Jump to content

Opzoek naar een waardige opvolger


RoDamp

Recommended Posts

Hi, 

Eigenlijk al een hele weg achter me wat betreft apparatuur. Enkel was het me tot op heden nooit gelukt om de overstap te maken naar een damper. Nu is het met de smoke nord wel gelukt icm 20mg nic salt. Nu ben ik enkel opzoek naar een goeie sub-ohmer als opvolger, wat voor iets zouden jullie aanraden icm wat voor mg liquid? 

 

Had zelf de Geekvape NOVA starterset in gedachte

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dat is nogal een paar stappen omhoog, naar zo'n dikke DL damper ineens, al eens iets dergelijks uitgeprobeerd?

 

Losse mod, losse tank, altijd aan te raden, kun je altijd nog een andere tank op schroeven.

 

Met de meshcoils is het wel een vloeistof zuipertje, 3 of 6 mg meer dan genoeg.

Baby beast coils passen er ook in, maar jee, ik ben er geen fan van en er moet toch wat beters zijn op de markt.

 

Qua tanks met fabriekscoils, ben ik niet meer up to date, vandaar dat ik de baby beast coils ken. ?

Er komen vast andere adviezen voor een dergelijk setje, maar ik zou zeker nog even ergens uitproberen of je meteen 55 watt mesh wilt. Zie bv:

 

Edited by Raycoupe
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Raycoupe

Thanks voor je reactie, 

ik heb al wel een aantal sub-ohmers gehad zoals de Vaperesso Revenger/Smok al-85 enkel is de overstap naar het volledige dampen me nooit echt gelukt. nu met de smok Nord is me dit dus gelukkig eindelijk gelukt.

 

Maar fabriekscoils raad je af? Zo''n tank waar je zelf moet knutselen is dat niet omslachtig?

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

Fabriekscoils wordt niet afgeraden maar de leden die hier veel schrijven hebben bijna allemaal al tijden zelfbouwers en kunnen je over fabriekscoil tanks dus minder goed adviseren. Behalve dan Jim (check de review sectie) en L33ntje (shop eigenaar). Verder zijn fabriekscoils uiteraard een stuk duurder en is de smaak bij zelfbouw over het algemeen beter.

 

Zelfbouw is absoluut niet ingewikkeld. Je draait een stukje draad tot een spoeltje (of koopt ze voorgedraaid), zet deze erin. Gloeien en schrapen tot de hotspots(fel oplichtende delen) zijn verdwenen en dan een stukje katoen er doorheen. Het spoeltje kan je maanden gebruiken en het stuk katoen moet je elke 1,5 dag tot elke 1,5 week vervangen. Dat is heel erg afhankelijk van de liquid die je dampt.

Edited by Tamara
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Tamara

Bedankt voor je reactie ! 

Wat voor een soort zelfbouw tank zou je dan aanraden? wat betreft een makkelijke die eventueel op de Geekvape Nova mod zou passen?

 

ik wil best wel zelfbouw proberen enkel was ik altijd huiverig voor het feit dat het een zooitje wordt.

 

Link to comment
Share on other sites

@RoDamp Alles past op de Nova maar tanks tot 25 mm passen erop zonder overhang en staan er dus het beste op. Welke RTA het meest geschikt is hangt af van hoeveel damp je wilt. Ik ben zelf erg te spreken over de Augvape Intake voor DL en de Wasp Nano RTA en Serpent mini voor restricted DL. Het zijn alledrie geen moeilijke RTA’s, waarvan de Serpent nog het lastigste is om correct te wicken (katoen er doorheen halen). De lengte van de wick komt daar vrij nauw.

Edited by Tamara
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Tamara Ah oke, die Wasp Nano daar zag ik toevallig een topic voorbij komen van iemand die net begonnen was met deze ook als eerste , dat lijkt me wel een makkelijke om mee te beginnen. Wat heb je allemaal nodig wat betreft gereedschap/materialen om zoiets draaiende te houden?

 

Thanks voor je adviezen tot dusver btw ? 

Link to comment
Share on other sites

@RoDamp En ik lurk aan een Asmodus Zesthia RTA, dat is licht restricted DL.

Ipv de meegeleverde coil gebruik ik een modelletje zwaarder op zo'n 40 watt.

 

Om zelf te kunnen coilen heb je een stangetje nodig (boortje uit de gereedschapskist werkt ook, bv 3 mm), schroeverdraaiertje/inbus sleuteltje om de coil vast te zetten, scherp kniptangetje om de uiteindjes af te knippen en handig is een keramisch pincet. 

 

Coiltje in je RTA schroeven doe je echter niet zo vaak, hier gaan ze minimaal een maand mee.

 

Voor het wicken, watje er doorheen trekken, is een scherp schaartje uiteraard handig en een elleboogpincet, daarmee kun je heel mooi de uiteinden in de vloeistofgaten plaatsen. Gewoon puntpincet gaat ook al heel aardig.

 

Uit China kost dat spul geen drol.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja idd @Tamara

3 bubbel glaasjes voor nog geen €4,- bij aliexpress

 

€ 5,56 | 3 pcs Originele vapesoon Vervanging Bolle Glazen Buis Verlengen Capaciteit (5 ml) voor WASP NANO RTA 2 ml Capaciteit 23mm Verstuiver Tank
https://s.click.aliexpress.com/e/Mb9OZE7Q7

 

staat nu op €5,56 zie ik maar even zoeken op Ali en je vind er genoeg. 

Even review checken of ze wel echt passen?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Merci @Tamara/ @Sebas

 

Nog steeds erg aan het twijfelen, denk dat ik die Wasp Nano wel het proberen waard ga vinden, ik kijk nog even rond en veel reviews lezen. In het verleden al genoeg miskopen gedaan?

@Raycoupe

Ook goed om te weten! 

 

Nog een bepaalde starter kit mod die je zou aanraden? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RoDamp said:

In het verleden al genoeg miskopen gedaan?

Dat zijn geen miskopen maar leermomenten ?

 

Die wasp heb ik nu een kleine week en ben er erg tevreden over. 

Heb er een ni80 clapton in zitten van 0.6ohm op 33.5watt. 

Dampt erg lekker. Vrij stil en absoluut geen turbulentie in de airflow. Heb de airflow op ongeveer 3/4 open wat voor mij het best bevalt. Smaak is top en supermakkelijk te bouwen. Alleen opletten dat je katoen tussen het schroefdraad valt(dat zie je wel als je hem in handen heb mocht je keus er op vallen)

 

bubbelglaasje hoeft niet maar lijkt mij wel handig aangezien ik hem nu ik hem vaak gebruik echt heel heel vaak moet vullen. Dampmomentje van 10 a 15 min. En hij is zo goed als leeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En een starterkitmod?

wat wil je? Groot klein? 

1 of 2 batterijen?

ik heb speciaal voor de wasp een dual gekocht. Niet nodig maar doe ik net even wat langer met de batterijen. Oke, en ik had geen dual en wilde er toch 1. Dit was wel een goed excuus ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@RoDamp Ik ben niet thuis in kitjes, maar bv een Think Vape Thor (en de Thor Pro waarschijnlijk idem) is een mod van 21 euro (bij de bekende chinese sites) die kwalitatief wel beter kan, maar verder uitstekend werkt. Twee batterijen bij Nkon.nl bestellen en dan een fijne RTA naar keuze.

 

Als je het in de zoekfunctie in tikt, vindt je wel wat hits.

 

Al kies je later weer een meer passende mod, een simpele goede mod die gewoon alles voor weinig is nooit weg.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Sebas

Naja ik heb al van alles gehad van een simpele pen tot een Vaperesso revenger, ik zoek nu eigenlijk iets voor naast mijn smok nord een apparaat wat grote wolken kan blazen (niet altijd) en wat me voldoening geeft dit aangezien ik in de smok nord nu nic salts gebruik van 20mg. En hiermee pas echt van de atjes kan afblijven. Nu heb ik zitten kijken naar een Vaperesso luxe Nano // smok v8 pen en nog een hoop andere mods. Het bijvullen wil ik wel enigzins beperken gezien ik niet weer zoveel geld wil kwijt zijn als bij normale sigaretten.

 

Lastige kwestie dus 

 

@Raycoupe die mod ga ik zeker even naar kijken! Enkel bestellen vanuit China ben ik nogal huiverig voor een tankje onder 25 euro kan prima maar daar boven schijn je gezeur  te krijgen aan de grens? 

 

Merci beide weer! 

Link to comment
Share on other sites

De Thor Pro heb ik van de week besteld. 

Ietsje anders dan de thor(zonder pro)

de thor kan niet uitgeschakeld worden. Pro wel. 

Dat was Mn grootste + om voor de pro uit China te kiezen. De thor is nl ook bij ewolk voor rond de €40 maar dat is de eerste versie. 

Verder heeft de pro een kleurenscherm. Kan tot 220watt en heeft wat nieuwere functies tov thor. En andere kleurenkeuzes. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@RoDamp Modje kost minder dan 22 euro als je even zoekt op Aliexpress, fasttech, gearbest

 

Zo'n Zesthia is iets van 33 a 35 euro, top kwaliteit tankje, maar ik denk dat de wolken niet groot genoeg zullen zijn voor jou, als ik het zo goed begrijp. Meeste tankjes zijn trouwens ook onder de 22 euro.

 

Je hoeft niet bang te zijn voor pakketjes duurder dan 22 euro, vaak zetten ze er een lagere prijs op het label en de douane heeft beters te doen dan honderdduizend pakketjes per dag uit China te controleren. 't Is hier al honderd keer goed gegaan zonder bij betalen, maar je kan een keertje gevraagd worden de rekening te overhandigen en wat te moeten bij betalen.

Link to comment
Share on other sites

@Sebas Dan is de oude Thor wellicht wel nog goedkoper geworden. Vaak dumpen ze de oudere versies voor 11, 12 euro.

 

Kun je het wattage locken bij de Thor Pro? Dat is het grootste gemis op de gewone Thor. En welke chip heeft de Pro, ook de SX(of T)200

Edited by Raycoupe
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, RoDamp said:

smok v8 pen 

Heb ik liggen. Moet je ook vaak vullen ?

het is ook een beetje: hoe groter de wolken, hoe vaker je moet vullen

8 minutes ago, RoDamp said:

Het bijvullen wil ik wel enigzins beperken gezien ik niet weer zoveel geld wil kwijt zijn als bij normale sigaretten.

Dat ligt aan je dampgedrag: wat wil je en hoe vaak? 

Wil je grote wolken zal je vaker moeten vullen dan een mtl setje waar een beschaafd dampje vanaf komt. 

Oplossing? Zelf liquid maken. Stelt echt minder voor dan je denkt. 

Ik gebruik voornamelijk one-shots met 3mg nic en ben rond de euro kwijt voor 10ml. Sommige liquids wat meer, sommige iets minder

Link to comment
Share on other sites

@Sebas die Thor pro waar heb je die besteld? Wat voor een tank zou je daarop aanraden? Wellicht een falcon horizon tech? Ik wil voor nu eigenlijk nog een simpele tank met fabriekscoils en later bestel ik dan die Wasp Nano 

@Raycoupe die Thor ziet er wel echt gelikt uit! 

 

Thanks! 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja gewoon bij dampaccu.nl (nkon.nl kan ook. Is hetzelfde ? )

zijn het goedkoopst. Goede spullen en de volgende dag in huis?

 

ik hoop niet dat die tank te zwaar is voor de mod. 100gr is al meer dan de mod zonder batterijen en dan nog 7!ml vloeistof erin.....

 

Edited by Sebas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...