen zeggen dat een goeie koffie ook nog op mijn lijstje staat, maar daarvoor heb ik de zoektocht eigenlijk al opgegeven. Nog nooit een koffie gevonden die lekker is 😛

Een appel kruimeltaart zou ik nog eens willen mixen. Ik heb namelijk altijd wel 2 tankjes, 1 met zwaardere smaken zoals desserts, en 1 met fruitige smaken.

@Tamara Ah die ziet er nog best wel prima uit. Vooral gebruik aan het maken van 2 of 3 smaken die samen een andere smaak geven (ben het woordje hiervoor vergeten :weetnie)

@Aaruman Zal 'm in de toekomst een uitproberen. Dit is een one-shot aroma neem ik aan.

25 minutes ago, The_Pidgeon said:

Nog nooit een koffie gevonden die lekker is 😛

Als je koffie drinkt en tegelijkertijd koffiesmaak zit te dampen... dan smaakt koffie-damp nergens naar. 

@Marianna Dan zou ik moeten stoppen met koffie drinken de hele dag door haha :hihi

Nee de koffie's die ik heb geprobeerd waren wellicht ook gewoon enorm slecht. Ben alleen bang de het zo'n smaakje is die eigenlijk alleen lekker is in een MTL device en niet in een dual coil RTA of ammit25. Maar zal het wel een 2de(of 10de) kans geven.

Moet elke keer denken aan een "oreo" smaak die ik ooit eens heb gekregen. Heb het 2 keer geprobeerd maar heb het weg moeten gooien. Heel m'n kamer stonk 2 dagen naar die geur terwijl (met 2 ramen open) de damp geuren normaliter na een uurtje weg zijn. Zelfs toen ik geen e-liquid meer had (op oreo na) gebruikte ik het niet. Met fles en al weggegooid.

Maar denk dat ik met het recept die je hebt gelinked deze ervaring niet nogmaals zal hebben. 👍

3 minutes ago, The_Pidgeon said:

Ben alleen bang de het zo'n smaakje is die eigenlijk alleen lekker is in een MTL device en niet in een dual coil RTA of ammit25.

Als een liquid lekker smaakt in het ene tankje, dan smaakt-ie eveneens lekker in een ander tankje.

Maar de gebruiker kan wel stommiteiten uithalen, o.a. door een ohmage bij overdreven hoog wattage.

Of de airflow wijd open draaien, zodat de smaak en geur verslapt door oer-saaie buitenlucht.

30 minutes ago, The_Pidgeon said:

Maar denk dat ik met het recept die je hebt gelinked deze ervaring niet nogmaals zal hebben. 👍

Heb ik ooit een recept gelinked ?  Ik gebruik nooit recepten, zelfs niet bij het koken, bepaal zelf wat ik wel of niet lekker vind.

Nou ja, alleen de politie met bekeuringen wegens niet geheel correct parkeren...

en de belastingdienst met aanslagen.      :sip   

Allebei een hoop a’s. Is ook erg verwarrend 😂

@The_Pidgeon ik blijf zelf geregeld clones van Twelve Monkeys - Kanzi en Dinner Lady - Strawberry Bikini maken. Beide erg fruitig en zoetig. 

Eentje die ik graag nog een keer wil proberen is Farley’s Gnarly Sauce alleen de recepten die ik gevonden krijg hebben in mijn ogen allemaal een absurd hoog aroma percentage van >20%.